Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Nått vi verkligen behöver är mer än en kedja som presterar!
asså det känndes nästan som att bremberg va tvungen att vara på isen för att DIF skulle kunna göra mål!
Senast redigerad av robin_dif den 2007-03-11 20:19:26, redigerad totalt 1 gånger.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

robin_dif skrev:Nått vi verkligen behlver är mer än en kedja som presterar!
asså det känndes nästan som att bremberg va tvungen att vara på isen för att DIF skulle kunna höra mål!
Stod han och skrek MÅÅLLLL!!!! eller?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

De målen som Linus videll gjorde idag var riktigt snygga!
Har hört att han har nämnts och han har väll DIF som moderklubb?
Leif

Inlägg av Leif »

Först och främst kan vi konstatera att det finns personer här inne som verkligen inte fattar ett skit om ishockey (Remy Lebeau)

Förmodligen inte ens intresserade.. Har helt enkelt inget bättre för sig än att hacka på de få lirare vi har!

Dragan är grym och måste bli kvar!!! Annars går föreningen i helt fel riktning.. Ska vi någonsin bli ett topplag igen så måste killar som Dragan behållas (till varje pris) Sönt med Bengan!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Leif skrev:Först och främst kan vi konstatera att det finns personer här inne som verkligen inte fattar ett skit om ishockey (Remy Lebeau)

Förmodligen inte ens intresserade.. Har helt enkelt inget bättre för sig än att hacka på de få lirare vi har!

Dragan är grym och måste bli kvar!!! Annars går föreningen i helt fel riktning.. Ska vi någonsin bli ett topplag igen så måste killar som Dragan behållas (till varje pris) Sönt med Bengan!
Tydligen kan jag mer om ishockey än du, eftersom du är så jävla förälskad i Dragan att du inte kan inse fakta och se hans brister.

Så fort någon är på Dragan så går du nästan till personangrepp och skyddar honom med näbbar och klor. Du måste ta och växa upp! Jag har rätt att få ha min egen åsikt om Dragan, utan att du ska ska säga att jag inte kan ett skit om hockey!
Du blev aktiv medlem här när Dragan skrev på för DIF, och vi förstår alla att du älskar Dragan. Men låt för fasiken andra personer ha åsikter om honom!

Du får ta och skärpa till dig lite helt enkelt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

I sådana fall kan jag inget om hockey heller för jag ser inte Dragan som "nödvändig" i nästa säsongs trupp. Jag vill gärna ha kvar honom till ett vettigt pris, men jag är inte säker på att han är en man för någon av de två första kedjorna. Killen är tyvärr väldigt ojämn och det funkar inte. Har man sina upp och ner matcher måste man i alla fall kunna kriga i de matcher som spelet inte stämmer. Haken är bara den att kriga inte riktigt är Dragans grej.

Personligen tror jag att duon Otto - Övestad skulle fungera bättre med Dick som tredje länk jämfört med Dragan.

Kanske vore det bättre om Dragan fick lira i en tredje lina och därmed möta spelare som kanske är lite sämre. kanske skulle detta betyda att han får lite mera utrymme oc h därmed också kan börja prestera lite mera sett över flera matcher.

Avslutningsvis; När Dragan är bra är han riktigt bra, tyvärr sker detta dock inte så ofta...
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Leif skrev:Först och främst kan vi konstatera att det finns personer här inne som verkligen inte fattar ett skit om ishockey (Remy Lebeau)
Näe, Leif. Nu kastar du stenar vilt omkring dig i ditt glashus. Det är du som är så förbannat blind när det gäller vissa spelares prestationer så att det blir omöjligt att föra en balanserad diskussion med dig.

Att behålla Dragan "till varje pris" som du skriver, borde absolut inte vara av högsta prioritet enligt mig. Han har en del sköna egenskaper helt klart, men han är ingen lagspelare och känns inte direkt som en spelare som DIF kommer att ha nytta av under någon längre tid. Om han lyckas under en tid så kommer han att sticka dit stålarna finns utan att tveka en sekund. Tro mig.

Säger inte att man bara ska kasta bort honom, men han är inte värd att gå genom eld och vatten för, då han inte direkt gör desamma för laget på isen.

Rent speltekniskt så vill jag även påpeka att han är alldeles för dålig på rören för att bli "riktigt bra".
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Leif skrev: Ska vi någonsin bli ett topplag igen så måste killar som Dragan behållas (till varje pris)
Fel, fel, fel och återigen FEL. För att man ska vara ett topplag så ska man ha klasspelare i den sk. mellanåldern, 25-30. De spelarna håller i flera år till och är en väldigt bra stomme. Det är såna man ska bygga laget kring. Inte runt en 22-åring som inte ens kan prestera jämnt över en säsong. (Inte poäng, utan spelmässigt).
Bild
Leif

Inlägg av Leif »

OK! Ni vet säkert bäst!

Men börja inte lipa när han pissar på oss nästa år i en annan elitklubb!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
degen

Inlägg av degen »

Målvakten Mark Owyua( Vet inte hur det stavas), ni vet Mark in tha park-killen i tvprogrammet idol, han kommer kontrakteras.Alla fall efter vad jag har hört.
Djurgården
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

degen skrev:Målvakten Mark Owyua( Vet inte hur det stavas), ni vet Mark in tha park-killen i tvprogrammet idol, han kommer kontrakteras.Alla fall efter vad jag har hört.
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3902
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

kungK2

Inlägg av kungK2 »

Apropå Dragan så ser jag gärna honom i laget kommande säsong men som några andra uttryckt det - inte till varje pris. Om nu styrelsen anser att han begär en stor (kanske tom för stor) löneökning för att stanna ja då lär han ju sticka.

Sen har han väl själv gått ut och dementerat så det återstår väl att se hur det blir, stannar han så utmärkt. Försvinner han så är det ingen katastrof heller.

På målvaktssidan har vi det ju riktigt bra ställt utan tvekan. Om nu Lassilla lämnar så vill jag ha någon som kan utmana Larsson och pressa honom till att bli bättre. Skulle han svikta eller bli skadad så vill inte jag ha någon mätt utfyllnad som inte kan vinna matcher åt oss. Backupen måste hålla hygglig klass tycker jag.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Leif skrev:OK! Ni vet säkert bäst!

Men börja inte lipa när han pissar på oss nästa år i en annan elitklubb!
Men ge upp för bövelen!! Dragan kommer ALDRIG att prestera JÄMNT över en hel säsong. Dragan är ingen gud, profet eller något sådant. Dragan pissade i år inte på något lag, det enda han gjorde var att ibland blixtrade till med en dribbling. Mao, så kommer han högst "pissa" på oss med en dribbling. Oj, jag blir rädd. Dick Axelsson vet hur man ska spela hockey, Dragan gör det inte.
Bild
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Nu vill jag att vi koncentrerar oss på vad tråden ska handla om!!!!!

Någon som har lite färska rykten eller? :)
Skriv svar