DIF i Media
Re: DIF i Media
Fast förbannat jävla irriterande att komma in på hemsidan och se nyheten "Landslagsspelare klar för DIF", för att sedan inse att det handlar om någon finsk diskuskastare som ska snöra på sig grillorna för damskölden... Gör en speciell damflik eller liknande så det blir lättare för oss måttligt intresserade att skumläsa förbi deras nyheter.
Har absolut inget emot damer som spelar ishockey, tvärtom. Men kan ju börja med att jämställa reglerna så kan vi börja snacka. Hockey utan tacklingar? Come on!
Har absolut inget emot damer som spelar ishockey, tvärtom. Men kan ju börja med att jämställa reglerna så kan vi börja snacka. Hockey utan tacklingar? Come on!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja det är väl lite så jag också känner när man läser på hemsidan att landslagsspelare är klar osv. Tror aldrig att det kommer bli nåt intresse och ska man vara helt ärlig så är hållet damhockey väldigt väldigt låg nivå. Hur stort tror folk att intresset kan bli? Från 30 till 50 i publik i bästa fall. Därför kan jag tycka det är märkligt att damhockeyn får så stort utrymme på hemsidan.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är en självklarhet att de ska få utrymme på hemsidan, MEN då måste A-lagsrapporteringen steppa upp minst 10 steg.
DIF!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har åtminstone börjat planera att gå och se någon match eller två. Från 30 till 50 är en ökning med 67 %... 

Jävligt tråkigt att se gnället samma sak förra säsongen i fotbollen, men tro de eller ej, iår köpte jag faktiskt säsongskort för damerna och har väl sett en 6.7 matcher för dom...
från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Okej så enligt rätt många här så ska dam sektionen få finnas men inte inte synas.
Efterfrågan, självklart. Hur tror du varenda site i hela världen fungerar?sparwen skrev:Vad gör att herrsektionen har mer rätt att synas på hemsidan?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
DIF i Media
Nu pratar vi om en förening. Djurgården hockey har en damsektion, jag förstår inte varför de inte ska få synas på hemsidan. De ingår i föreningen.sensei skrev:Efterfrågan, självklart. Hur tror du varenda site i hela världen fungerar?sparwen skrev:Vad gör att herrsektionen har mer rätt att synas på hemsidan?
Tycker det är illa om en förening börjar värdesätta olika sektioner olika.
Using Tapatalk
+1sparwen skrev:Nu pratar vi om en förening. Djurgården hockey har en damsektion, jag förstår inte varför de inte ska få synas på hemsidan. De ingår i föreningen.sensei skrev:Efterfrågan, självklart. Hur tror du varenda site i hela världen fungerar?sparwen skrev:Vad gör att herrsektionen har mer rätt att synas på hemsidan?
Man ger ju å andra sidan juniorverksamheten minimalt med utrymme. Borde inte den få mer plats också? Vi får ju inte ens veta vilka juniorer som kommer och går. Kom det nån nyhet om att tex Lindberg lämnat för spel i Nordamerika? Hemsidan måste snäppa upp sig rejält.sparwen skrev:Nu pratar vi om en förening. Djurgården hockey har en damsektion, jag förstår inte varför de inte ska få synas på hemsidan. De ingår i föreningen.sensei skrev:Efterfrågan, självklart. Hur tror du varenda site i hela världen fungerar?sparwen skrev:Vad gör att herrsektionen har mer rätt att synas på hemsidan?
2014-04-07, vad hände?
Om du skall sätta ett kommersiellt värde på de olika sektionerna så får du nog vänja dig vid tanken på att detta värde skiljer sig enormt mycket. Sen kan du ju fråga dig själv om du skulle såga av den gren du sitter på på grund av en principsak eller inte.sparwen skrev:Nu pratar vi om en förening. Djurgården hockey har en damsektion, jag förstår inte varför de inte ska få synas på hemsidan. De ingår i föreningen.sensei skrev:Efterfrågan, självklart. Hur tror du varenda site i hela världen fungerar?sparwen skrev:Vad gör att herrsektionen har mer rätt att synas på hemsidan?
Förresten, borde det inte också skrivas lika många inlägg på forumet om damlaget som herrlaget? Jag är upprörd. Alla sektioner skall få lika mycket uppmärksamhet.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag tycker det är bra att skriva om damhockeyn också. Dom tillhör Djurgården hockey. Sen kan man ju diskutera om man ska ha en filtreringsfunktion för dom som vill slippa se det.
Avskaffa tre mot tre.
Förhållanden mellan utbud och tillgång är en utmärkt modell när man vill studera effektiv resursallokering - på en fri marknad. De teoretiska marknadslagarna tappar sin relevans när marknaden snedvrids av offentliga ingrepp på densamma, och hockey"marknaden" är i allra högsta grad genomsyrad av offentlig finansiering och subventionering. Det vi brukar kalla "kommundoping" är såklart bara toppen på isberget. För att konkretisera, en satsning på damhockey kanske inte motsvaras av en faktisk efterfrågan men kommunen - vars pengar är tvångsindrivna genom skatten och därmed inte en del av en marknadsefterfrågan - har ett intresse av en stark damsektion för att kunna motivera stöd till oss. Precis som med allt annat CSR-arbete.sensei skrev:Efterfrågan, självklart. Hur tror du varenda site i hela världen fungerar?sparwen skrev:Vad gör att herrsektionen har mer rätt att synas på hemsidan?
Politiker måste ju inför väljare och förvaltningsrätter kunna visa att stödet till elitlagen faktiskt faller inom vad de flesta betraktar som lämplig kommunverksamhet.
Själv har jag oerhört svårt att ta en nyinvärvad sektion från en annan klubb till hjärtat, framförallt som den existerar i Djurgårdsfamiljen bara för att kapitalisera på vårt varumärke. (Och omvänt för att vi ska kunna kapitalisera på goodwillen i att ha en damförening.) Föreningsnivåns motsvarighet till en legoknekt.