Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Murray plus en center. Sparka Truhkno! Där har vi steg ett...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med. Tror däremot Murray kommer dra till Schweiz eller liknande, vår tid är inte inne ännu. En producerande spelare är vad vi behöver, någon som vi vet levererar i nutid och kan tänka sig spela för oss denna säsong iallafall. Ser inte hur vi ska kunna vinna en budgivning emot övriga SHL lag som också vill förstärka.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Gå all in på Murray och lägg sedan krut på en forward. Faaaan vad jag saknar Jens Jakobs...
Han må vara trögstartad men fanns oftast på rätt plats när det osade målchans. Tror och hoppas det jobbas i korridorerna på förstärkningar. Borde fasen kunna gå att övertala Douglas att kliva in om det skattemässiga inte sätter stopp :twisted:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Doyle skrev:Gå all in på Murray och lägg sedan krut på en forward. Faaaan vad jag saknar Jens Jakobs...
Han må vara trögstartad men fanns oftast på rätt plats när det osade målchans. Tror och hoppas det jobbas i korridorerna på förstärkningar. Borde fasen kunna gå att övertala Douglas att kliva in om det skattemässiga inte sätter stopp :twisted:
Japp. Att inte ge Jakobs chansen trots att han tillsammans med Sören och Högström var den spelare som starkast bidrog till att vi är där vi är har jag alltid tyckt varit helfel. Med en sån kvalserie står man i min bok solklart före både Alvarez och Rundqvist. Kanske var en pengafråga.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Anton Lander sattes upp på waivers precis, min gissning är att ingen tar honom och han hamnar i AHL. Får se om han blickar hemåt då.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SirDIFalot skrev:Anton Lander sattes upp på waivers precis, min gissning är att ingen tar honom och han hamnar i AHL. Får se om han blickar hemåt då.
Kanske vara aningen optimistisk här. Lander sitter på ett envägskontrakt och inte ett tvåvägskontrakt och har därför samma lön i AHL som NHL. Känner väl inte samma sug att komma hem då.
Expert.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Jim Morrison skrev:
diftobbe89 skrev:Klart Murray hade varit en tillgång, folk som säger något annat är efterblivna.
Motivera. På vilket sätt är han bra och hur hade han hjälpt vårt största problem, offensiven?
Jag anser att defensiven är ett minst lika stort problem som offensiven. Skulle självklart tacka ja till Murray. Rutin och tuffhet behövs där bak. Vi har ju för fan knappt pucken och när vi väl får den dumpar vi bara. Ett bra anfall börjar nere i ett tryggt försvar!
Debacle

Inlägg av Debacle »

Det viskas i katakomberna att det kikas på en forward som även kan spela center, vet inte vem, men ska tydligen vara lite äldre.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Debacle skrev:Det viskas i katakomberna att det kikas på en forward som även kan spela center, vet inte vem, men ska tydligen vara lite äldre.
Det behövs! Ser gärna att vi investerar dom pengarna vi har samlat ihop redan nu, men givetvis inte bara slänga iväg dom. Sen får personen gärna vara yngre än 35 och äldre än 20 :D
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Vad sägs om Yan Stastny skulle inte smakat fel många besök i utvisningsbåset men poäng kan han göra. Frågan skulle dock vara som vanligt har vi/skulle vi ha råd? En annan spelare är Stephen Werner inte lika stark poängskörd men säkert billigare.
Rix

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Rix »

Debacle skrev:Det viskas i katakomberna att det kikas på en forward som även kan spela center, vet inte vem, men ska tydligen vara lite äldre.
Hoppas det du säger stämmer, då blir jag riktigt glad, åldern är väl inte det viktigaste så länge det är en spelare som kan leda en kedja och producera på denna nivå.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mike Zigomanis? Nä, all respekt, men hoppas inte det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Dogges egna ord i Tidningen Kul Kille på 111Kg

I Djurgårdens juniorlag innehar han en papparoll och försöker dela med sig av det han upplevt i Nordamerika.
– Jag var inte bäst på att träna när jag var ung. Bara att medge. Men jag har förstått hur viktigt det är och när juniorerna hör att Crosby inleder med att skjuta 100 backhandskott, innan ispassen, så fattar de hur viktig extra träning är. Gör man sånt blir man bäst i världen och har sex år kvar på kontraktet. Jag berättar även små detaljer i spelet, som hur man får ut pucken ur zonen längs sargen. Detaljer är viktigt, säger Murray.
NHL, Djurgården eller Göta är alltså frågan.
– Äh, jag sa bara Göta för att sätta press på Djurgården. Difs förhandlingsläge blir för bra annars, säger bjässen och skrattar.
Tomas Ros
Rix

Inlägg av Rix »

Ja tack till Murray säger jag! En stor defensiv back som smäller på och kan hålla rent framför Tellan. Finns såklart ett problem med hans skridskoåkning men det gör han upp för med erfarenhet och placeringssäkerhet. Spela honom med offensivt skicklig back typ Högström och det kommer gå bra.

Dock måste två kriterier uppfyllas för att jag tycker vi ska ta in Murray:
1. Lönen, självklart ska Murray ha betalat för att lira i DIF, men till en rimlig summa pengar.
2. DIF:s ekonomi, har vi råd att ta in Murray men ändå förstärka framåt då är det en no brainer. Har vi bara råd med typ en center så går det före.

Når vi dessa två kriterier och Murray är sugen på att lira i DIF så ska ett erbjudande om kontrakt tas fram och ges till hans agent omgående. Annars kan vi skippa honom.

Det vi behöver få in är en spelfördelande center. Laget skulle då kunna göras såhär:

Sörenssen - Ny - Alvarez
Samuelsson - Jocke - Laruitzen
Saviano - Ljungh - Guter
Hank - Honken - Ahlén

Högström - Murray
Holm - Fernholm
Norell - Nordlund
Englund/Arnesson

Låna ut: Falk, Rundqvist och Deilert. Truhkno säljer vi till typ Asplöven för 10 kr.

Jag tror (hoppas) Alvarez kan producera i rätt miljö, han och Sörenssen spelade bra ihop i CHL, förvisso sämre motstånd men ändå. Klart att i en drömvärld har DIF råd att plocka in 3-4 spelare av högsta kvalité och få en riktigt bra första kedja plus en ledande back, men den ekonomin har vi inte.

En Center och Murray, eventuellt någon forward om pengar finns. Då tror jag vi kan börja höja vårt spel och iaf vara med och tävla om poängen.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vill inte ha Murray. Mäkta överskattad och blir troligtvis ett rundningsmärke i försvarszon. Enda jag kan se honom lyckas som är framför mål i eget boxplay, där han säkerligen kan styra upp. Hans erfarenhet kan säkert städa upp en del i laget också men tvivlar starkt på att han medför mer än så.

Ang. Jakobs så var väl problemet Leksand och Salo - inte oss själva?
25/4-2025
Låst