SHL: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 11/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
nerfan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 11/10 2014

Inlägg av nerfan »

captcash skrev:5-0.. och det är om vi har en bra bortamatch... sajk må ha tappat lite lirare men ser ändå detta som en av säsongens svåraste bortamöten. Skulle inte förvåna mig om skotten blir typ 42-18 elr något i den stilen.
49-19 i skott. Bra gissat!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

[quote="Vikas"]Mantas ger bort matchen i 3:e. Fan vad trist.

Torskar hellre med 6-0.[/quote

Det är ju så har han sett ut hittills Mantas, varvar fantastiskt spel med låg Tv-pucksnivå.
Men visst finns det potential där, måste orka fokusera i 60 min bara

Självklart bygger det laget mer att vara nära poäng här än att bli tillplattade med 7-0.
På sikt kan vi bli jobbiga att besegra

Suuuuurt, i några minuter till, mer är det inte värt att älta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tror vi måste kolla över vad vi anfaller med.

Hitta andra formationer. Men.. Det ska komma puckar till dessa också. Det betyder backar som snabbt kan se vägar framåt och leverera dessa snabbt som fan.

Vi kommer att kämpa, hela vägen. Och jag kommer att älska laget hela tiden.

Alltid, oavsett.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Vi behöver iaf förstärkning offensivt så snabbt som möjligt! Gärna 2-3 spelare men vi har väl bara pengar till en och då hade ju Lander smakat mumma!
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Skulle inte Vattenfall kunna kliva in som huvudsponsor? De har ju sitt huvudkontor (likt alla större företag) i STHLM.

Fasen känns lite pissigt.. vi borde kunna hitta något "större" företag som kan kliva in och bekänna färg. Vi har ju trots allt publikintresset.. Så sjukt skevt att vi kanske har det största intresset & kanske den minsta budgeten i serien..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Vi måste dock hitta någon formel för det här laget. Oavsett hur mycket bättre lag vi möter. Vi kan inte hålla på att släppa till 45-50 skott var och varannan match när vi själv inte ens för iväg 20. Det håller inte. Vi har ju råtur som kommer undan med uddamålsförluster nu. Vad händer när det börjar studsa emot oss?
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Vill även se mer junisarna som får chansen! Borde finnas nån Krüger och Josefsson där som kan blomma ut!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Synd med förlust naturligtvis rättvist om man ser till skottövertaget men jag tar alla orättvisa segrar alla dagar i veckan
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:Vi måste dock hitta någon formel för det här laget. Oavsett hur mycket bättre lag vi möter. Vi kan inte hålla på att släppa till 45-50 skott var och varannan match när vi själv inte ens för iväg 20. Det håller inte. Vi har ju råtur som kommer undan med uddamålsförluster nu. Vad händer när det börjar studsa emot oss?
Självklart ser tränarna detta med. Men frågan är vad det diskuteras för lösningar, och vad som är rent realistiska. Känns liksom inte som att vi kan sparka spelare och ersätta bara rent upp och ner. Däremot kan man kanske coacha lite mer aktivt för att därmed få ut det bästa av de för tillfället hetaste spelarna.

I det hela är det dock för tillfället skönt att få "hedersamma" förluster än att gå ifrån varannan match med 0-6 i baken utan en suck till lösning.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:Vi måste dock hitta någon formel för det här laget. Oavsett hur mycket bättre lag vi möter. Vi kan inte hålla på att släppa till 45-50 skott var och varannan match när vi själv inte ens för iväg 20. Det håller inte. Vi har ju råtur som kommer undan med uddamålsförluster nu. Vad händer när det börjar studsa emot oss?
Självklart ser tränarna detta med. Men frågan är vad det diskuteras för lösningar, och vad som är rent realistiska. Känns liksom inte som att vi kan sparka spelare och ersätta bara rent upp och ner. Däremot kan man kanske coacha lite mer aktivt för att därmed få ut det bästa av de för tillfället hetaste spelarna.

I det hela är det dock för tillfället skönt att få "hedersamma" förluster än att gå ifrån varannan match med 0-6 i baken utan en suck till lösning.
Jag kallar inte det här hedersamma förluster. Uddamålsförluster ja, men vi blir ju fullständigt överkörda i 60 min.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Sv: SHL: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 11/10 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Espan skrev:
captcash skrev:
bastis7 skrev:Vill nog ändå att vi ska spela offensivare hockey!
Det vill jag också, tyvärr har vi inte kvaliteten på anfallet att göra det... detta är nog ung vad vi mäktar med... blir en lång säsong... :/
Vi kan inte ens skapa något i pp. Med våra bästa offensiva krafte. Plus att vi så dåliga på rören samt klubba. En rolig grej vara som säger en del om årets Dif. Alla våra spelare har svart tejp på bladet. Säger mkt om spelar typen. Inte i alla fall dock mmen oftast. Man vågar inte sticka ut. Alla åker och gömmer sig.
Skicka in en vit tejprulle för tusan, innan vi åker ur!!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tror nog att de som chefar över värvningar jobbar för högvarv. Det bör alla vara medvetna om. Bristerna är uppenbara och de allra mest akuta är väl center-positionen. Backar blir svårt. De är guld-kalvar och kostar massor. Även de mindre lovande. Hoppas på en centervärvning då.

Annars tycker jag att vi gör SAIK rätt uddlösa emellanåt. I 2 perren fick de inte mycket gjort.

Det finns bara en väg och den är framåt. Det finns bara en tidslinje och den rör sig oavsett om vi gör det. Det finns bara en enda filosofi nu och det är alltid - oavsett. - Djurgårdsfamiljen är inga medgångssupportrar. Nu kör vi på!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:

Jag kallar inte det här hedersamma förluster. Uddamålsförluster ja, men vi blir ju fullständigt överkörda i 60 min.
Nu tar du i. 45 minuter!
Nä men hockey avgörs efter 60 minuter. Vi ser dåliga ut men gör samtidigt motståndarna dåliga alternativt uddlösa till en viss gräns. Klart det inte kommer hålla, men detta är dagens förutsättning. Den kan ändras imorgon men tills vidare gnetar vi på och stjäl poäng där vi kan.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:

Nu tar du i. 45 minuter!
Nä men hockey avgörs efter 60 minuter. Vi ser dåliga ut men gör samtidigt motståndarna dåliga alternativt uddlösa till en viss gräns. Klart det inte kommer hålla, men detta är dagens förutsättning. Den kan ändras imorgon men tills vidare gnetar vi på och stjäl poäng där vi kan.
+100
BigJ

Inlägg av BigJ »

Missade tyvärr matchen idag och lyssnar man på forumet så var det fullständig utklassning vilket låter konstigt då det blev en uddamålsförlust än en gång. Widing säger dessutom att DIF hade ett mycket bra försvar och att de inte kom till ordentligt pga det.

För mig låter det som att vi gjorde en mycket bra match än en gång med våra mycket mindre resurser. Självklart kommer det att se ut på detta sätt de flesta matcherna, ett tight försvar och inte så mycket eget spel men att vi då och då sticker upp och det börjar ju faktiskt se bättre ut offensivt sett till att vi lyckas få in fler puckar, bra.

Säcken sade efter förra matchen att det fortfarande är början på en utbildning för vårt lag. Jag tycker det var klockrent sagt och att vi tar små steg i rätt riktning. Jag tycker även att det som många kritiserat här, att få ut pucken ur egen zon, såg bättre ut under den korta stunden jag tittade i period 3
Skriv svar