Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Skidlöparn »

rikkard skrev:Håller med om att Heinerö behöver några matcher till i HA, han har talangen, men inte styrkan. Rundqvist bör också bli utlånad. Vi kan inte bara bygga ett lag med bara framtidslöften, vi måste ha spelare som är på topp nu också.
Håller med om att Runken skulle må bra av en utlåning så han kan utvecklas i lugn och ro. Heinerö tycker jag däremot utvecklas varje match även i Elitserien. Ge honom ett tiotal matcher till så är han helt klart en Elitserie-spelare i denna takt.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av Sjöwall »

Lauritzen - Eriksson - Samuelsson
Sörensen - Truchno - Alvarez
Heinerö - Ljungh - Guter
Hank - Holmqvist - Saviano
Ahlen
Bengan08
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av Bengan08 »

Sjöwall skrev:Lauritzen - Eriksson - Samuelsson
Sörensen - Truchno - Alvarez
Heinerö - Ljungh - Guter
Hank - Holmqvist - Saviano
Ahlen
håller med förutom Saviano/Ahlen. tycker Saviano väger alldeles för lätt och lyckas inte alls han får dom ytorna han fick i HA. Dessutom har jag aldrig sett honom göra mål på ett friläge. Dock gillar jag honom vilket gör det tufft och peta honom
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

För att fortsätta diskussionen om Högström från Sillytråden:

Tyvärr har han ju börjat skjuta enormt mycket på täckande motspelare. Hans stora styrka när han kom till oss var ju att hans höstlöv alltid gick på mål. Nu har han oerhört låga siffror på den punkten. Knappt ett skott har gått fram från blå.

Dessutom tycker jag att han är alldeles för vek i det fysiska spelet.

Hans styrka såhär långt är spelintelligensen i uppbyggnadsfasen, där han är en av de bättre och sällan fastnar i egen zon.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

"- Vi pratar om spel i powerplay och även spelet individuellt. Jag känner tränarnas förtroende, de snackar med en och sådär. Jag försöker att bli bättre och jag tycker att hela laget krigar på. Det är jävligt roligt att se att alla vill bli bättre. Det är inte fyra-fem stycken utan i stort sett hela laget som stannar kvar efter träningen."

Från intervjun på hemsidan med Alvarez. Så härligt att se att våra äldre men framförallt våra yngre spelare stannar kvar och nöter. Det är ju det som gjort att vi är så fantastiska på att producera duktiga elitserie och NHL-spelare. Dom gnäller inte över att Stockholm inte ger oss förutsättningar. Många flyttar ut i landet och blir bortglömda. Dom har haft en tuff konkurrenssituation hela livet och lärt sig att man måste jobba hårt för att lyckas.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Men var det inte någon tröttmössa på Expressen som hävdade att det bara va Eriksson och Samuelsson som stannade kvar?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Markus Nordlund har varit på isen i snart 100 minuter, utan att det blivit något baklängesmål.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Helt seriöst peta Jocke från förstakedjan. Kör de här formationerna.

Sörensen - Ljungh - Samuelsson
Lauritzen - Trukhno - Alvarez
Saviano - Eriksson - Guter/Heinerö
Ahlén - Holmqvist - Hank

Backpar:
Högström - Arnesson
Holm - Nordlund
Fernholm - Falk
Englund - Norell

PP:

Förstakedjan+Högström och Nordlund. Saknar gamla stilen med back-back pass.
Andrakedjan+Guter och Norell

BP:

Jocke+Hank Falk och Holm
Ljungh+Saviano Fernholm och Arnesson

Låna ut:
Rundqvist, Deilert, Ollas-Mattson
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Gamla stilen med back-back pass från typ sarg till sarg var ju hemsk, usch. Paraply alla dagar i veckan.

Dina femmor ser annars intressanta ut, ska Trukhno spela alls måste det vara högre upp och ge han en ordentlig chans, var han inte värvad för att spela där :roll: annars kan valfri junior eller jag själv göra ett bättre jobb, om DIF är intresserade.
Spela fult
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Värva.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

För att vi ska slippa kvala är det enda sättet att värva. Jag vill att femmorna ska se ut enligt följande efter några värvningar:

Sörensen - NY - Samuelsson
Lauritzen - NY - NY
Alvarez - Ljungh - Guter/Trukhno
Hank - Eriksson/Honken - Saviano

Resterande spelare hör inte hemma i SHL. VÄRVA!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Sjöwall skrev:För att vi ska slippa kvala är det enda sättet att värva. Jag vill att femmorna ska se ut enligt följande efter några värvningar:

Lauritzen - NY - NY

Du börjar ju mer och mer föreställa ett troll.

Men om du mot all förmodan är seriös så kommer ditt lilla fantasilag inte att bli verklighet, sen att du även vill splittra en av få formationer som faktiskt gjort det bra och överraskat många säger ju endel om ditt hockey seende överlag.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
Sjöwall skrev:För att vi ska slippa kvala är det enda sättet att värva. Jag vill att femmorna ska se ut enligt följande efter några värvningar:

Lauritzen - NY - NY

Men om du mot all förmodan är seriös så kommer ditt lilla fantasilag inte att bli verklighet, sen att du även vill splittra en av få formationer som faktiskt gjort det bra och överraskat många säger ju endel om ditt hockey seende överlag.
Är det verkligen så kontroversiellt att inte gilla Ahlén? Jocke dominerar ju inte direkt heller på den här nivån. Sörensen förtjänar och behöver en bättre center.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:

Lauritzen - NY - NY

Är det verkligen så kontroversiellt att inte gilla Ahlén? Jocke dominerar ju inte direkt heller på den här nivån. Sörensen förtjänar och behöver en bättre center.
Det är också lite märkligt, men tänker främst på kedjan i stort, som gör så mycket mer en bara poäng i matcherna, även om det med börjat trilla in nu vilket jag verkligen unnar dom.

Jocke håller jag med om, märklig förlängning från första början.

Men att skrika efter 3st nya top 6 forwards efter 7ma blir ju bara pinsamt, särskilt med tanke på att det inte ens sett så brutalt dåligt ut som vissa vill få det till.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror verkligen vårt lag skulle behöva tre topp 6 forwards. Alltså vi har ju en obefintligt svag forwardsuppsättning nu. Det är ju ingen slump att vi har gjort så lite mål. Vi kommer ju knappt till avslut och det beror på att det saknas kvalité. Idag var ju ett fall framåt försvarsmässigt i alla fall. Men resultaten som har varit har ju varit smickrande för vår del. FBK-matchen hade vi otur enligt vissa, för dom kvitterar med 3 sek kvar. Men vi släpper till 46 skott på hemmaplan och ska vara glada att vi inte förlorar med 3-4 mål. Resulatmässigt har det inte varit särskilt dåligt. Nästan över förväntan. Men spelmässigt är det fullständigt ohållbart att det fortsätter såhär om vi inte har planer på att kvala ner och lägga alla våra pengar på ren spets inför ett kval.
Expert.
Låst