SHL: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 11/10 2014
Re: SHL: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 11/10 2014
Samuelsson är ganska ofarlig!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan det inte bara bli 10-0 istället så resultatet speglar matchbilden lite, 3-2 känns ju så nära men ändå så långt bort.
Klasskillnad deluxe.
Klasskillnad deluxe.
Spela fult
- minalman
- Säsongskort: Ja
Äsch.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi presterar en fantastiskt bra bortamatch med ett lag som kostar 40 miljoner mindre (eller 60 miljoner vad vet jag) än motståndet. Det var långt mer än jag hoppats på. Vi är inte jämnstarka och när ett av seriens bästa lag tar emot på hemma-is är vi tamejfan i rejäl brygga redan på planet dit.
Vi står upp bra. Riktigt jävla tråkigt att vi inte klarar av det. En kort sekvens av oreda är precis ALLT Saik behövde i 3e.
Så besviken jag är på att vi inte kunde streta emot mer.
Tack Mantas och resten av laget. Fan vad ni krigar.
Vi står upp bra. Riktigt jävla tråkigt att vi inte klarar av det. En kort sekvens av oreda är precis ALLT Saik behövde i 3e.
Så besviken jag är på att vi inte kunde streta emot mer.
Tack Mantas och resten av laget. Fan vad ni krigar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Hyfsad insats.
Trist att vi inte kan knyta ihop Säcken när vi väl har ledningen.
Trist att Mantas som ändå spelar hyfsat bra släpper en såndär skitpuck till 2-2 och 2-3 även om han hade god hjälp med 2-2-målet av risigt försvar.
Pinsamt svag domarinsats som plockar både Sörenssen och skogshuggaren i slutet istället för bara den ena. Känns som det sätts i system att varje gång göra på samma sätt. Riktigt tröttsamt.
Se över den svenska domarkåren.
Fortsätt kriga.
Trist att vi inte kan knyta ihop Säcken när vi väl har ledningen.
Trist att Mantas som ändå spelar hyfsat bra släpper en såndär skitpuck till 2-2 och 2-3 även om han hade god hjälp med 2-2-målet av risigt försvar.
Pinsamt svag domarinsats som plockar både Sörenssen och skogshuggaren i slutet istället för bara den ena. Känns som det sätts i system att varje gång göra på samma sätt. Riktigt tröttsamt.
Se över den svenska domarkåren.
Fortsätt kriga.
25/4-2025
Aja.. Modo förlorade också så vi håller oss på 9:e. Yeey 

Faaa...
Femte raka uddamålsförlusten på bortais.
Femte raka uddamålsförlusten på bortais.
Victory is sweetest when you've known defeat.
-
Helt klart godkänt, med lite flyt kunde vi fått en pinne, skellefteå i gungning i tredje
Mantas förtjänar beröm.Jim Morrison skrev:Bah.
Lauritzen och Fernholm inte ett rätt.
Re: Sv: SHL: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 11/10 2014
det har inget med deras backar att göra. Ungefär som att Samuelsson spelade mot shl spelare i NHL. Samma värdelösa jämnförelse. Deras taktik funkar inte i shl att bara kontra och spela defensivt.captcash skrev:Har du en koll på att det inte är Karlskronas backar vi möter eller? Är ju fullständigt skitsamma om våra killar "rent teoretiskt" är bättre.. de är INTE bra nog att rulla upp det backar vi möter nu för tiden.. så fort du vaknar och inser det kommer du inte vara lika pissed att spelarna "inte spelar som de skall göra"..Morwin skrev:det är skitsnack. Vi har många bra offensiva spelare men dem spelar inte som hockey spelare skall göra.captcash skrev:Det vill jag också, tyvärr har vi inte kvaliteten på anfallet att göra det... detta är nog ung vad vi mäktar med... blir en lång säsong... :/bastis7 skrev:Vill nog ändå att vi ska spela offensivare hockey!
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Nåja vi gör ett försök att ta poäng. Att det blev 3-2 i matchen får vi nog tacka Mantas och lite tur för, Saik har ett bättre lag och det märktes stundtals.
Modo har förlorat med 4-1 hemma mot Luleå, vi får hoppas att Färjestad och Leksand också förlorar idag.
Modo har förlorat med 4-1 hemma mot Luleå, vi får hoppas att Färjestad och Leksand också förlorar idag.
Det är det enda positiva jag kan hitta också!Tobbis skrev:Aja.. Modo förlorade också så vi håller oss på 9:e. Yeey
- SirDIFalot
Har svårt att beskylla Mantas för dom sista två målen, oavsett hur billiga dom ser ut. Förr eller senare kommer det fladdra in någon enkel puck om man tillåter sin målvakt att bli så bombarderad som han blir under hela matchen. Han blir för trött helt enkelt.
Tycker egentligen inte någon av våra backar har en särskilt bra match, Ollas-Mattsson har ju lägst förväntningarna på sig och kommer väl undan med gott betyg, i övriga.. Njae på alla.
Svårt att bedöma någon för hårt individuellt dock, enorm klasskillnad mellan lagen helt enkelt.
Gillar inte forwardskombinationerna. Dom enda två som verkar ha lite kemi och skapar lägen när dom är inne samtidigt är Samuelsson och Sörensen.
Tycker egentligen inte någon av våra backar har en särskilt bra match, Ollas-Mattsson har ju lägst förväntningarna på sig och kommer väl undan med gott betyg, i övriga.. Njae på alla.
Svårt att bedöma någon för hårt individuellt dock, enorm klasskillnad mellan lagen helt enkelt.
Gillar inte forwardskombinationerna. Dom enda två som verkar ha lite kemi och skapar lägen när dom är inne samtidigt är Samuelsson och Sörensen.
Expert.
Vi kan inte ens skapa något i pp. Med våra bästa offensiva krafte. Plus att vi så dåliga på rören samt klubba. En rolig grej vara som säger en del om årets Dif. Alla våra spelare har svart tejp på bladet. Säger mkt om spelar typen. Inte i alla fall dock mmen oftast. Man vågar inte sticka ut. Alla åker och gömmer sig.captcash skrev:Det vill jag också, tyvärr har vi inte kvaliteten på anfallet att göra det... detta är nog ung vad vi mäktar med... blir en lång säsong... :/bastis7 skrev:Vill nog ändå att vi ska spela offensivare hockey!
- Jim Morrison
Vår tilltänkta förstacenter (ja, Trukhno) och vår tilltänkta förstaback (Fernholm) är floppar båda två.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.