Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Mattemadskill skrev:Vad har hänt med Nordlund? Varit borta 2-3 matcher nu!
Drog en ljumske på träningen i Tyskland.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

Fernholms status blir intressant att se. Han såg rätt pigg ut ändå, så förhoppningsvis är det bara en försiktighetsåtgärd att han inte spelar.
Borde bli säsongens längsta avstängning. När den är så uppenbart medveten ska straffet vara riktigt hårt, Blir det under 6-7 matcher är det uselt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hjärnskakning på Fernholm bekräftat. Hur pass allvarlig återstår att se.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... or-ogonen/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Sinnessjuk tackling, finns inga som helst tveksamheter på den avsikten. Minst tio matcher ska det vara.
Magnutz

Re: Sv: Skadetråden

Inlägg av Magnutz »

Staten skrev:Sinnessjuk tackling, finns inga som helst tveksamheter på den avsikten. Minst tio matcher ska det vara.
Det blir långledigt för tokfan Forsberg
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Re: Sv: Skadetråden

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev:
Staten skrev:Sinnessjuk tackling, finns inga som helst tveksamheter på den avsikten. Minst tio matcher ska det vara.
Det blir långledigt för tokfan Forsberg
"Efter matchen blev Johan Forsberg anmäld till disciplinnämnden. SHL:s domarchef Peter Andersson var på plats i Coop Arena.
– Vi har tittat på den efter matchen. Jag tillsammans med domarna har konstaterat att det är ett match penalty för checking to the head. Det innebär att Forsberg är avstängd automatisk nästkommande match. Händelsen har rapporterats till disciplinnämnden som fattar beslut senast innan Luleås andra match. Det kommer ett beslut ett dygn innan deras nästkommande match, säger han."

Beslut kommer alltså idag eller tidigt på Lördag.
Senast redigerad av Praetori den 2014-10-17 08:52:34, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Gissar på att beslut kommer på måndag då han automatiskt är avstängd i nästa match.
2014-04-07, vad hände?
blundeer

Inlägg av blundeer »

Miastänkt ledbandsskada i knät på samme.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

blundeer skrev:Miastänkt ledbandsskada i knät på samme.
Källa?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Storstjärnan Mikael Samuelsson, 37, har en misstänkt ledbandsskada i knät och även han kan tvingas till vila nu.
– Jag fastnade i isen och vred till knät. Just nu vet jag inte hur det ser ut så vi ska kolla upp allt i dag, säger Samuelsson.

Där kom den! Nu lyfter vi upp Trukhno. Centern vi behöver just nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Lät inte så allvarligt. Men tråkigt då han varit vår bästa spelare de två senaste. Typiskt när han börjar komma igång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Henrik Sjöberg ?@sjobergh 4m4 minutes ago

"Träna måndag och tisdag och förhoppningsvis spela onsdag, min prognos men jag är ingen läkare" Micke Samuelsson om sin knäskada. #difhockey
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Djurgården Hockey ?@difhockeyse 4m4 minutes ago
Markus Nordlund och Sebastian Lauritzen var på is på dagens träning, däremot inte Mikael Samuelsson eller Daniel Fernholm. #DIFHockey
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9725499.ab låter ju inte så bra angående Fernholm
2014-04-07, vad hände?
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Är det någon som har stenkoll på vad som gäller vid skador vad det gäller prisbasbelopp förutom vi t ex knäskador. Om vi tar t ex Fernholms hjärnskakning, Lauritzen ljumskar os v, hur mycket täcker försäkringen (när går försäkringen in och täcker? ) eller står AG för en viss kostnad från första dagen vid skadetillfället? Precis som alla andra AG gör?
Skriv svar