Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av sensei »

Saviano, Ljungh, Heinerö samt Alvarez är ju de som har haft det tyngst mot SHL-motstånd enligt vad jag har sett. Så ska man gå på den linjen så är det ju inte absolut spets som behövs bytas ut.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Think if... skrev:Det högt satta målet för säsongen måste rimligen vara att undvika plats 11-12, men den rimliga målsättningen att klara ett kval i vår. Således bör man vänta med alla typer av rekryteringar till dess truppen har satt sig för att kunna värva rätt spetts inför ett kval. Lex Örebro
Nykter analys av läget.

När vi sedan ska värva så ska vi satsa allt på riktig spets. En toppspelare istället för två till tre breddspelare.
En matchotränad Lauritzen visade tydligt vad vi saknar i laget.

Heinerö in och Rundqvist ut gör liksom ingen märkbar skillnad.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Gissar väl på att Jonathan Davidsson får chansen runt december.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Gissar väl på att Jonathan Davidsson får chansen runt december.
Borde få det. Men förtroendet för J20-laget verkar vara noll. Får vi skador kommer Heinerö, Rundqvist och Nyström spelare. Får vi ännu mer skador kommer dom lyfta upp Holm som center. Gissar på noll matcher i A-laget för både AOM och Davidsson den här säsongen. Kanske blir ombytta någon match men noll minuter.
Expert.
rikkard

Inlägg av rikkard »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Gissar väl på att Jonathan Davidsson får chansen runt december.
Borde få det. Men förtroendet för J20-laget verkar vara noll. Får vi skador kommer Heinerö, Rundqvist och Nyström spelare. Får vi ännu mer skador kommer dom lyfta upp Holm som center. Gissar på noll matcher i A-laget för både AOM och Davidsson den här säsongen. Kanske blir ombytta någon match men noll minuter.
Breddspelare och extraspelare bör komma från egna ledet. Dörren mellan j-20 måste vara öppen. Nu har vi värvat spelare utifrån som har förtur på de platserna. Gillar inte alls den utvecklingen. Spets utifrån, och bredd inifrån tror jag är framgångsreceptet.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:
Holm som center tror jag inte. I CHL var det för att de inte fick anmäla fler spelare.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongen 14/15

Inlägg av JohanPez »

På Hovet har vi varit och ska vara svårslagna, främst pga trycket/publiken och även fast vi har få medgångare så kommer trycket och publiken minska ju längre ner vi faller i tabellen. Visst, vi har krigare, lagmaskin och allt vad det heter som gör oss jobbiga att möta men tabellen skiter i vad som är jobbigt. Vi undviker kval genom att göra fler mål än våra motståndare och det har vi svårt med i dag.
Jag har generellt sett en positiv attityd och inte bara aktar mig för att hoppa på spelare innan de fått en chans utan har ofta försvarat dem men här är jag helt enig er som ser värvning av offensiv spets som nödvändig.
Hellre att vi lånar två miljoner och lägger till det vi har än att vi halkar efter helt och riskerar att åka ur. Vi kommer inte palla göra samma resa igen inom överskådlig framtid.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Läge att testa Davidsson/Ericsson nu? Eller varför inte byta ut Englund mot AOM en match?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skidlöparn skrev:Läge att testa Davidsson/Ericsson nu? Eller varför inte byta ut Englund mot AOM en match?
Jacon Eriksson är nog inget för a-laget. Davidsson skulle jag vilja se dock.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det är året för många debutanter.

http://www.hockeysverige.se/juniorblogg ... g-edition/
(skriven i maj)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
rikkard

Inlägg av rikkard »

I det läge vi är i nu tror jag att det är klokast at gå tillbaka till grunderna igen. Fokusera på det som har fungerat tidigare d.v.s ultradefensiv och hoppas på någon kontring. Träna intensivt på försvarsspel och powerplay. Vi ska inte börja laborera i detta utsatta läge. Samtidigt måste vi leta efter möjligheter att få in nya spelare, för detta håller inte i längden.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lugn och ro i truppen. Tid för att vara tillsammans och stärka personkemin.

Hitta eventuella bitar som måste tas bort. Vad det nu må vara. Sånt som påverkar gruppkemin negativt är en del.

Men... lugn och ro, tillbaka till det enkla. In på isen i 190, var elaka och spela enkelt. Kanske svårt men det måste till. SAIK spelar som de gör för att de kan det. Vi ska också spela som vi kan.

Blir jävligt spännande detta.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Magnutz skrev:Lugn och ro i truppen. Tid för att vara tillsammans och stärka personkemin.

Hitta eventuella bitar som måste tas bort. Vad det nu må vara. Sånt som påverkar gruppkemin negativt är en del.

Men... lugn och ro, tillbaka till det enkla. In på isen i 190, var elaka och spela enkelt. Kanske svårt men det måste till. SAIK spelar som de gör för att de kan det. Vi ska också spela som vi kan.

Haha, du tror verkligen att det är gruppkemi osv som saknas i truppen? Vi saknar BRA spelare i truppen. Det vi har nu är enbart tredje/fjärde-kedjespelare. I dagens läge skulle jag enbart spela Sörensen och Samuelsson i topp-6. Detta är ett problem som vi haft hela säsongen och kommer ha resten av den också
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:
Magnutz skrev:Lugn och ro i truppen. Tid för att vara tillsammans och stärka personkemin.

Haha, du tror verkligen att det är gruppkemi osv som saknas i truppen? Vi saknar BRA spelare i truppen. Det vi har nu är enbart tredje/fjärde-kedjespelare. I dagens läge skulle jag enbart spela Sörensen och Samuelsson i topp-6. Detta är ett problem som vi haft hela säsongen och kommer ha resten av den också
Jo, det är ju så. Har påpekat detta förut. Vi har det vi har. Det måste på något vis räcka denna säsong. Däremot kan det jobbas med det andra. Gruppkemi etc. Jag reagerade faktiskt på att Högström gnällde på domarinsatsen när han intervjuades- det är ett dåligt tecken. Det betyder att det är obalans nånstans. Hos Högström ensamt eller någon annanstans.

Det som måste hända är en utveckling av spelarna vi har. Det får jobbas på. Kör 1-3-1 a la Lasse Falk/Putte Carlsson eller vafan som helst som funkar. Slå till icing - döda hockeyn om så krävs. Eller har jag fel? Är det döda för att leva?

Hoppas det blir en utveckling...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Magnutz skrev:
Sjöwall skrev:

Jo, det är ju så. Har påpekat detta förut. Vi har det vi har. Det måste på något vis räcka denna säsong. Däremot kan det jobbas med det andra. Gruppkemi etc. Jag reagerade faktiskt på att Högström gnällde på domarinsatsen när han intervjuades- det är ett dåligt tecken. Det betyder att det är obalans nånstans. Hos Högström ensamt eller någon annanstans.

Det som måste hända är en utveckling av spelarna vi har. Det får jobbas på. Kör 1-3-1 a la Lasse Falk/Putte Carlsson eller vafan som helst som funkar. Slå till icing - döda hockeyn om så krävs. Eller har jag fel? Är det döda för att leva?

Hoppas det blir en utveckling...
Du har rätt Magnus. Det gäller o överleva denna säsong o kunna bygga för framtiden . Det hjälper inte o gnälla o skriva om det uppenbara att vi har mindre pengar o sämre spelare alla vet det. Med vilja kan man förflytta berg o det måste vi visa vi har inget annat .
Låst