Trots tre pinnar känns vi inte som ett SHL-lag. Blir vansinnig på försvarsspelet då vi gång efter annan fastnar längs sargen och blir fråntagna pucken gång på gång. Faaan slå ut pucken ur zonen då styrkan hos våra backar inte räcker till i kampsituationerna. Att vi vinner denna match är tilldelat flytkontot. Reideborn var tryggheten själv efter han kom in och känslan jag hade var att han skulle bli MoDo:s matchhjälte. Att slutet nu blev att vi vann känns TYVÄRR och jävligt tråkigt inte rättvist. Men hualigen så viktiga 3 poäng bara tacka och ta emot. Sen snälla Samuelsson. Du får inte spela så himla nonchalant o ställa laget i farliga situationer gång efter gång. Hoppas du visar vad du kan på ett bättre sätt så man slipper sitta o vara orolig när du passar med allt för små marginaler. Du är en grym hockeyspelare men börja visa det snart...
Kom igen nu DIF... NI ÄR SÅ JÄVLA MYCKET BÄTTRE ÄN NI VISAR JUST NU!!!
Klacken...??? Vi kan sååååååå mycket bättre...
Nej, vi är verkligen inte bättre en såhär, borde alla veta nu. Men vi vinner likförbannat matchen och är allt som oftast (resultatmässigt) med i matcherna, bara att vänja sig och vara glad för poängen vi lyckas skrapa ihop.
Jag vill se Dogge i försvaret, tror han är beredd att spela jävligt billigt och då får vi en försvars pjäs som garanterat spelat rejält samt 2 st TOPPKLASS centrar eller forward
SirDIFalot i Silly season skrev:Men Linus är väl vår helt klart sämsta back i offensiv zon? Frågan är om han ens skulle vara PPG i division 1.
Mmm, usel offensiv Arnesson!
Haha jo men det där var väl hans första offensiva aktion på tre år i DIF. Just saying. Man fick ju faktiskt lite flashbacks till Erik Gustafsson när han tog sig ner djupt i zon och slog en backhandgenomskärare till fristående djurgårdare.
BigJ skrev:Härligt kämpat, var det ngn mer som märkte vilken skillnad det blev på laget i slutet när publiken började visa varför de är Sveriges bästa?
PÅ lördag kväll har vi bara 5 p upp till Saik som just nu ligger 1:a....
Eeh va? Hur då liksom?!
Eller vänta, du kanske räknar med att nån bakterie dykt upp i dricksvattnet och slagit ut hela She-Left-To-You.
För allvarligt talat, det är DIF:s enda chans till poäng där
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Honken skrev:Smart spelat och vänta med att göra ledningsmålet tills det är 38 sekunder kvar, så att Modo inte ska hinna forcera in en kvitteringspuck.
Ofattbart att vi har 11 poäng med det "spel" som visas upp. Riktigt oroad att verkligheten ska komma i kapp oss.
Att vi kanske inte är SÅ jävla dåliga som vi själva vill tro att vi är
Jag önskar verkligen jag kunde ha samma optimism som vissa av er här. Givetvis är jag lycklig för tre poäng idag, och de tidigare vinsterna. Problemet är att jag tror att det här spelet blir för jobbigt sett över en hel säsong. En spetsspelare till tror jag inte heller räcker.
Just nu vinner vi på att de få chanserna vi väl får oftast sitter. När det går lite tyngre och självförtroendet dalar tror jag även placeringarna kommer göra det. Tyvärr. En backklippa som höjer energin i laget (läs: Dogge) med ordentliga rensningar framför kassen och några sköna tacklingar hade jag lagt mina pengar på i det här läget, för försvarsspelet är under all kritik.
Som sagt, jag hoppas mer än allt att hemmastyrkan håller i sig, men man ska inte vinna såna här matcher med sånt här spel, och verkligheten lurar runt hörnet är jag rädd. Jag kan ha, och hoppas att jag har, fel.
SirDIFalot i Silly season skrev:Men Linus är väl vår helt klart sämsta back i offensiv zon? Frågan är om han ens skulle vara PPG i division 1.
Mmm, usel offensiv Arnesson!
Haha jo men det där var väl hans första offensiva aktion på tre år i DIF. Just saying. Man fick ju faktiskt lite flashbacks till Erik Gustafsson när han tog sig ner djupt i zon och slog en backhandgenomskärare till fristående djurgårdare.