Tycker mig ha sett tendenser till bra spelfördelning med några riktiga klasspassningar, men att hans problem har varit att han alltför lätt blivit uppkäkad av motståndarna.android skrev:När har han bevisat det? Jag tycker mer hans profil liknar Alvarez med hygglig storlek, skapligt skott och fysik. Han ska ha pucken i offensiv zon och kunna gå på avslut från cirklarna och in.Skidlöparn skrev:Trukhno har bevisligen ett grymt spelsinne. Så är han allmänt svag, långsam, eller vad det nu kan vara, borde han få chansen som spelfördelare i pp där smörpassar är det viktigaste.
Säsongen 14/15
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 14/15
Tror ni Henrik Eriksson skulle klara en checking-line roll i Tre Kronor? Sjukt impad av han.
Lite negativ kritik: Ahlen, Honken och Alvarez borde spela mer fysiskt.
Wait what!? du menar att Ahlén inte spelar fysiskt? talar du ur nattmössan nu eller? Dom som har överraskat mest i shl nivå är just ahlén och hank trodde inte att de skulle hänga med lika bra som dom gjort..Mårten_ skrev:Tror ni Henrik Eriksson skulle klara en checking-line roll i Tre Kronor? Sjukt impad av han.
Senast redigerad av benganfs den 2014-09-24 22:04:31, redigerad totalt 1 gånger.
benganfs skrev:Wait what!? du menar att Ahlén inte spelar fysiskt? talar du ur nattmössan nu eller?Mårten_ skrev:Tror ni Henrik Eriksson skulle klara en checking-line roll i Tre Kronor? Sjukt impad av han.
Nej, men dock borde han smälla på mer.
Bara jag som tycker att Nordlund växt för varje match? Han för upp mycket mer och mer.
Ps: Norell var väl inne på iallafall 3 baklängesmål igår?
Ps: Norell var väl inne på iallafall 3 baklängesmål igår?

Nordlund är kungen! (på riktigt, han har växt enormt i det tysta)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Vilken tur att alla trodde på honom och gav honom en chans [WINKING FACE]
Using Tapatalk
- Jim Morrison
Ironiskt användarnamn!sparwen skrev:Vilken tur att alla trodde på honom och gav honom en chans [WINKING FACE]
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Just nu är det främst Norell, Holm, Englund och Deilert som är de stora problemen i backuppsättningen. Tre av dessa är väldigt oväntade för mig! Trodde absolut att både Nordlund och Falk skulle tillhöra den kategorin framförallt före Englund och Holm. När Arnesson kommer tillbaka vill jag att vi går ner på dessa sex:
Fernholm
Falk
Nordlund
Högström
Arnesson
Englund
Holm och Norell ombytta extrabackar där den förstnämnda får lite istid här och var. Philip plockas även in om Englund fortsätter att ställa till det för sig. Norell sitter helt och hållet och kan användas vid skador. Deilert bör plockas bort helt! Bra start i att skala ner på folk, och ge färre större förtroende. Tror det är rätt väg att gå, snarare än den här sossehockeyn Säcken sysslar med just nu.
Fernholm
Falk
Nordlund
Högström
Arnesson
Englund
Holm och Norell ombytta extrabackar där den förstnämnda får lite istid här och var. Philip plockas även in om Englund fortsätter att ställa till det för sig. Norell sitter helt och hållet och kan användas vid skador. Deilert bör plockas bort helt! Bra start i att skala ner på folk, och ge färre större förtroende. Tror det är rätt väg att gå, snarare än den här sossehockeyn Säcken sysslar med just nu.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag vill se Norell och Holm som ledande backpar med 20+ minuter på båda.
Högström, Fernholm och Deilert har jag svårast för.
Expert.
Du är märklig..SirDIFalot skrev:Jag vill se Norell och Holm som ledande backpar med 20+ minuter på båda.

- Jim Morrison
Norell och Holm har ju spelat hur bra som helst? Hur kan du själv ha Fernholm i din uppsättning? Han om någon har varit exakt lika seg och 'dålig' som förutspått.Manijock skrev:Du är märklig..SirDIFalot skrev:Jag vill se Norell och Holm som ledande backpar med 20+ minuter på båda.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Håller med. Fernholm är passéJim Morrison skrev:Norell och Holm har ju spelat hur bra som helst? Hur kan du själv ha Fernholm i din uppsättning? Han om någon har varit exakt lika seg och 'dålig' som förutspått.Manijock skrev:Du är märklig..SirDIFalot skrev:Jag vill se Norell och Holm som ledande backpar med 20+ minuter på båda.
Är själv en som hållt Holm högt väldigt länge och undrat varför folk inte ser det själva? Efter ett tag börjar man väl ifrågasätta sin egen synDonkels skrev:Håller med. Fernholm är passéJim Morrison skrev:Norell och Holm har ju spelat hur bra som helst? Hur kan du själv ha Fernholm i din uppsättning? Han om någon har varit exakt lika seg och 'dålig' som förutspått.Manijock skrev:Du är märklig..SirDIFalot skrev:Jag vill se Norell och Holm som ledande backpar med 20+ minuter på båda.

Men Holm är stabilare än tåget, det händer då och då att han gör misstag men det gör ju precis alla andra titt som tätt de med. Holm däremot håller sin lägstanivå relativt hög hela tiden. Sen att han själv anser sig vara en offensiv back men får rollen som defensiv och tar den med bravur är ju något annat jag gillar.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Hur bra som helst? Är det någon förutom Tellan som passar in i den beskrivningen? Knappast va...Jim Morrison skrev:Norell och Holm har ju spelat hur bra som helst? Hur kan du själv ha Fernholm i din uppsättning? Han om någon har varit exakt lika seg och 'dålig' som förutspått.Manijock skrev:Du är märklig..SirDIFalot skrev:Jag vill se Norell och Holm som ledande backpar med 20+ minuter på båda.
Tror Fernholm är våran överlägset viktigaste back. Han må vara seg, halvklumpig och dassig på en del sätt. MEN han är en SHL-back, vilket syns. Han är erfaren och en tydlig pappa i den här backuppsättningen. Han är den enda ihop med Nordlund som faktiskt kan tävla styrkemässigt på SHL-nivå. Norell, Holm, Deilert osv är HA-backar, och det lyser igenom alldeles för tydligt. Minstra stressfaktor eller fysisk kontakt renderar i att de fastnar ut med hörnen. Detta helt enkelt för att de inte kan hålla emot. Detta kommer säkert förändras i framtiden, de är fortfarande unga och utvecklingsbara. Men vi har just nu bara ett par färdiga SHL-spelare, och att ta bort dem nu vore att kasta in handduken.
Gällande Holm så har han visat att han klarar av den här nivån på ett bra sätt förr om åren. Men han är precis som alltid, vääääääääldigt trögstartad. Har varit så de senaste säsongerna tyvärr.