Mikael Samuelsson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Mikael Samuelsson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Herregud. Samuelsson är inte i form och är riktigt dålig, just nu. Det kan väl alla ändå vara eniga om? Visst han kan göra någonting rätt ibland men för det mesta är det felpass, alldeles för veka duttningar och rensningar och väldigt många utvisningar. Att han kan varva upp tvekar jag inte på, men då behöver han avlastning. Att han ska vara den stora stjärnan redan nu blir bara kontraproduktivt för en vinnarskalle som honom. När Nilson var katastrofal inledningsvis 09/10 fanns åtminstone Krüger, Engqvist och Josefson för att avlasta. Samme är inte bra just nu. Alls. Men kan han bli.
Förväntningarna på Mackan var faktiskt inte detsamma heller. Vi visst inte om vi hade värvat en poängproducerande spelare, en powerforward, en gnuggare, en center, en winger, det fick bli vad det blev helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Herregud. Samuelsson är inte i form och är riktigt dålig, just nu. Det kan väl alla ändå vara eniga om? Visst han kan göra någonting rätt ibland men för det mesta är det felpass, alldeles för veka duttningar och rensningar och väldigt många utvisningar. Att han kan varva upp tvekar jag inte på, men då behöver han avlastning. Att han ska vara den stora stjärnan redan nu blir bara kontraproduktivt för en vinnarskalle som honom. När Nilson var katastrofal inledningsvis 09/10 fanns åtminstone Krüger, Engqvist och Josefson för att avlasta. Samme är inte bra just nu. Alls. Men kan han bli.
Förväntningarna på Mackan var faktiskt inte detsamma heller. Vi visst inte om vi hade värvat en poängproducerande spelare, en powerforward, en gnuggare, en center, en winger, det fick bli vad det blev helt enkelt.
Och utvecklingen på Ante, Josefson och Krüger bland andra var ju ändå över all förväntan dessutom. Om inte allting klaffade den säsongen hade vi nog inte ens nosat på semifinal. Tror alla i laget hade mått väldigt bra av att få in riktig spets. Att få utvecklas borta från rampljuset är nog väldigt mycket lättare. Jag tänker på spelare som Alvarez, Ljungh och Sörensen typ. Och ja. Samuelsson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Jag tycker att det är helt naturligt att en spelare med Samuelsson CV och lön har lite mer "leeway" därute på isen beträffande sitt agerande än obeprövade rookies och mindre betalda bakgrundsfigurer. Det är samma i alla andra sammanhang faktiskt.
Okej, jag tycker det är tvärtom. Jag förväntar mig mer av honom än av andra med tanke på hans CV.
Hehe, självklart. En spelare med det CV:t får mer friheter men i gengäld förväntar vi oss mer i form av framgångar.

Åter till starten på debatten, så ger jag Samme lite leeway för att finna den väg som han tror behövs för att nå dit i just det här fallet. Han ville visa Torp vart skåpet skall stå och jag har inga problem med det i det skedet av matchen, vilket ju också Säcken verkar skriva under på.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Rix

Inlägg av Rix »

Asså visst att Samme får ta någon tvåa här och där för att markera. Men 18 minuter på 9 matcher är för mycket. Mycket snack om att han ska vara ett föredöme för de yngre och ibland kan jag tycka att han tar lite för mycket onödiga utvisningar vilket knappast är ett gott föredöme för yngre spelare.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Samme var lite bättre mot Skellefteå tycker jag iaf.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

John Terry skrev:Samme var lite bättre mot Skellefteå tycker jag iaf.
Japp, borde börja trilla in lite mål snart också om han fortsätter ta sig till avslutslägen som senast.
Expert.
skoa

Inlägg av skoa »

Trots 2 mål mot Lule så va han förstörande med en klantig utvisning när vi har 5 mot 4 i 5 minuter.... Igen!!! Sopa!!!
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Rix

Inlägg av Rix »

Dags för någon att snacka med Samuelsson. Visst idag är han bra och gör 2 mål, men det är alldeles för mycket skitutvisningar som han tar och i offensiv zon och när vi har PP.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

Rix skrev:Dags för någon att snacka med Samuelsson. Visst idag är han bra och gör 2 mål, men det är alldeles för mycket skitutvisningar som han tar och i offensiv zon och när vi har PP.

Han har gjort det lite för mkt nu! Hoppas verkligen Säcken har skällt ut honom ordentligt!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hans klart bästa match för säsongen. Överlägset.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Hans klart bästa match för säsongen. Överlägset.
Absolut, håller han den här nivån blir han nyttig för oss, men utvisningarna i offensiv zon måste upphöra.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rix skrev:
Absolut, håller han den här nivån blir han nyttig för oss, men utvisningarna i offensiv zon måste upphöra.
Äh, det var ju en perfekt väckarklocka för laget, att jobba klart matchen ut.
5-1 i PP där istället, då hade vi somnat in och sumpat detta också.
#37 har en plan med allt...... :? ?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
Rix skrev:
Äh, det var ju en perfekt väckarklocka för laget, att jobba klart matchen ut.
5-1 i PP där istället, då hade vi somnat in och sumpat detta också.
#37 har en plan med allt...... :? ?
Exakt! Fortsätt ta utvisningar i PP när pucken inte ens är nära. Han har säkert någon übersmart NHL-plan med det som vi vanliga dödliga inte kan tillräckligt med hockey för att förstå. :wink:
Expert.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Det tröttsamma är ju att Säcken står och försvarar hans idiotefterslängar också? Till och med våran coach verkar ha någon löjlig NHL-respekt för #37. Han ska ha en fet daskning i nacken när han kommer tillbaka från utvisningsbåset. Man gör helt enkelt inte så i ett fem mins PP med 4-1 ledning, helt jävla meningslöst.

Men visst gjorde han en bra match. Skjuter mycket, men passar ändå i rätt lägen. Ett osvenskt spelsätt! Imponerad.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har man 700 NHL-matcher ska man inte låta en liten pajas som Per Ledin provocera en till att ta en utvisning när man har PP i 5 min och chans att punktera matchen. Precis som senast helt enkelt.

En gång är ingen gång... (Faktiskt inte ens det när det gäller något sånt här korkat)
Expert.
Skriv svar