Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Honken »

Förbjud värvningar under säsongen, öppna ett transfer fönster under två veckor efter jul.
Möjligtvis öppna för möjlighet till värvning när någon blir riktigt långtidsskadad.
Nu blir det bara löjligt med alla värvningar hit och dit när man förlorat fyra matcher på raken.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Honken skrev:Förbjud värvningar under säsongen, öppna ett transfer fönster under två veckor efter jul.
Möjligtvis öppna för möjlighet till värvning när någon blir riktigt långtidsskadad.
Nu blir det bara löjligt med alla värvningar hit och dit när man förlorat fyra matcher på raken.
Oj vad vi inte skulle ha en chans på den där tvåveckors-marknaden...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:Vad tror vi då? Nyförvärv före eller efter jul?
Så länge vi inte får 3-4 skador till är det ingen idé.
Vi har redan en bred trupp.
Dessutom ingen möjlighet att få in något annat än bredd.
Vi skulle däremot behöva spetskvalité.

Men vi har inget att sätta emot övriga Shl-lag.
Enda möjligheten är väl om någon DIF-kille vänder hem, typ Josefsson.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Håller lite med om det där med värvningar. Värva ska man göra på våren och sommaren. Presterar inte laget så har sportchefen gjort ett dåligt jobb. Ge dispens om en spelare är långtidsskadad.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Josefson känns rätt långsökt så länge han är i NHL och har kontrakt över flera år.

Jag tror dock DIF räknade med att klippa 1-2-3 av dom allsvenska lirarna kring jul när man fått en ordentlig uppfattning om vilka som klarar av SHL och inte.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Josefson känns rätt långsökt så länge han är i NHL och har kontrakt över flera år.

Jag tror dock DIF räknade med att klippa 1-2-3 av dom allsvenska lirarna kring jul när man fått en ordentlig uppfattning om vilka som klarar av SHL och inte.
Tror inte heller på Josefsson, tyvärr inte på någon annan vettig värvning heller.
Kanske att det finns möjligheter efter nyår på ett då kortare kontrakt med någon ledig legoknekt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Tror inte heller på Josefsson, tyvärr inte på någon annan vettig värvning heller.
Kanske att det finns möjligheter efter nyår på ett då kortare kontrakt med någon ledig legoknekt.
Jag tror dock vi får se Murray i DIF, förr eller senare. Känns oundvikligt.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Jag tror dock vi får se Murray i DIF, förr eller senare. Känns oundvikligt.
Inte vad vi mest behöver. Blir det så förstärks ändå vårt närkampsspel. Njuter varenda gång vi sätter åt rejält i närkamperna. Hur han sedan kommer klara av spelet har jag ingen magkänsla för. Kanske skulle han trivas med vårt igelkottsförsvarande?
kaminor

Inlägg av kaminor »

Finns verkligen inte en enda vettig center på marknaden. Lander och Josefson känns som utopier.

Om Samme och Lauritzen dessutom har tänkt vara skadade ser det tunt ut alltså. Honken känns också skadebenägen. Jag skulle kunna tänka mig try-out-kontrakt till Kelsey Tessier eller Nicolas Deschamps. Båda är centrar i bra ålder och de har producerat på en bra nivå i AHL (och Tessier i Rögle) innan de floppade i Finland i inledningen av denna säsong. Med det sagt har jag absolut inte sett Deschamps spela på riktigt.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Vad hände med Regin ryktet? Eller var det bara bullshit?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Glory1 skrev:Vad hände med Regin ryktet? Eller var det bara bullshit?
Eller så har han inte fått något bra bud? Han hade ju rätt fet lön i NHL, är nog svår att locka till Europa.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Något säger mig att vi också kan få hem Murray och något säger mig också att den värvningen inte behöver bli så dyr med tanke på den uppmärksamhet han skulle skapa kring laget. Dessutom tror jag vårt gäng skulle må bra av att få in en pappa till i omklädningsrummet. Sedan har jag också lite på känn att Murray kan gynnas av att spela i Elitserien jämfört med Allsvenskan för i den sistnämnda är det mer tuta och köra vilket knappast är idealet för en kille som Dogge.

Säckens taktik borde också den passa Murray rätt bra.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Vi behöver ha in en första center snarast, i en optimal värld skulle vi även ta in en forward. Men jag som alla andra är väl medveten om våran ekonomiska situation.

Ps. Snälla håll detta till en silly slinga så att det inte blir snack om kedjor och allt annt från himmel till jord. jag läser gärna era inlägg i denna slinga om nyförvärv/förluster och väljer en annan slinga om jag vill läsa om kedjor och dvs annat :D

Personligen hoppas jag på Lander om det är realistiskt har jag NOLL aning om!
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Djurgården ska alltid vara sega i värvninarna är medveten om den knackiga ekonomin. Leksand kan inte ha så jävla mycket bättre ekonomi än oss eller har de köpt fler trottoarkanter av kommun?! Visst vi ligger före dom i tabellen och har spelat bättre dock har deras förändringar lyft laget. Färjestad har värvat men dom har ju bättre ekonomi så det förvånar mig inte lika mycket. Saken är ju den att man ska värva rätt från början, det behöver inte betyda att det ska bli bättre, fast i vårt fall har man värvat fel helt fel och ansvaret för detta var en sportchef som skulle avgå ren idioti att låta han få bygga truppen som avgående sportchef. Hur bra har Trucken varit? Hur bra har Alvarez varit? Alvarez var en jag trodde mest på av spelarna vi värvade eller rättare sagt Challe värvade! Nu är Samme skadad och kommer säkerligen bli skadad fler gånger tror även Lauritzen kommer åka på någon skada igen, tråkigt att tro sådant men skadehistoriken talar tyvärr för det. Tycker inte vi ska vänta till efter jul 1 spelare borde in innan jul, sedan kan man ta in någon efter. Förlåt om jag skriver det här i denna tråd: Men jag tycker man borde ordna nå demonstrationståg till idrottsborgarådet/Stockholmstad/(kommun) för att få dönickarna att inse att vi blöder av att inte driva en egen arena! Inte meningen att ett landsortslag ska ha bättre ställt en Sveriges bästa hockeylag genom tiderna och vi är från Huvudstaden det är galet!!
mb81

Inlägg av mb81 »

Mankan84 skrev:Djurgården ska alltid vara sega i värvninarna är medveten om den knackiga ekonomin. Leksand kan inte ha så jävla mycket bättre ekonomi än oss eller har de köpt fler trottoarkanter av kommun?! Visst vi ligger före dom i tabellen och har spelat bättre dock har deras förändringar lyft laget. Färjestad har värvat men dom har ju bättre ekonomi så det förvånar mig inte lika mycket. Saken är ju den att man ska värva rätt från början, det behöver inte betyda att det ska bli bättre, fast i vårt fall har man värvat fel helt fel och ansvaret för detta var en sportchef som skulle avgå ren idioti att låta han få bygga truppen som avgående sportchef. Hur bra har Trucken varit? Hur bra har Alvarez varit? Alvarez var en jag trodde mest på av spelarna vi värvade eller rättare sagt Challe värvade! Nu är Samme skadad och kommer säkerligen bli skadad fler gånger tror även Lauritzen kommer åka på någon skada igen, tråkigt att tro sådant men skadehistoriken talar tyvärr för det. Tycker inte vi ska vänta till efter jul 1 spelare borde in innan jul, sedan kan man ta in någon efter. Förlåt om jag skriver det här i denna tråd: Men jag tycker man borde ordna nå demonstrationståg till idrottsborgarådet/Stockholmstad/(kommun) för att få dönickarna att inse att vi blöder av att inte driva en egen arena! Inte meningen att ett landsortslag ska ha bättre ställt en Sveriges bästa hockeylag genom tiderna och vi är från Huvudstaden det är galet!!
Fast svårt att se att det är kommunens fel att vi har dålig ekononi. Är förbannad över shl snor pengar från oss så klaga där. Det är väl snarare Karlstad, Växjö och Leksands kommun som ska ha skit som sponsrar sina klubbar med mångmiljonbelopp. Senast fick väl Färjestad runt 5 mille för att de gick back på chl. De pengarna gick väl rakt ner i Salmelas ficka en vecka senare. Det är så sjukt smutsigt så det finns inte.
Låst