SHL: Djurgårdens IF - Modo 9/10 2014
Re: SHL: Djurgårdens IF - Modo 9/10 2014
Bäst på isen Rundqvist, Saviano, Ahlén, Ollas-Mattsson och Arnesson. Den sistnämnda är våran solklara backstjärna. Säger lite om bristen på vettiga backar, men Linus kan bli stor, oavsett vad DIFalot säger. Rörlig och bergsäker bakåt.
Fruktansvärt orättvist, till och med Tellan sög idag. Dags att lira lite junisar...
Fruktansvärt orättvist, till och med Tellan sög idag. Dags att lira lite junisar...
Tack.... inte nöjd en millimeter hur vi spelar men vansinnigt lycklig för 3p! Tack!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi behöver alla tre poängare vi kan få. Men vad oroväckande det är att se oss spelmässigt underlägsna i princip vartenda moment mot ett lag vi hoppas ska hamna efter oss i tabellen.
Tack Ullmark för övrigt.
Tack Ullmark för övrigt.
Expert.
Galet skön och oförtjänt seger.
Vackert av Arne på slutet, och dominant även i övrigt.
Fernholm fick bara sju minuters istid idag. Skadad eller petad?
Englund borde få vila ett tag när Nordlund är tillbaka.
Rundqvist positiv överraskning. Trucken får inte tillbaka sin plats.
Vackert av Arne på slutet, och dominant även i övrigt.
Fernholm fick bara sju minuters istid idag. Skadad eller petad?
Englund borde få vila ett tag när Nordlund är tillbaka.
Rundqvist positiv överraskning. Trucken får inte tillbaka sin plats.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Linus såg bra ut idag.Manijock skrev:Bäst på isen Rundqvist, Saviano, Ahlén, Ollas-Mattsson och Arnesson. Den sistnämnda är våran solklara backstjärna. Säger lite om bristen på vettiga backar, men Linus kan bli stor, oavsett vad DIFalot säger. Rörlig och bergsäker bakåt.
Gick Fernholm av? Eller varför fick AOM massa byten efter halva matchen?
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jim Morrison skrev:Joakim Eriksson har tredje mest istid i hela SHL. Där har vi förklaringen till att vi är totalt underlägsna alla lag offensivt. Det byggs i mitten av förra säsongen för ett allsvenskt lag, vi går upp och måste helt plötsligt ta in SHL-spelare också. Vi går sedan minus sju miljoner kronor och helt plötsligt har vi bara bredd. Vår tur förra säsongen straffar sig hårt denna.
gjorde ju trots allt 3p ikväll...
- Jim Morrison
Ja, men han är ingen förstecenter.1962FenderStrat skrev:Jim Morrison skrev:Joakim Eriksson har tredje mest istid i hela SHL. Där har vi förklaringen till att vi är totalt underlägsna alla lag offensivt. Det byggs i mitten av förra säsongen för ett allsvenskt lag, vi går upp och måste helt plötsligt ta in SHL-spelare också. Vi går sedan minus sju miljoner kronor och helt plötsligt har vi bara bredd. Vår tur förra säsongen straffar sig hårt denna.
gjorde ju trots allt 3p ikväll...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Jepp, hoppas vissa neg spänningar släpper för honom, näste man till rakning hoppas jag blir Alvarez. Så kanske han kommer med å inte känner pressen i människobynsensei skrev:Otroligt vackert avgörande mål.
Kul också för saviano att få göra mål, kör den vanligt "hoppas det vänder för honom" nu
Nyman är mysigt glad när hans manskap gör som avtalat. Nyman är en demon när så inte sker. Lex Lofquist.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ska man lyfta fram några ikväll får det bli Tellan, såklart, men även Rundqvist som knappt spelat på denna nivå tidigare.
Kritiserade gubben Jocke förtjänar också beröm.
Kritiserade gubben Jocke förtjänar också beröm.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Runken var riktigt jävla bra idag
från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Jocke Eriksson levererar analys. Kunglig.
Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Modo 9/10 2014
I cmoore vad sa hanMagnutz skrev:Jocke Eriksson levererar analys. Kunglig.
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Modo 9/10 2014
Allt som experterna tagit upp. Svagt pp. Slarv och annat. Bra surr och klartänkt.4.9.5 skrev:I cmoore vad sa hanMagnutz skrev:Jocke Eriksson levererar analys. Kunglig.
- diftobbe89
Rundqvist är nog bästa forward ikväll, Ahlén är alltid bland dom bästa, även Saviano var bra ikväll.
Sjukligt orättvisst men ack så skönt. Det får se ut hur fan det vill, vi fick 3p Modo 0p. Punkt.
Sjukligt orättvisst men ack så skönt. Det får se ut hur fan det vill, vi fick 3p Modo 0p. Punkt.
Spela fult