SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:
Challen skrev:
Magnutz skrev:Scenförändring efter 1a perioden. Vi spelade med fart och det såg BRA ut. Sedan kommer det utvisningar, märkliga utvisningar.. Vi får tvåor för en sak men som jag upplever det så får Brynäs göra mer skit och komma undan med det. Visst, laget är inte det dyraste etc men min snabb-analys är att vi tappar tempo på grund av att Brynäs tillåts spela skitigt och vi inte tillåts samma. Talande är en två vi får för tackling. Och tvåan Arnesson får i 1a perren. Där Arnesson blir tilltryckt först och vi borde fått spela PP. Han trycker tillbaka och de båda brottas lite. Arnesson åker för en charging. Ni får tycka som ni vill men jag upplever en enorm avsaknad av fingertoppskänsla hos domarna och dessutom en sjukt konstig bedömningsnivå.

Jag tyckte det syntes på Wollmer att han visste att han borde lyft armen och gett brynäs en tvåa när Samme blev hakad i 10 meter och sedan trippad. Men det slutade bara med.. inget.

Med en rak och hård nivå där domarna visar spelförståelse och tar det fula, det vore önskvärt.

Och klart Jocke blir sämre på tek när de ALDRIG släpper puck förrän de forcerat fram en situation där vi tvingas byta tekare...

Är Brynäs bättre än oss? Nä. Det tycker jag inte.
Hahahahah du är tamefan den enda som kan skylla på någon annan än laget i en sån här match. Vad fan pröjsar DIFhockey dig?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Inget pröjs. Jag tycker att vi, när vi lirar med självförtroende är lika bra som Brynäs. Första perioden är mitt argument för den tesen. Sen sker något. Momentum bryts och vi gör en massa galna grejer samtidigt som Wollmer m fl tar en del väldigt knepiga tvåor. Detta i 2 perioden.

Jag har från början trott att vi kommer få det svårt. På grund av att vi inte har samma ekonomiska muskler kan vi inte besätta laget på samma sätt som alla andra lag i serien. Om inte flera spelare i laget höjer sig/utvecklas i takt med att serien rullar på kommer vi hamna i kvalet. Garanterat. Det är våra förutsättningar som jag ser det. Vi kan inte/har inte råd att värva in en kedja i vinter och hoppas att den ska lyfta laget. Det tror jag inte i varje fall. Vi MÅSTE få det lag vi har att växa. Jag tror att vi lär oss motståndet och analyserar väldigt noga och kan vi höja prestationsnivån ett par snäpp samtidigt som utveckling sker i laget kan det bli helt OK denna säsongen.

Om utvecklingen sker i för långsam takt eller inte alls, då är vi rökta.

Hur som helst. Jag vill gärna vara en motpol till alla jävla tråkmånsar här inne som bara målar upp domedagsprofetior hela tiden och börjar snacka kvalseriespel redan i början av oktober.
Tack för att du står upp som du gör, jag håller med 100%.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Om det är någon gång laget behöver all stöttning de kan få så är det i år när SHL inte vill att det ska avgöras på ett rättvist sätt. Vi har många spelare som absolut kan utvecklas och ta stora kliv under säsongen och med vår stöttning stärks garanterat grabbarna. Det kommer komma fler motgångar som den idag, garanterat, men det kommer andra lag också råka ut för. Se bara på fbk och modo som bägge torskade lika stort som vi gjorde idag.

Även om resultatet inte var bra idag så fanns det ju trots allt en del ljusglimtar. Uppspelen var klart bättre, vi blev inte lika tillbakatryckta som vi brukar och vi låste fast brynäs ett antal gånger i deras zon. Utvisningarna blev kostsamma då vi tyvärr inte var lika stabila bakåt som vi brukar vara och även om vi tillbringade mer tid i offensiv zon och hade ganska många chanser så saknas det där sista för att få pucken i mål men fortsätter vi så här så kommer förhoppningsvis målen också. PP som varit så bra, senast på försäsongen, är en gåta hittills.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Groggen på Enzo efter matchen var åtminstone god... Resten av dagen kan man vara utan. Fotbollen var ett rån utan dess like, men där bjöds man åtminstone på lite framåtanda och jaa, underhållning. Hockeyn skrämmer snarare i väg åskådarna. Jag har en fråga som jag tror är fullt befogad, vill vi ens äga pucken? På riktigt? Så som våra spelare agerar med pucken så är den enda godtagbara ursäkten att Säcken planerar en pucklös hockey fram till vi får PP. Jag är allvarlig, det ser faktiskt så ut, titta på det. Dett sorgligaste är ändå att vi står med en bister sanning om att Djurgården verkligen inte har en uppsida heller. Det här är det bästa vi kan prestrera med detta laget.

Måste få denna frustration sagt. Trucken är verkligen den sämsta, absolut överlägset katastrofala jävla skitvärvning som Djurgården gjort genom alla tider. Han kan verkligen ingenting! Egoistisk, dålig skridskoåkare, klen, skjuter inte, jobbar inte hem, spelar fult, spelar fegt, passar fel, jaa herregud i alla meningar som innehåller ordet "fel", kan man klämma in Truhkno. Bland det värsta jag sett, hoppades nästan han skulle åka på en femma när han ryggtacklade bara för att få väck honom.

Tror det är fullt möjligt att vi helt enkelt gick upp i SHL för tidigt. Vi prickade en form precis lagom, som varade i ett par månader där vi med en jävla massa tur lyckades gå upp. Spelarna/ledarna är i själva verket inte redo för detta, det är vad jag tror.

Men vafan, vi möter ju ett stort starkt SHL-lag, vi ska inte vara oroliga. Det här löser sig när spelarna börjar skita NHL-kvaliteer ur sig.... Any day now!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Groggen på Enzo efter matchen var åtminstone god... Resten av dagen kan man vara utan. Fotbollen var ett rån utan dess like, men där bjöds man åtminstone på lite framåtanda och jaa, underhållning. Hockeyn skrämmer snarare i väg åskådarna. Jag har en fråga som jag tror är fullt befogad, vill vi ens äga pucken? På riktigt? Så som våra spelare agerar med pucken så är den enda godtagbara ursäkten att Säcken planerar en pucklös hockey fram till vi får PP. Jag är allvarlig, det ser faktiskt så ut, titta på det. Dett sorgligaste är ändå att vi står med en bister sanning om att Djurgården verkligen inte har en uppsida heller. Det här är det bästa vi kan prestrera med detta laget.

Måste få denna frustration sagt. Trucken är verkligen den sämsta, absolut överlägset katastrofala jävla skitvärvning som Djurgården gjort genom alla tider. Han kan verkligen ingenting! Egoistisk, dålig skridskoåkare, klen, skjuter inte, jobbar inte hem, spelar fult, spelar fegt, passar fel, jaa herregud i alla meningar som innehåller ordet "fel", kan man klämma in Truhkno. Bland det värsta jag sett, hoppades nästan han skulle åka på en femma när han ryggtacklade bara för att få väck honom.

Tror det är fullt möjligt att vi helt enkelt gick upp i SHL för tidigt. Vi prickade en form precis lagom, som varade i ett par månader där vi med en jävla massa tur lyckades gå upp. Spelarna/ledarna är i själva verket inte redo för detta, det är vad jag tror.

Men vafan, vi möter ju ett stort starkt SHL-lag, vi ska inte vara oroliga. Det här löser sig när spelarna börjar skita NHL-kvaliteer ur sig.... Any day now!
Det är väl ingen hemlighet att Säcken jobbar så. Det gör att vi får spendera en oerhörd tid i egen zon vilket kommer straffa sig, många gånger, eller helt enkelt dom gångerna Tellan inte räddar oss.

Det som är oroande nu är ju att vårt PP suger röv, vi har gjort 2 mål på över 50 min PP-tid i år. Säcken anno 14/15 hade behövt sin Linkan anno 08/09 om det är i PP vi ska vinna matcherna.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Groggen på Enzo efter matchen var åtminstone god... Resten av dagen kan man vara utan. Fotbollen var ett rån utan dess like, men där bjöds man åtminstone på lite framåtanda och jaa, underhållning. Hockeyn skrämmer snarare i väg åskådarna. Jag har en fråga som jag tror är fullt befogad, vill vi ens äga pucken? På riktigt? Så som våra spelare agerar med pucken så är den enda godtagbara ursäkten att Säcken planerar en pucklös hockey fram till vi får PP. Jag är allvarlig, det ser faktiskt så ut, titta på det. Dett sorgligaste är ändå att vi står med en bister sanning om att Djurgården verkligen inte har en uppsida heller. Det här är det bästa vi kan prestrera med detta laget.

Det är väl ingen hemlighet att Säcken jobbar så. Det gör att vi får spendera en oerhörd tid i egen zon vilket kommer straffa sig, många gånger, eller helt enkelt dom gångerna Tellan inte räddar oss.

Det som är oroande nu är ju att vårt PP suger röv, vi har gjort 2 mål på över 50 min PP-tid i år. Säcken anno 14/15 hade behövt sin Linkan anno 08/09 om det är i PP vi ska vinna matcherna.
Vet inte vad Säcken har för monsterfysik men mina bollsportserfarenheter säger mig att det är otroligt mer utmattande att spela utan boll/puck kontra att äga den. Det känns lite halvt som en grundregel inom idrott.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Vilken jävla pisskväll det blev. Tok-knockade favoriter i globen och dubbeltorsk för Djurgårn. Nu lägger jag mig.
Mash

Inlägg av Mash »

Pratar ni på riktigt kvalspel med 44 matcher och 132 poäng kvar? På riktigt? :lol:
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Magnutz skrev:
Challen skrev:
Magnutz skrev:Scenförändring efter 1a perioden. Vi spelade med fart och det såg BRA ut. Sedan kommer det utvisningar, märkliga utvisningar.. Vi får tvåor för en sak men som jag upplever det så får Brynäs göra mer skit och komma undan med det. Visst, laget är inte det dyraste etc men min snabb-analys är att vi tappar tempo på grund av att Brynäs tillåts spela skitigt och vi inte tillåts samma. Talande är en två vi får för tackling. Och tvåan Arnesson får i 1a perren. Där Arnesson blir tilltryckt först och vi borde fått spela PP. Han trycker tillbaka och de båda brottas lite. Arnesson åker för en charging. Ni får tycka som ni vill men jag upplever en enorm avsaknad av fingertoppskänsla hos domarna och dessutom en sjukt konstig bedömningsnivå.

Jag tyckte det syntes på Wollmer att han visste att han borde lyft armen och gett brynäs en tvåa när Samme blev hakad i 10 meter och sedan trippad. Men det slutade bara med.. inget.

Med en rak och hård nivå där domarna visar spelförståelse och tar det fula, det vore önskvärt.

Och klart Jocke blir sämre på tek när de ALDRIG släpper puck förrän de forcerat fram en situation där vi tvingas byta tekare...

Är Brynäs bättre än oss? Nä. Det tycker jag inte.
Hahahahah du är tamefan den enda som kan skylla på någon annan än laget i en sån här match. Vad fan pröjsar DIFhockey dig?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Inget pröjs. Jag tycker att vi, när vi lirar med självförtroende är lika bra som Brynäs. Första perioden är mitt argument för den tesen. Sen sker något. Momentum bryts och vi gör en massa galna grejer samtidigt som Wollmer m fl tar en del väldigt knepiga tvåor. Detta i 2 perioden.

Jag har från början trott att vi kommer få det svårt. På grund av att vi inte har samma ekonomiska muskler kan vi inte besätta laget på samma sätt som alla andra lag i serien. Om inte flera spelare i laget höjer sig/utvecklas i takt med att serien rullar på kommer vi hamna i kvalet. Garanterat. Det är våra förutsättningar som jag ser det. Vi kan inte/har inte råd att värva in en kedja i vinter och hoppas att den ska lyfta laget. Det tror jag inte i varje fall. Vi MÅSTE få det lag vi har att växa. Jag tror att vi lär oss motståndet och analyserar väldigt noga och kan vi höja prestationsnivån ett par snäpp samtidigt som utveckling sker i laget kan det bli helt OK denna säsongen.

Om utvecklingen sker i för långsam takt eller inte alls, då är vi rökta.

Hur som helst. Jag vill gärna vara en motpol till alla jävla tråkmånsar här inne som bara målar upp domedagsprofetior hela tiden och börjar snacka kvalseriespel redan i början av oktober.
Men snälla Magnutz, du har missuppfattat syftet med detta forum. Här skall man helst vara ultrapessimist och måla fan på väggen. Det är just nu kvalserien vi ska fokusera på. Vi är ju redan inne i oktober. No hope!!
Tänk om tänk rätt. Blir så trist med din optimism. :wink:
Användarvisningsbild
JackHeart

Inlägg av JackHeart »

Jag tror att många glömmer att vi egentligen inte skulle gått upp förra säsongen. Förra säsongen var ett mellanår och spelare rekryterades för ytterligare en säsong i hockeyallsvenskan.
Hur många här trodde ärligt på att vi skulle gå upp när det var tio omgångar kvar av ordinarie serie? Vem trodde att vi skulle gå upp efter tre omgångar av kvalserien när vi låg sist?

Vi får leva med att vara ett stryklag i år, med mindre budget ett lag till stor del anpassat för hockeyallsvenskan. Jag tror dock att vi har stora möjligheter att ändå undvika kvalspel, om vi verkligen har lite med studs och framför allt publiken med oss.
Därför är det helt viktigt att vi i publiken fortsätter att anstränga oss, trots motgångar.

Alltid oavsett... eller hur?

För övrigt. Kvalspelet är som som följer:
1:an och 2:an från HA spelar bäst av fem om en direkt plats till SHL
Plats 3-8 spelar en enkel serie om fem matcher där alla möter alla. 3-5 får tre hemma matcher. Utöver det så får också lag 3-5 extra poäng in i serien (3,2,1).
Vinnaren i serien möter förloraren i kvalet av 1:an och 2:an i en serie bäst av sju om en plats i SHL där förloraren från första kvalet har hemmafördel
Tvåan i serien möter lag 12 från SHL i en serie bäst av sju om en plats i SHL där SHL laget har hemma fördel.
Trean i serien möter lag 11 från SHL i en serie bäst av sju om en plats i SHL där SHL laget har hemma fördel.

Denna pdf beskriver det väldigt bra grafiskt:
http://www.hockeyallsvenskan.se/wp-cont ... 4-2015.pdf

Såå.. Summa så oavsett hur dåligt det går för oss så kan vi INTE möta någon av dom två topplagen från Hockeyallsvenskan.

Jag tror dock fortfarande att vi kan undvika dessa platser, och jag kommer vara på Hovet på varje match, även om vi ligger hjälplöst sist och sjunga för att dra mitt strå till stacken.

Alltid oavsett..
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jag räknade till runt 5 "öppna" mål för oss idag där vi antingen slog i luften eller inte hittade pucken. Sen ett "friläge" där den Steve passar till slarvar bort pucken. Vi måste vara bättre när sådana lägen ges.

Att det rann iväg kan delvis skyllas på att spelarna var lika sura på domarna som vi, och det är aldrig bra för grundspelet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
4.9.5

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Mash skrev:Pratar ni på riktigt kvalspel med 44 matcher och 132 poäng kvar? På riktigt? :lol:
Järlefeldt?

från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
DIF RÄVEN

Inlägg av DIF RÄVEN »

HEJ !!! BÄTTRE UPPSTYRT I KLACKEN ÄR DET VI KAN BIDRA MED.STUNDTALS LÄT DET SOM EN NYBÖRJAR KLACK. ALLTID OAVSETT !. :evil:
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

På torsdag visar vi att vi kan bättre
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om nån inte fattat vikten av vår publik och att den stöttar oavsett resultatet på tavlan kan ni kolla på vår film om förra säsongen. Det sista som sägs i den Lord of the Rings-långa berättelsen är just precis vad det handlar om, lyssna på KG Stoppel.

Det är enormt viktigt, så viktigt att det är lite läskigt.

Annars känner jag att tesen "Vi gick upp för tidigt" kan stämma till viss del. Spelarunderlagsmässigt så ok då, det finns kvalitetsbrister. Vad gäller klubben som helhet så var det enormt viktigt att gå upp.

Sedan blir jag illamående av den regel och de personer som beslutade om den som snodde 6 miljoner från oss. Herrejävlagud, vi har ju inte muskler nog MED dessa 6 miljoner och så blir vi av med dem. Fyfan vilken efterbliven regel de kokat ihop.

"Utan dem [våra fans] hade vi aldrig inte klarat det. Det var vårt största självförtroende." - KG Stoppel
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Vår starka hemmapublik kan bli det som gör att vi klarar av det i år precis som Magnutz skriver ovan. Det stödet är så otroligt viktigt rent mentalt. Idrottspsykologi är en svår men otroligt viktig del att lösa för att nå framgång. Sanny Lindström skrev en del intressanta saker i Expressen om problemen i leksand men de gäller alla lag:

http://www.expressen.se/sport/kronikore ... get-varre/
Skriv svar