SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014
Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014
Förövrigt slapphet av DIF salo agerar iaf i LIF och sparkar dom som inte presterar
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Har du sett samma match som jag? Tycker vårt anfallsspel idag är bland det främsta jag sett hittills, även om effektiviteten varit låg.rikkard skrev:Och Englund är INTE problemet! Se den större bilden. Vårt anfallspel är obefintligt.
Större delen av laget har gjort det någorlunda bra, men det är backparet Englund/Norell som idag får vara syndabockar då de själva har bjudit på minst 3 mål bakåt (såg inte vilka som var inne på sista)
- BloodBride
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Visst ser det mörkt ut just nu, men det här är bara åttonde matchen. Så dåligt som vi spelat hittills gör ju bara att framtiden ser ljus ut. För kan det gå ÄNNU sämre?????
Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014
han som i princip får ta på sig 3 mål idag pga dålig markering.rikkard skrev:Och Englund är INTE problemet! Se den större bilden. Vårt anfallspel är obefintligt.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
+2BigJ skrev:+1A23 skrev:Fan va pinsamma alla är som gnäller och har gnällt från typ match 2. Ni är säkert samma personer som reser sig upp och går. Pinsamt. Ni som går hem tycker sedan att spelarna ska ge allt i 60 min när ni inte orkar sjunga/sitta/stå och hålla käften i 40.... Skäms över att vara djurgårdare just nu.. Snart är det väl djurhuvuden på bilrutor också. Plast är ni! Värva in lite transatlanter, spendera lite pengar vi inte har, sälj klubbmärket och döp om oss till Stockholm United! Det vore coolt!........ Skäms!!!!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ja om tellan blir skadad spelar vi i div 3.BloodBride skrev:Visst ser det mörkt ut just nu, men det här är bara åttonde matchen. Så dåligt som vi spelat hittills gör ju bara att framtiden ser ljus ut. För kan det gå ÄNNU sämre?????
-1BOMBOM BOUCHARD skrev:+2BigJ skrev:+1A23 skrev:Fan va pinsamma alla är som gnäller och har gnällt från typ match 2. Ni är säkert samma personer som reser sig upp och går. Pinsamt. Ni som går hem tycker sedan att spelarna ska ge allt i 60 min när ni inte orkar sjunga/sitta/stå och hålla käften i 40.... Skäms över att vara djurgårdare just nu.. Snart är det väl djurhuvuden på bilrutor också. Plast är ni! Värva in lite transatlanter, spendera lite pengar vi inte har, sälj klubbmärket och döp om oss till Stockholm United! Det vore coolt!........ Skäms!!!!
Om jag blir våldtagen kämpar jag imot "i ur och skur"
Lösning, nja då skulle jag vara något annat än vad jag är. Men att skrika avgå och köp efter 8 matcher med ett ungt och ett lag som visat flera gånger att vi alltid kommer tillbaka så är det mest logiska att lita på att dom gör det igen. Jag kommer iaf vara här! Varje match! Stötta laget, gnälla på domaren. Oavsett ja tom alltid oavsett typ... Men om det gör mig till en pajas så kör till. Låt mig då iaf ha blå, röd och gul narrdräkt!
Lösning, nja då skulle jag vara något annat än vad jag är. Men att skrika avgå och köp efter 8 matcher med ett ungt och ett lag som visat flera gånger att vi alltid kommer tillbaka så är det mest logiska att lita på att dom gör det igen. Jag kommer iaf vara här! Varje match! Stötta laget, gnälla på domaren. Oavsett ja tom alltid oavsett typ... Men om det gör mig till en pajas så kör till. Låt mig då iaf ha blå, röd och gul narrdräkt!
Remember, it's always the darkest before it goes.. pitch black!BloodBride skrev:Visst ser det mörkt ut just nu, men det här är bara åttonde matchen. Så dåligt som vi spelat hittills gör ju bara att framtiden ser ljus ut. För kan det gå ÄNNU sämre?????
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Scenförändring efter 1a perioden. Vi spelade med fart och det såg BRA ut. Sedan kommer det utvisningar, märkliga utvisningar.. Vi får tvåor för en sak men som jag upplever det så får Brynäs göra mer skit och komma undan med det. Visst, laget är inte det dyraste etc men min snabb-analys är att vi tappar tempo på grund av att Brynäs tillåts spela skitigt och vi inte tillåts samma. Talande är en två vi får för tackling. Och tvåan Arnesson får i 1a perren. Där Arnesson blir tilltryckt först och vi borde fått spela PP. Han trycker tillbaka och de båda brottas lite. Arnesson åker för en charging. Ni får tycka som ni vill men jag upplever en enorm avsaknad av fingertoppskänsla hos domarna och dessutom en sjukt konstig bedömningsnivå.
Jag tyckte det syntes på Wollmer att han visste att han borde lyft armen och gett brynäs en tvåa när Samme blev hakad i 10 meter och sedan trippad. Men det slutade bara med.. inget.
Med en rak och hård nivå där domarna visar spelförståelse och tar det fula, det vore önskvärt.
Och klart Jocke blir sämre på tek när de ALDRIG släpper puck förrän de forcerat fram en situation där vi tvingas byta tekare...
Är Brynäs bättre än oss? Nä. Det tycker jag inte.
Jag tyckte det syntes på Wollmer att han visste att han borde lyft armen och gett brynäs en tvåa när Samme blev hakad i 10 meter och sedan trippad. Men det slutade bara med.. inget.
Med en rak och hård nivå där domarna visar spelförståelse och tar det fula, det vore önskvärt.
Och klart Jocke blir sämre på tek när de ALDRIG släpper puck förrän de forcerat fram en situation där vi tvingas byta tekare...
Är Brynäs bättre än oss? Nä. Det tycker jag inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
och snart är det november!! 0 poäng!!!!!!!captcash skrev:Remember, it's always the darkest before it goes.. pitch black!BloodBride skrev:Visst ser det mörkt ut just nu, men det här är bara åttonde matchen. Så dåligt som vi spelat hittills gör ju bara att framtiden ser ljus ut. För kan det gå ÄNNU sämre?????
2 gånger i stolpen......
Bra en idiot sänkt!
Tycker inte heller Brynäs är så mkt bättre än oss! Slarv och hororna i randigt gav bort den här matchen!
- Jim Morrison
Det är domarnas fel!
//Grotesco
//Grotesco
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.