Lassila!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mankan

Inlägg av mankan »

Tycker som dom flesta här inne bort med Lassila! Larsson är bättre tycker jag i alla fall och ska Ridderwall få blomma ut någon gång kan man inte ha tre Målvakter Så mitt tips:Lassila ut Larsson blir första målis och Riddarn som back up...
Mankan
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

mankan skrev:Tycker som dom flesta här inne bort med Lassila! Larsson är bättre tycker jag i alla fall och ska Ridderwall få blomma ut någon gång kan man inte ha tre Målvakter Så mitt tips:Lassila ut Larsson blir första målis och Riddarn som back up...
Då blir de tunt....

Tycker att man från början lagt alldeles för mycket skuld på Lassila, både denna och förra säsongen. En hel del handlar om backspelet, innan Marusak och Fernholm kom tillbaka var det äckligt tunt. Lassila är en bra målvakt, Larsson inte långt efter, Ridderwall är alldeles för oprövad, tror inte han är som Gistedt men vad vet jag...!
Saknar Kung Wikegård!
rikkard

Inlägg av rikkard »

De kan behålla Lassila ifall han nöjer sig med en lön som är avsedd för andremålvakt. Det krävs m.a.o. en lönesänkning. Lassila är ok, inte mer. Inget att göra en framtidssatsning kring. Jag skulle vilja ha in en stabil målvakt som back-up till Larsson, och även ge Ridderwall chansen i några enstaka matcher.

Alltså Bort med Lassila, in med en 30+ målvakt som andremålvakt, ge Larsson chansen och spela även in Ridderwall lite grand.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Kall-El skrev:Finns ingen anledning att behålla Lassila en säsong till. Han och Larsson är just nu jämna, men Larssons potential är betydligt större än finnens och nästa säsong är det dags att ge Larsson det förtroende som krävs för att göra honom till en riktigt bra målvakt. Inget ont om Lassila, men killen är lite för ojämn, släpper på tok för mycket returer samt överdriver vissa typer av räddningar. En bra målvakt stoppar puckarna med små medel. Lassila tendera att showa till det i onödan med sk tv-räddningar.

De pengar som Lassila kostar i lön bör läggas på att förstärka truppen med någon annan spelare istället, gärna då en klasscenter eller en riktigt bra back.
Klasscenter framför en målvaktsprofil på väg uppåt?? En målvakt är ungefär halva laget om han har bra backar framför sig. Nej, Lassila borde vara kvar minst 1 år till, det funkar inte att köpa in nya målvakter och spelare hit och dit, var glad för att spelare som Lassila vill spela i DIF.

Sen är inte lätt för en målvakt att få så mycket skit på sig om det går dåligt, och sedan försöka gå vidare. Men jag tycker Lassila har gjort det bra och visat en otrolig potential efter uppehållet. Tycker faktiskt att han är en av de spelare som har legat bakom DIF's framgångar i år.

Framgångar och framgångar, vi missade ju slutspel, men ändå, 76 poäng - det är mycket för att bara räcka till en 10:de plats.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
tdk
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Behåll lassila han är för bra för att vi ska släppa han.. Skicka iväg larsson istället. Han är lite för ung än.
MB

Inlägg av MB »

Att behålla Lassila ett år till och låta Larsson ta nästa steg i lugn och ro skulle vara en bra kompromiss. Det är nog tveksamt om att Lassila samtycker till idén om att lära upp en adept i en säsong. Dels kan så gott som alla andra klubbar, nationella som internationella, betala mer i lön och dels har han säkert högre ambitioner med sin hockeykarriär än vad DIF kan erbjuda i nuläget.
Så jag är tveksam till att Lassila förlänger kontraktet om ett hyfsat bud dyker upp. Återstår att se hur het han är på marknaden.
Mest sannolikt är ändå att till nästa säsong får vi se en ”äldre” etablerad målvakt i slutet av sin karriär som konkurrerar med eller backar upp Larsson. Ett tips från coachen.
Våga vägra länka till YouTube!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

tdk skrev:Behåll lassila han är för bra för att vi ska släppa han.. Skicka iväg larsson istället. Han är lite för ung än.

Haha....hoppas det var ironi från din sida för annars var det inte speciellt kul.

Lassila är inte bra när ska ni som försvarar honom fatta det?
Han släpper retur på retur, det håller inte i längden och på det så gör ha konstiga ingripanden som leder till mål för motståndar laget.

Det verkar nästan som ni inte har några ambitioner för Djurgårn utan att det är bra som det är men det kan jag tala om för er att det är det inte, när ska ni förstå det?

Jag tycker det är okej om en målvakt släpper returer men styr pucken mot sarg hörnorna inte rakt ut som Lassila har en tendens att göra lite för ofta.

Sen förstår jag inte riktigt Strömberg=powers resonemang att vara glad över att en spelare som Lassila vill spela för DIF, om du kan förklara det för mig för jag förstår inte riktigt det.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

pekka21 skrev:
tdk skrev:Behåll lassila han är för bra för att vi ska släppa han.. Skicka iväg larsson istället. Han är lite för ung än.

Haha....hoppas det var ironi från din sida för annars var det inte speciellt kul.

Lassila är inte bra när ska ni som försvarar honom fatta det?
Han släpper retur på retur, det håller inte i längden och på det så gör ha konstiga ingripanden som leder till mål för motståndar laget.

Det verkar nästan som ni inte har några ambitioner för Djurgårn utan att det är bra som det är men det kan jag tala om för er att det är det inte, när ska ni förstå det?

Jag tycker det är okej om en målvakt släpper returer men styr pucken mot sarg hörnorna inte rakt ut som Lassila har en tendens att göra lite för ofta.

Sen förstår jag inte riktigt Strömberg=powers resonemang att vara glad över att en spelare som Lassila vill spela för DIF, om du kan förklara det för mig för jag förstår inte riktigt det.
Strömberg=power skrev:Sen är inte lätt för en målvakt att få så mycket skit på sig om det går dåligt, och sedan försöka gå vidare.
Kan man läsa så är det väl inget problem?? Eller?
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Strömberg=power skrev:
Kall-El skrev:Finns ingen anledning att behålla Lassila en säsong till. Han och Larsson är just nu jämna, men Larssons potential är betydligt större än finnens och nästa säsong är det dags att ge Larsson det förtroende som krävs för att göra honom till en riktigt bra målvakt. Inget ont om Lassila, men killen är lite för ojämn, släpper på tok för mycket returer samt överdriver vissa typer av räddningar. En bra målvakt stoppar puckarna med små medel. Lassila tendera att showa till det i onödan med sk tv-räddningar.

De pengar som Lassila kostar i lön bör läggas på att förstärka truppen med någon annan spelare istället, gärna då en klasscenter eller en riktigt bra back.
Klasscenter framför en målvaktsprofil på väg uppåt?? En målvakt är ungefär halva laget om han har bra backar framför sig. Nej, Lassila borde vara kvar minst 1 år till, det funkar inte att köpa in nya målvakter och spelare hit och dit, var glad för att spelare som Lassila vill spela i DIF.

Sen är inte lätt för en målvakt att få så mycket skit på sig om det går dåligt, och sedan försöka gå vidare. Men jag tycker Lassila har gjort det bra och visat en otrolig potential efter uppehållet. Tycker faktiskt att han är en av de spelare som har legat bakom DIF's framgångar i år.

Framgångar och framgångar, vi missade ju slutspel, men ändå, 76 poäng - det är mycket för att bara räcka till en 10:de plats.
Lassila en profil? Lassila på väg uppåt? Tycker nog Lassila hållit ungefär samma ojämna nivå under de säsonger han varit här. Enda skillnaden är att han denna säsong har haft lite hjälp av bättre backar. Bättre målvakt eller jämnare tycker jag inte han blivit. Däremot har Larsson utvecklats bra och han måste få chansen som förstamålis nästa säsong. Visst om Lassila kan tänka sig att vara reserv och ha lön därefter kan han få vara kvar, men jag tvivlar på att detta är ett acceptabelt alternativ för honom och tja ha två målvakter som båda anser sig borde vara förstamålis är inte direkt lyckat. Bättre då att göra sig av med den med minst potential, Lassila, och lägga dessa pengar på en bättre utespelare.

Just eftersom målvakten är så viktig vill jag ha en jämn stabil kille som sista utpost, jag vill inte ha en osäker, ojämn och ständigt retursläppande finne längst bak.
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Lassilla är inte bra? Nu hoppas jag att du är ironisk.. Tycker Lassilla har tagit ett par rejäla kliv framåt under framförallt våren och har varit riktigt stabil. Man får inte glömma bort att en målvakt behöver bra backar framför sig och förra säsongen fick han inte mycket hjälp, i år har det varit bättre och nästa säsong blir det förhoppningsvis ännu bättre.

Huruvida han stannar återstår att se, kommer det ett hyggligt anbud kan det mkt väl bli så att han sticker för att ta nästa steg i utvecklingen. Många verkar ha väldigt bra koll på vad han tjänar? Så hemskt mycket i lön kan jag inte tänka mig att han har så att vi ska kunna värva klasspelare för de pengarna. Rätta mig gärna om jag har fel!!

Larsson går nog en fin framtid till mötes och han ska naturligtvis spelas mer nästa år men skulle han skadas eller hamna i en svacka ser jag gärna Lassilla i kassen.

Ridderwall är talangfull utan tvekan men han behöver rutin från seniorhockey innan han är mogen för rollen som andrekeeper. Låna ut honom under kommande säsong och kalla hem honom när det behövs.

Om nu Lassilla sticker så vill jag iaf se någon bättre konkurent till Larsson än Rönnkvist (bra i tv för övrigt :) ). Larrson behöver en konkurrent och inte en backup för att utvecklas på bästa sätt.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

pekka21 skrev: Lassila är inte bra när ska ni som försvarar honom fatta det?
När ska alla som vill ha bort honom fatta att med den ekonomi som DIF har i dagsläget går det inte att få tag i en bättre målvakt? Tycker också det är väldigt konstigt att han var tredje målvakt i finska landslaget INNAN han kom till DIF, tyder inte det på att det är ett sämre lag han spelar i dvs en sämre backlinje?

Det syns så fruktasvärt lätt när en målvakt gör misstag, men se på hela laget annars som gör misstag på misstag. Tror aldrig jag sett ett lag spela så dåligt i uppspelsfasen som DIF i Linköping. Gång efter gång tappade man puck, Johansson ramlade på offensiv blå vilket resulterade i mål. Pettersson tappade en lös puck vilket blev en 3-1 situation.

De backar jag tycker var bra var Marusak och Ferna, de andra ligger på knappt godkänt.

Lassila räddade oss många matcher i slutet, föringa inte det. Och när du säger att han släpper retur efter retur. Jag hoppas inte du är som de jag stod jämte i Linköping "han måste suga åt sig den pucken" sa de så fort han släppte en retur trots att det var stenhåra skott som många inte skulle tagit eller mitt i en sidledsförflyttning.

Satsar vi bara på Larsson och Ridderwall nästa år är kvalserien ett faktum, det är jag totalt övertygad om. Och att någon vill ha en 30+ målvakt som back-up är för mig helt orimligt!
Saknar Kung Wikegård!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Boråsaren skrev:
När ska alla som vill ha bort honom fatta att med den ekonomi som DIF har i dagsläget går det inte att få tag i en bättre målvakt? Tycker också det är väldigt konstigt att han var tredje målvakt i finska landslaget INNAN han kom till DIF, tyder inte det på att det är ett sämre lag han spelar i dvs en sämre backlinje?

Det syns så fruktasvärt lätt när en målvakt gör misstag, men se på hela laget annars som gör misstag på misstag. Tror aldrig jag sett ett lag spela så dåligt i uppspelsfasen som DIF i Linköping. Gång efter gång tappade man puck, Johansson ramlade på offensiv blå vilket resulterade i mål. Pettersson tappade en lös puck vilket blev en 3-1 situation.

De backar jag tycker var bra var Marusak och Ferna, de andra ligger på knappt godkänt.

Lassila räddade oss många matcher i slutet, föringa inte det. Och när du säger att han släpper retur efter retur. Jag hoppas inte du är som de jag stod jämte i Linköping "han måste suga åt sig den pucken" sa de så fort han släppte en retur trots att det var stenhåra skott som många inte skulle tagit eller mitt i en sidledsförflyttning.

Satsar vi bara på Larsson och Ridderwall nästa år är kvalserien ett faktum, det är jag totalt övertygad om. Och att någon vill ha en 30+ målvakt som back-up är för mig helt orimligt!
Det jag och många med mig vill är att Larsson skall bli första keeper nästa säsong då killen har mycket högre potential än Lassila. I detta läge tror inte jag Lassila är så sugen på att vara kvar för att öppna båsdörren och ha det som i år tror jag inte funkar då både Larsson och Lassila antagligen förväntar sig bli förstamålvakt.

Vi vill alltså inte köpa in någon dyr annan målvakt utan snarast täcka upp Larsson med Riddarn. Detta om något borde bli en besparing.

Larsson känner i alla fall jag mig betydligt tryggare med i målet än med Lassila, och det där med att spela i landslaget säger inte direkt mycket, det har Gistedt i VFHC gjort också och inte har han direkt imponerat i år om man säger så.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Kall-El skrev:
Boråsaren skrev:

De backar jag tycker var bra var Bautabröl och Ferna, de andra ligger på knappt godkänt.

Det jag och många med mig vill är att Larsson skall bli första keeper nästa säsong då killen har mycket högre potential än Lassila. I detta läge tror inte jag Lassila är så sugen på att vara kvar för att öppna båsdörren och ha det som i år tror jag inte funkar då både Larsson och Lassila antagligen förväntar sig bli förstamålvakt.

Vi vill alltså inte köpa in någon dyr annan målvakt utan snarast täcka upp Larsson med Riddarn. Detta om något borde bli en besparing.

Larsson känner i alla fall jag mig betydligt tryggare med i målet än med Lassila, och det där med att spela i landslaget säger inte direkt mycket, det har Gistedt i VFHC gjort också och inte har han direkt imponerat i år om man säger så.
Hur är det med Riddar´n Junior?
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Lassila ska vara kvar han och larsson e stabila. låna ut larsson så att han får mer rutin och ta upp Ridderwall

Kontraktera också thörn och löfberg och ribbenstrand = lovande spelare i frammtiden.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Larsson ska vara kvar. Men inte med Lill-Riddarna eller Owuay som tvåa. Det håller inte. Vi måste ha en mer rutinerad keeper bredvid Larsson. Heino-Lindberg är visserligen inte särskilt gammal, men är riktigt bra och mer erfaren.
Skriv svar