Måste ha släppt helgen litegrann och vara på bättre humör för det sista fick mig att skratta öppet på arbetsplatsen.Rix skrev: Sörenssen - Ny - Alvarez
Samuelsson - Jocke - Laruitzen
Saviano - Ljungh - Guter
Hank - Honken - Ahlén
Högström - Murray
Holm - Fernholm
Norell - Nordlund
Englund/Arnesson
Låna ut: Falk, Rundqvist och Deilert. Truhkno säljer vi till typ Asplöven för 10 kr.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Murray skulle väl inte bli vår sämsta back men helt fel position till att börja med. Vi måste spetsa offensivt. Skulle vi ta in en back skulle jag gärna se någon som kan hantera pucken och starta uppspel, gärna spela i PP också då vi inte har en enda back som visat sig särskilt duktig på det. Vi har nog med defensiva backar som egentligen inte är särskilt bra defensivt.
Expert.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Murray kan både hantera pucken och starta uppspel, väldigt underskattad av vissa smågrabbar här inne.SirDIFalot skrev:Murray skulle väl inte bli vår sämsta back men helt fel position till att börja med. Vi måste spetsa offensivt. Skulle vi ta in en back skulle jag gärna se någon som kan hantera pucken och starta uppspel, gärna spela i PP också då vi inte har en enda back som visat sig särskilt duktig på det. Vi har nog med defensiva backar som egentligen inte är särskilt bra defensivt.
Han visade dessutom under sin tid i HA att han knappast bli något ''rundningsmärke'' hur jävla stor isen nu än är.
Sedan behövs verkligen Murrays tyngd och tuffhet defensivt, vi är alldeles för veka där.
Spela fult
- SirDIFalot
Han är möjligtvis bättre än Fernholm. Men Murrays förfall senaste åren i kombination med dom stora zonerna rimmar inte bra... Han var ju hånad hela förra säsongen i Montreal.diftobbe89 skrev:Murray kan både hantera pucken och starta uppspel, väldigt underskattad av vissa smågrabbar här inne.SirDIFalot skrev:Murray skulle väl inte bli vår sämsta back men helt fel position till att börja med. Vi måste spetsa offensivt. Skulle vi ta in en back skulle jag gärna se någon som kan hantera pucken och starta uppspel, gärna spela i PP också då vi inte har en enda back som visat sig särskilt duktig på det. Vi har nog med defensiva backar som egentligen inte är särskilt bra defensivt.
Han visade dessutom under sin tid i HA att han knappast bli något ''rundningsmärke'' hur jävla stor isen nu än är.
Sedan behövs verkligen Murrays tyngd och tuffhet defensivt, vi är alldeles för veka där.
Expert.
"Åh nej, Crosby kan åka cirklar runt Murray!!!"SirDIFalot skrev:Han är möjligtvis bättre än Fernholm. Men Murrays förfall senaste åren i kombination med dom stora zonerna rimmar inte bra... Han var ju hånad hela förra säsongen i Montreal.diftobbe89 skrev:Murray kan både hantera pucken och starta uppspel, väldigt underskattad av vissa smågrabbar här inne.SirDIFalot skrev:Murray skulle väl inte bli vår sämsta back men helt fel position till att börja med. Vi måste spetsa offensivt. Skulle vi ta in en back skulle jag gärna se någon som kan hantera pucken och starta uppspel, gärna spela i PP också då vi inte har en enda back som visat sig särskilt duktig på det. Vi har nog med defensiva backar som egentligen inte är särskilt bra defensivt.
"Hur fan ska Murray då kunna stoppa Jämtin???"
Det är lite så det känns när folk jämför NHL med Elitserien i dagens läge.
- SirDIFalot
Inte ett dugg. Oavsett hur han ser ut här kommer han ju hyllas som värsta backgeneralen dock. "Wow vad tuff han är! "Axel_K skrev:"Åh nej, Crosby kan åka cirklar runt Murray!!!"SirDIFalot skrev:Han är möjligtvis bättre än Fernholm. Men Murrays förfall senaste åren i kombination med dom stora zonerna rimmar inte bra... Han var ju hånad hela förra säsongen i Montreal.diftobbe89 skrev:Murray kan både hantera pucken och starta uppspel, väldigt underskattad av vissa smågrabbar här inne.SirDIFalot skrev:Murray skulle väl inte bli vår sämsta back men helt fel position till att börja med. Vi måste spetsa offensivt. Skulle vi ta in en back skulle jag gärna se någon som kan hantera pucken och starta uppspel, gärna spela i PP också då vi inte har en enda back som visat sig särskilt duktig på det. Vi har nog med defensiva backar som egentligen inte är särskilt bra defensivt.
"Hur fan ska Murray då kunna stoppa Jämtin???"
Det är lite så det känns när folk jämför NHL med Elitserien i dagens läge.
Expert.
- diftobbe89
Ja han hade förmodligen varit vår absolut viktigaste back, hade använt honom i dom flesta spelformer.SirDIFalot skrev:Han är möjligtvis bättre än Fernholm. Men Murrays förfall senaste åren i kombination med dom stora zonerna rimmar inte bra... Han var ju hånad hela förra säsongen i Montreal.diftobbe89 skrev:Murray kan både hantera pucken och starta uppspel, väldigt underskattad av vissa smågrabbar här inne.SirDIFalot skrev:Murray skulle väl inte bli vår sämsta back men helt fel position till att börja med. Vi måste spetsa offensivt. Skulle vi ta in en back skulle jag gärna se någon som kan hantera pucken och starta uppspel, gärna spela i PP också då vi inte har en enda back som visat sig särskilt duktig på det. Vi har nog med defensiva backar som egentligen inte är särskilt bra defensivt.
Spela fult
- SirDIFalot
Han överskattas verkligen enormt härinne. Fair enough med tanke på hans bakgrund.diftobbe89 skrev:Ja han hade förmodligen varit vår absolut viktigaste back, hade använt honom i dom flesta spelformer.SirDIFalot skrev:Han är möjligtvis bättre än Fernholm. Men Murrays förfall senaste åren i kombination med dom stora zonerna rimmar inte bra... Han var ju hånad hela förra säsongen i Montreal.diftobbe89 skrev:Murray kan både hantera pucken och starta uppspel, väldigt underskattad av vissa smågrabbar här inne.SirDIFalot skrev:Murray skulle väl inte bli vår sämsta back men helt fel position till att börja med. Vi måste spetsa offensivt. Skulle vi ta in en back skulle jag gärna se någon som kan hantera pucken och starta uppspel, gärna spela i PP också då vi inte har en enda back som visat sig särskilt duktig på det. Vi har nog med defensiva backar som egentligen inte är särskilt bra defensivt.
Ledningen skulle dock uppskatta honom antar jag, med tanke på hur mycket dom spelar Arnesson och Fernholm trots att de har liknande brister som Murray.
Expert.
Jag är med sirDIFalot här. 7 st Holm så är jag nöjd. Not.SirDIFalot skrev:Han överskattas verkligen enormt härinne. Fair enough med tanke på hans bakgrund.diftobbe89 skrev:Ja han hade förmodligen varit vår absolut viktigaste back, hade använt honom i dom flesta spelformer.SirDIFalot skrev:Han är möjligtvis bättre än Fernholm. Men Murrays förfall senaste åren i kombination med dom stora zonerna rimmar inte bra... Han var ju hånad hela förra säsongen i Montreal.diftobbe89 skrev:Murray kan både hantera pucken och starta uppspel, väldigt underskattad av vissa smågrabbar här inne.SirDIFalot skrev:Murray skulle väl inte bli vår sämsta back men helt fel position till att börja med. Vi måste spetsa offensivt. Skulle vi ta in en back skulle jag gärna se någon som kan hantera pucken och starta uppspel, gärna spela i PP också då vi inte har en enda back som visat sig särskilt duktig på det. Vi har nog med defensiva backar som egentligen inte är särskilt bra defensivt.
Ledningen skulle dock uppskatta honom antar jag, med tanke på hur mycket dom spelar Arnesson och Fernholm trots att de har liknande brister som Murray.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- diftobbe89
Fernholm är även han en back som får alldeles för mycket skit, inte alls vart så dålig som folk vill få det till. Särbehandling, pinsamt.SirDIFalot skrev:Han överskattas verkligen enormt härinne. Fair enough med tanke på hans bakgrund.diftobbe89 skrev:Ja han hade förmodligen varit vår absolut viktigaste back, hade använt honom i dom flesta spelformer.SirDIFalot skrev:Han är möjligtvis bättre än Fernholm. Men Murrays förfall senaste åren i kombination med dom stora zonerna rimmar inte bra... Han var ju hånad hela förra säsongen i Montreal.diftobbe89 skrev:Murray kan både hantera pucken och starta uppspel, väldigt underskattad av vissa smågrabbar här inne.SirDIFalot skrev:Murray skulle väl inte bli vår sämsta back men helt fel position till att börja med. Vi måste spetsa offensivt. Skulle vi ta in en back skulle jag gärna se någon som kan hantera pucken och starta uppspel, gärna spela i PP också då vi inte har en enda back som visat sig särskilt duktig på det. Vi har nog med defensiva backar som egentligen inte är särskilt bra defensivt.
Spela fult
Hockey är för jäkla roligt ändå, två personer kan se samma match och gå därifrån med två helt olika uppfattningar. Säger inte att den enas är mer rätt än den andra.
Var väl Håkan Andersson, Detroits europeiska chefscout, som sa det också. Att när olika scouter sett en och samma spelare och man sen jämför anteckningar så ser de ofta helt olika ut. Antar väl att detta har med ens egna uppfattning på hur hockey ska spelas och därefter utvärderar man spelares styrkor/svagheter samt prestationer.
Vet inte vad jag vill med detta, men kan vara bra att ha i åtanke kanske när man nu diskuterar olika nyförvärv.
Var väl Håkan Andersson, Detroits europeiska chefscout, som sa det också. Att när olika scouter sett en och samma spelare och man sen jämför anteckningar så ser de ofta helt olika ut. Antar väl att detta har med ens egna uppfattning på hur hockey ska spelas och därefter utvärderar man spelares styrkor/svagheter samt prestationer.
Vet inte vad jag vill med detta, men kan vara bra att ha i åtanke kanske när man nu diskuterar olika nyförvärv.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Beror nog lite på vad man gillar dock. Samma debatt som pågår i Nordamerika gällande backar av den spelartypen. Är dom överskattade eller gör dom nytta? Jag vet vart jag står..diftobbe89 skrev: Fernholm är även han en back som får alldeles för mycket skit, inte alls vart så dålig som folk vill få det till. Särbehandling, pinsamt.
Expert.
- diftobbe89
Fernholm är ju verkligen inte överskattad iallafall, aldrig hört någon säga att han är duktig överhuvudtaget, jag tycker tvärtom att han inte är så dålig som folk vill få det till, full godkänd och spelar rejält.SirDIFalot skrev:Beror nog lite på vad man gillar dock. Samma debatt som pågår i Nordamerika gällande backar av den spelartypen. Är dom överskattade eller gör dom nytta? Jag vet vart jag står..diftobbe89 skrev: Fernholm är även han en back som får alldeles för mycket skit, inte alls vart så dålig som folk vill få det till. Särbehandling, pinsamt.
Hade vi haft 6st backar som Norell och Holm hade nog inte många vart nöjda.
Spela fult
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
+1SirDIFalot skrev:Beror nog lite på vad man gillar dock. Samma debatt som pågår i Nordamerika gällande backar av den spelartypen. Är dom överskattade eller gör dom nytta? Jag vet vart jag står..diftobbe89 skrev: Fernholm är även han en back som får alldeles för mycket skit, inte alls vart så dålig som folk vill få det till. Särbehandling, pinsamt.
- SirDIFalot
Jag hade definitivt föredragit 6 st Holm och Norell i alla fall. Rörliga och bra med pucken. Viktigaste egenskaperna.diftobbe89 skrev:Fernholm är ju verkligen inte överskattad iallafall, aldrig hört någon säga att han är duktig överhuvudtaget, jag tycker tvärtom att han inte är så dålig som folk vill få det till, full godkänd och spelar rejält.SirDIFalot skrev:Beror nog lite på vad man gillar dock. Samma debatt som pågår i Nordamerika gällande backar av den spelartypen. Är dom överskattade eller gör dom nytta? Jag vet vart jag står..diftobbe89 skrev: Fernholm är även han en back som får alldeles för mycket skit, inte alls vart så dålig som folk vill få det till. Särbehandling, pinsamt.
Hade vi haft 6st backar som Norell och Holm hade nog inte många vart nöjda.
I mitt tycke är kanske Fernholm hela Hockeysveriges mest överskattade spelare/back senaste 5-6 åren. Linköping, HV71, Finland, KHL och landslaget för en högst medioker back som inte är särskilt bra på någonting förutom att vara stor och elak typ. Är direkt svag med pucken och jättedålig på skridskorna. Arnesson är lite av samma spelatyp, men snäppet bättre. Förstår mig inte på fascinationen för såna backar. Är det bara för att dom "spelar rejält" och "tufft"? Dom är ju inte bättre defensivt än Holm och Norell för det. Det är ju bara tid på hockey i vilket land som helst. Vilka backar är det som hamnar i egen zon hela tiden? Dom bästa backarna är dom som minimerar tiden dom behöver spela i egen zon som mest.
Expert.