Lämnar tillbaks mitt säsongskort och avsäger mitt medlemskap

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Hace

Inlägg av Hace »

har fan ledsnat på er gnällspikar....

Jovist kan man fan köpa ett lag, se bara på Malmö.. Lagmoralen är fan viktigar och att älska Djurgården, och att köpa en foppa skulle intr hjälpa nu.

Jag har sett alla matcher och som det ser ut nu så är det en jävla massa självförtroende, och inte som nu man backar hem i stället för att ta ett skär framåt och tar pucken när man har en gubbe bakom sig även om man skulle vara 1 på pucken, samma att man tar ett byte än att våga gå fram och försöka göra mål.

Och nu ni som tänker lämna tillbaka era säsongskort och hoppa av DIF så kan ni dyka ner i era gnagarhål eller bajamajor.....

Jag håller på DIF och vet att dom kommer klara detta utan er medgångssupportrar.....
Jerker
difhockey.se

Inlägg av Jerker »

Gårdare skrev:Klart det finns pengar. Och då pratar jag inte om eget kapital, utan pengar från sponsorer! Skall det vara så svårt att fatta. För mig är det en gåta att DIF inte kan skrapa ihop mer pengar?
Så det är din lösning på problemet. Djurgården Hockey är alltså en så jävla ynklig förening att vi tack vare våra supportrar inte kan överleva, utan det krävs en sugardaddy á la Abramovich för att laget ska klara sig.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

jensa öhling skrev:de 2-3 miljoner du pratar om fanns inte. DIF var ytterst nära konkurs och enda alternativet till det var ett riktgit lågbudgetlag. det ser vi nu och jag stöttar mkt helrre de här killarna än att inte ha något DIF alls.

tror fortfarande vi kan undvika Kvalserien. dagens match var ett steg i rätt rikting. Mora och Leksand är de lag vi kan komma före. De två kommande matcherna mot Modo och Mora blir enormt viktiga. behövs 4-6 poäng där.

DIF för ALLTID

Jo de finns... Vi fick ca 4 mil för spelarna som drog till NHL. Svårt att fatta?
rated_x

Re: Lämnar tillbaks mitt säsongskort och avsäger mitt medlem

Inlägg av rated_x »

Stambert skrev:
Jojje skrev:Tror de verkligen att vi tjänar på att snåla in de där 2-3 miljonerna som ett par spelare till av klass skulle kosta och som skulle rädda kontraktet mot att vi skulle åka ner, det skulle kosta oss betydligt mer.
Problemet är ju att pengarna inte finns. Efter att år efter år ha levt över tillgångarna har DIF anpassat munnen efter matsäcken. Djurgårdsfansen går på hockey i en omfattning som räcker till att avlöna det lag vi ser i årets Elitserie.

Det finns en grupp som väldigt enkelt skulle kunna vända det här. Med en stor och sjungande klack i match efter match så skulle Globen snabbt fyllas. Det är det enda som hjälper på kort sikt.

Vad gör våra mest hängivna supportrar i det läget? Med en nybyggd ståplats och löjligt billiga biljetter så skiter dom totalt i hockeyn. Klacken är ju nästan obefintlig på matcherna.

Djurgården Hockey svek supportrarna på 90-talet.
Nu sviker "supportrarna" Djurgården Hockey.
problemet e ju ATT PENGAR FINNS..ändå händer inget.. det har dom själva sakt i tidningarna.. "pengar finns letar efter 2 nya backar och en ersättare för ottosson" fast otto e ju tillbaka till nästa match
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jerker skrev:
Gårdare skrev:Klart det finns pengar. Och då pratar jag inte om eget kapital, utan pengar från sponsorer! Skall det vara så svårt att fatta. För mig är det en gåta att DIF inte kan skrapa ihop mer pengar?
Så det är din lösning på problemet. Djurgården Hockey är alltså en så jävla ynklig förening att vi tack vare våra supportrar inte kan överleva, utan det krävs en sugardaddy á la Abramovich för att laget ska klara sig.
Inget annat verkar ju funka eller hur? Jag menar det händer ju inget. Bara samma gamla gnäll om att det saknas pengar och bortförklaringar att det är saknaden av intäkter från matcherna, vilket iofs är sant.
Men istället för att lösa problemet så satsar man på nåt b-lag som håller en allsvensk nivå?! Finns det INGEN handlingskraft i Djurgården IF Hockeyförening?!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Vad är problemet? Vad är det ni inte förstår? Det finns pengar, men varför ageras det inte? Andra lag värvar spelare. Men vad gör vi? De chansar på att detta ska lösa sig och de chansar med DIF´s framtid. Det är fan inte ok.

VI HAR FÖRLORAT 7 AV 8 MATCHER! Inse det! Sen har vi inte bara mött topplag, vi har mött "skitlag" som Timrå, södertälje och brynäs... Som alla visade sig vara för svåra. Vad får er att tro att vi ska ha en chans att komma till slutspel? Allvarligt nu.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

ja, pengar finns. men inte i massor. långt därifrån. och bara för att vi har medel kan de ju inte slängas ut på vad som helst. laget kan bara bli sämre om vi tar in någon utländsk medelmåtta. det ska vara en BRA spelare om det ska värvas och såna år svåra att finna just nu. bättre då att avvakta tills man hittar en spelare som man VET verkligen blir en förstärkning.
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Även om pengar finns så är marknaden relativt utarmad för tillfället, leksand söker med ljus och lykta men trots trettitalet miljoner i kassaskrinet så har de ännu inte funnit någon...
Och då ska man betänka att leksand inte har råd att åka ned i allsvenskan igen, de har en ny fräsch och inte minst kostsam arena som inte försvinner för att man hamnar utanför högsta serien.
Det skulle kunna sluta med ett hejdundrande brakfiasko.
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
Kvalserien

Inlägg av Kvalserien »

Jojje skrev:För första gången någonsin så skäms jag över DIF hockey... Inte över spelarna på isen, de kan inte rå för att de knappt skulle platsa i bajen, men över ledningen. Tror de verkligen att vi tjänar på att snåla in de där 2-3 miljonerna som ett par spelare till av klass skulle kosta och som skulle rädda kontraktet mot att vi skulle åka ner, det skulle kosta oss betydligt mer.

Agera för i helvete, och det nu... Sen ser man challe snyfta i expressen om att det inte finns några spelare. Orzagh är nära att krita på för luleå, ssk ersatte Leska på två dar, fbk har en ersättare till Nörda klar och Linköping plockar in Samuelsson osv osv.

Händer ingenting innan transferfönstret stänger så åker vi ut.

Snart vill jag se huvuden rulla i ledningen.
Ha tålamod för fan
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kvalserien skrev:
Ha tålamod för fan
Säger killen som har valt nicket "kvalserien"... Ska vi verkligen lyssna på dig då?
Användarvisningsbild
Kvalserien

Inlägg av Kvalserien »

ja är inte orolig för femöre, det kommer att vända November, vi kommer att sluta i mitten av tabellen när det har gått 50 omg.
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Som någon nämnde, vi har precis haft ganska tuffa matcher, nu väntar lite lättare motstånd. Så behåll du ditt säsongskort.
Annars är Blocket ett ganska bra ställe att bli av med det.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Ja du läderhasaren... Om du tror att vi kommer att vinna alla dessa "Lätta" matcher som kommer nu så får du väl tro det.

Vi får se hur det ser ut om en vecka.

VI fick ju pisk av ssk och co så jag tror vi får det tungt mot mot dem med.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

Jerker skrev:
Visst är det en lösning. "Cash is king" som det så populärt heter. I dagsläget är DIF en ynklig förening. Ordet "sponsor" relaterar jag till företag, inte någon korrumperad oljemagnat från öster. Å andra sidan tror jag inte Chelsea fansen är besvikna......

Men vi gnetar vidare, kör lite "billigt" med juniorer. Och så värvar vi stort när publiken kommer tillbaka i Allsvenskan... Låter det realistiskt?
Kagen

Inlägg av Kagen »

Jag förstår Jojjes reaktion fullt ut. DIF har blivit fattigt och det är en jävla skillnad på att vara pank och att vara fattig. Fattig är ett mentalt tillstånd, en inställning, en acceptans av framtida elände, underkastning, brist på allt utom ursäkter och bortförklaringar av allsköns orättvisor. Pank är en tillfällig status, ett hack i en annars uppåtgående kurva.

Det saknas någon som tror på DIF i DIF's egen styrelse. Ordföranden Mats Larsson skyller på allt - säkert med viss rätt på en hel del - men ställer sedan hoppet till supportrarna - att de ska ställa upp och gå på matcherna som aldrig förr, att de ska ta med sig nya vänner och kollegor dit. För att se vad!? Att se ett lag som aldrig viker ned sig och som alltid kämpar i 3*20 min i 50 omgångar sades det. Inga spelare klarar av en sådan uppgift, alla vill vinna och känner de att de helt enkelt inte kan vinna blir de frustrerade, besvikna, tappar självförtroende och förmåga - de orkar helt enkelt inte kasta sig för att täcka puck när de ligger under med 2-7 15:23 in i tredje perioden. Den som skulle göra det själv, alltid, alla gånger, kan få klaga, andra gör bäst i att knipa igen.

Djurgården hade varit panka, alltså i ett tillfälligt tillstånd - om de kunde presentera en trovärdig bild av att den dåliga ekonomin och svaga spelartruppen är något tillfälligt, något övergående. Någon sådan bild finns inte, om DIF skulle klara en 9-10 plats i år och Mora byts ut mot Malmö så finns inget som talar för att DIF kan vara med och slåss om guld då heller. Hur ska ekonomin stärkas, var finns det offensiva snacket? Jan Simons har lyft Mora IK till Elitserien, helt utdömda klarade de sig kvar före lag som Brynäs, Malmö och HV-71 ifjol. I år har de fler poäng än Djurgården och Leksand tillsammans trots att de inte har någonting alls, ingenting, inte ett smack! Hallen är skitkass, laget suger, men där finns en galning i träskor och snedlugg med en obändig vilja. Var finns motsvarande kraft i DIF idag? Historiskt sett har det nämligen kryllat av sådana typer i Djurgården. En förening som lett utvecklingen, varit provokativ och utmanande, ställt till med den ena ekonomiska skandalen efter den andra. DIF mot rubbet! woo hoo! Det klingar falskt när det egentligen är blottad strupe och stor ödmjukhet som signaleras ut från Styrelse, tränare och spelare.

Det är inte kul nu. Visst, för Leksand, Mora, Timrå, Modo, SSK, Luleå och Brynäs är det fortfarande en fjäder i hatten att slå Djurgården men knappast för HV-71, Frölunda, Linköping och Färjestad. DIF har avkrävts ödmjukhet och i ärlighetens namn är ödmjukhet något som klär DIF väldigt illa. DIF ska vara bra, DIF ska vara kaxiga, DIF ska inte vara fattigt.
Styrelsen uppvisar ingen framtidsplan om hur DIF ska bli ett guldlag igen och den borde ställa sina platser till förfogande om de heller inte har några idéer. Jag skulle gärna ta en plats för jag är övertygad om att DIF Hockey kan bli en ekonomisk och sportslig vinstmaskin väl i klass med Frölunda.
Senast redigerad av Kagen den 2005-10-14 13:36:30, redigerad totalt 1 gånger.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Skriv svar