Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Nu har vi fallit bort från ämnet: Silly Season igen.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Vi värvade alltså inte en enda center inför säsongen som har presterat på denna nivå tidigare. Ganska komiskt.
Rix

Inlägg av Rix »

Sjöwall skrev:Vi värvade alltså inte en enda center inför säsongen som har presterat på denna nivå tidigare. Ganska komiskt.
Håller med, det här är ett stort problem. Trukno är felvärvning delux än så länge, i en drömvärld släpper vi honom och tar in en klasscenter som kan leda lagets offensiv.
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Kan inte kalla det kris ännu, men förlust mot Brynäs på lördag så är det kanske dags att titta spelare! Ska inte göra som de flesta andra år och vänta tills krisen blir djupare och djupare till slut blir det svårt att resa sig. En sak jag tänkt på är att skjuter man bara ca Sju skott på mål per period är man i mina ögon inte värda vinna några matcher om inte annat är det svårt att vinna då! Det är som sagt ingen kris än, skulle det bli riktig kris är det Challes fel därför är det helt sjukt hur en sportchef som ska avgå och har avgått får vara den som bygger upp laget. Challe gjorde det bra förra säsongen men väl efter skulle han slutat anser jag.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Mankan84 skrev:Kan inte kalla det kris ännu, men förlust mot Brynäs på lördag så är det kanske dags att titta spelare! Ska inte göra som de flesta andra år och vänta tills krisen blir djupare och djupare till slut blir det svårt att resa sig. En sak jag tänkt på är att skjuter man bara ca Sju skott på mål per period är man i mina ögon inte värda vinna några matcher om inte annat är det svårt att vinna då! Det är som sagt ingen kris än, skulle det bli riktig kris är det Challes fel därför är det helt sjukt hur en sportchef som ska avgå och har avgått får vara den som bygger upp laget. Challe gjorde det bra förra säsongen men väl efter skulle han slutat anser jag.
En liten detalj är att man fortfarande inte hittat någon kandidat.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andspe »

Fricke skrev:
Mankan84 skrev:Kan inte kalla det kris ännu, men förlust mot Brynäs på lördag så är det kanske dags att titta spelare! Ska inte göra som de flesta andra år och vänta tills krisen blir djupare och djupare till slut blir det svårt att resa sig. En sak jag tänkt på är att skjuter man bara ca Sju skott på mål per period är man i mina ögon inte värda vinna några matcher om inte annat är det svårt att vinna då! Det är som sagt ingen kris än, skulle det bli riktig kris är det Challes fel därför är det helt sjukt hur en sportchef som ska avgå och har avgått får vara den som bygger upp laget. Challe gjorde det bra förra säsongen men väl efter skulle han slutat anser jag.
En liten detalj är att man fortfarande inte hittat någon kandidat.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tippar på att Garpen skriver på ett 1-2årsavtal när sessen är slut då han får möjlighet att bygga laget som han vill. Om Jocke lägger grillorna på hyllan så kommer han säkert vara assisterande. Känslan är även så att när Wikegård sen kliver av sitt kontrakt med cmore så kan han komma att bli aktuell igen. Men det får framtiden utvisa..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

I Niklas Holmgrens podcast sa Garpen att han under sommaren förde en diskussion med Djurgården om att ta över som sportchef, men att man inte kom överens avtalsmässigt. Men det kanske är gamla nyheter.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Wennerholm tror William Nylander kan komma till oss :roll: Eller ja, "ingenting är omöjligt" som han uttrycker det.

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerhol ... a-vag-hem/

Hade gillat det dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Jim Morrison skrev:Wennerholm tror William Nylander kan komma till oss :roll: Eller ja, "ingenting är omöjligt" som han uttrycker det.

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerhol ... a-vag-hem/

Hade gillat det dock.
Ja, varför inte William Nylander? Något måste ske.

Annars kan man inte göra en deal med Västerås och att låna ut Vyacheslav Trukhno mot deras Jeremy Williams? Eller varför inte Vita Hästens Justin Donati? :wink: 7 matcher 6 mål, inte illa. Något måste ske som sagt! I de bästa av världar hade Jacob Josefson kommit hem och styrt upp allt.
Bild
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

William Nylander. Grymt talangfull, men otroligt förvirrad. Klarar han av att spela i vårt strikta spel?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Alla vet att vi inte har råd med bra spelare över 50 omgångar, så vi får nog göra en Örebro inför kvalspelet.

Dvs köpa in några legoknektar i 7 matcher och hoppas att resten av spelarna inte har blivit totalt knäckta av att få storstryk 3 gånger i veckan.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Jaha, vi kanske borde prova nya kedjor då?

Tänkte mig kanske så här?

Sörensen - Ljungh - Samuelsson
Nordlund - Högström
Lauritzen - Jocke - Alvarez
Arnesson - Holm
Hank - Honk - Ahlén
Falk - Fernholm
Saviano - Trukhno - Guter/Heinerö
Englund
rikkard

Inlägg av rikkard »

Tror inte alls på örebrokonceptet. Världens chansning. Tror snarare på att göra sig av med spelare och bygga ett nytt lag så tidigtsom möjligt. Bredd mot spets. Sparka/hyr ut/byt ut 5-6 överflödiga spelare och ersätt med 1 spets. Använd Djurgårdshjälpens pengar + extra tillskott från rika IDH + sponsorer för att signa ytterligare en spelare.
Fyll ut, om nödvändigt, med j-20 spelare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ska jag vara ärligt tror jag knappast på nån värvning till. Budgeten känns maxad. Ja , det skulle vara för DH-pengarna då, men absolut inget utöver det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Inlägg av 4.9.5 »

Josefsson får komma hem och spela för en junislön resten av säsongen

Sedan 2 topnotch forwards och Dogge i försvaret

från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Låst