SirDIFalot skrev:Jag vill se Norell och Holm som ledande backpar med 20+ minuter på båda.
Högström, Fernholm och Deilert har jag svårast för.
Du är märklig..
Norell och Holm har ju spelat hur bra som helst? Hur kan du själv ha Fernholm i din uppsättning? Han om någon har varit exakt lika seg och 'dålig' som förutspått.
Hur bra som helst? Är det någon förutom Tellan som passar in i den beskrivningen? Knappast va...
Tror Fernholm är våran överlägset viktigaste back. Han må vara seg, halvklumpig och dassig på en del sätt. MEN han är en SHL-back, vilket syns. Han är erfaren och en tydlig pappa i den här backuppsättningen. Han är den enda ihop med Nordlund som faktiskt kan tävla styrkemässigt på SHL-nivå. Norell, Holm, Deilert osv är HA-backar, och det lyser igenom alldeles för tydligt. Minstra stressfaktor eller fysisk kontakt renderar i att de fastnar ut med hörnen. Detta helt enkelt för att de inte kan hålla emot. Detta kommer säkert förändras i framtiden, de är fortfarande unga och utvecklingsbara. Men vi har just nu bara ett par färdiga SHL-spelare, och att ta bort dem nu vore att kasta in handduken.
Gällande Holm så har han visat att han klarar av den här nivån på ett bra sätt förr om åren. Men han är precis som alltid, vääääääääldigt trögstartad. Har varit så de senaste säsongerna tyvärr.
Sen kan det ju vara så att du sitter med ett par väldigt kritiska ögon mot ett par spelare, som de flesta gör på detta forum. Spelar liksom ingen roll om Falk (förra året) Holm (alla 4 år) Random back (genom alla år) spelar upp sig avsevärt. De kommer oavsett vad alltid synas extra noga och de goda egenskaperna som kommer fram genom säsongen kommer inte synas eller uppmärksammas. Säger inte att just du jock är sådan men väldigt många här är, tyvärr.
Själv försöker jag så gott jag kan starta om från 0 i varje match i mina bedömningar av spelare och har väl hittills lyckats rätt bra med ett undantag. Jag blir livrädd när jag ser 54 där ute, oavsett om det är PP eller 5mot5. Och det är ovanligt för mig, så jag får kamma mig på den punkten
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
SirDIFalot skrev:Jag vill se Norell och Holm som ledande backpar med 20+ minuter på båda.
Högström, Fernholm och Deilert har jag svårast för.
Du är märklig..
Norell och Holm har ju spelat hur bra som helst? Hur kan du själv ha Fernholm i din uppsättning? Han om någon har varit exakt lika seg och 'dålig' som förutspått.
Hur bra som helst? Är det någon förutom Tellan som passar in i den beskrivningen? Knappast va...
Tror Fernholm är våran överlägset viktigaste back. Han må vara seg, halvklumpig och dassig på en del sätt. MEN han är en SHL-back, vilket syns. Han är erfaren och en tydlig pappa i den här backuppsättningen. Han är den enda ihop med Nordlund som faktiskt kan tävla styrkemässigt på SHL-nivå. Norell, Holm, Deilert osv är HA-backar, och det lyser igenom alldeles för tydligt. Minstra stressfaktor eller fysisk kontakt renderar i att de fastnar ut med hörnen. Detta helt enkelt för att de inte kan hålla emot. Detta kommer säkert förändras i framtiden, de är fortfarande unga och utvecklingsbara. Men vi har just nu bara ett par färdiga SHL-spelare, och att ta bort dem nu vore att kasta in handduken.
Gällande Holm så har han visat att han klarar av den här nivån på ett bra sätt förr om åren. Men han är precis som alltid, vääääääääldigt trögstartad. Har varit så de senaste säsongerna tyvärr.
Sen kan det ju vara så att du sitter med ett par väldigt kritiska ögon mot ett par spelare, som de flesta gör på detta forum. Spelar liksom ingen roll om Falk (förra året) Holm (alla 4 år) Random back (genom alla år) spelar upp sig avsevärt. De kommer oavsett vad alltid synas extra noga och de goda egenskaperna som kommer fram genom säsongen kommer inte synas eller uppmärksammas. Säger inte att just du jock är sådan men väldigt många här är, tyvärr.
Själv försöker jag så gott jag kan starta om från 0 i varje match i mina bedömningar av spelare och har väl hittills lyckats rätt bra med ett undantag. Jag blir livrädd när jag ser 54 där ute, oavsett om det är PP eller 5mot5. Och det är ovanligt för mig, så jag får kamma mig på den punkten
Jag är faktiskt en av dem som hyllat Holm mest de senaste åren. Samma med Falk fast omvänt. Sågat honom längs med fotknölarna fram till denna säsongen där jag tycker att han höjt sig på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Så jag om någon anser mig faktiskt vara ganska så flexibel i min kritik. Förutom när det gällde Tim Eriksson, men det var bara för att han aldrig gjorde något dåligt
Tycker vi ska ta det lugnt och vänta till laguppställningen för matchen verkligen släpps officiellt innan man börjar utröna något. Tror fan inte han spelar ändå.
Jag vill ha igång Alvarez, tycker ändå man ser att han har det i sig, skulle vilja se honom med Lauritzen till en början, jag tror det lossnar för han snart.
diftobbe89 skrev:Jag vill ha igång Alvarez, tycker ändå man ser att han har det i sig, skulle vilja se honom med Lauritzen till en början, jag tror det lossnar för han snart.
diftobbe89 skrev:Jag vill ha igång Alvarez, tycker ändå man ser att han har det i sig, skulle vilja se honom med Lauritzen till en början, jag tror det lossnar för han snart.
Vet att du alltid varit lite småkåt på Heinerö men överdriv inte, borde vara den sista som har en ''klar'' plats i truppen.
Jag gillar även Alvarez. Vill inget annat än att det ska lossna för honom. Och ja, jag gillar Heinerö, men jag kan ärligt säga att jag tycker han har visat mycket mer än Robin.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har fått känslan att Alvarez och Lauritzen skulle kunna vara grymma tillsammans. Snacka om tyngd framåt om det bara kan lossna lite för Alvarez. Lauritzen kan vara just det han behöver. Hoppas som föregående att de kan lira med Ljungh också.
Förstår inte varför de låter Ljungh spela med Heinerö och Saviano istället för att Trunken ska göra det. Saviano, Guter och Trunken kan spela lite som en extrakedja på 10-12 minuter och köra mer regelbundet mellan de tre andra kedjorna.
Fortsätt dessutom lira Nordlund i PP. Tyckte han såg sjukt stabil ut där jämfört med både #4 och #54. Han kanske inte är lika vass på att skjuta, men pucken hålls åtminstone kvar i anfallszon.
Vet att du alltid varit lite småkåt på Heinerö men överdriv inte, borde vara den sista som har en ''klar'' plats i truppen.
Jag gillar även Alvarez. Vill inget annat än att det ska lossna för honom. Och ja, jag gillar Heinerö, men jag kan ärligt säga att jag tycker han har visat mycket mer än Robin.
Ok, personligen tycker jag inte Heinerö är mogen för SHL-spel ännu och skulle må bättre av ett år till i HA. Ingen barnlek att gå från division 1 till SHL på två säsonger, vilket jag tycker syns.
Tycker inte att förstakedjan fungerar speciellt bra tillsammans. Kemin mellan Samuelsson och Sörensen finns inte riktigt. Vi får inget tryck i forecheckingingen och de kompletterar inta varandra särskilt väl. Bättre att sätta samman Sörensen med Alvarez på nytt. De hade något stort på gång under försäsongen.
Håller med om att Heinerö behöver några matcher till i HA, han har talangen, men inte styrkan. Rundqvist bör också bli utlånad. Vi kan inte bara bygga ett lag med bara framtidslöften, vi måste ha spelare som är på topp nu också.