Luleås egna härliga ramsor

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Halford

Inlägg av Halford »

pekka21 skrev:Snart hör man väl FFF-HTB av något lag, undrar vilka som blir först för det är nog bara en tidsfråga.
Roligt att du nämnde det. Var i Örnsköldsvik nu i helgen och gick på hockey i Swedbank arena. Just den ramsan hördes från MoDo-klacken vid ett tillfälle. Verkade dock inte som att det var så populärt att dra igång den.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Det var det jag misstänkte, som saht det var bara en tidsfråga och n har det hänt.

Ska det vara så svårt att hitta på egna, okej om man tar från andra lag men då kan man i alla fall göra om det någorlunda.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Halford skrev:
pekka21 skrev:Snart hör man väl FFF-HTB av något lag, undrar vilka som blir först för det är nog bara en tidsfråga.
Roligt att du nämnde det. Var i Örnsköldsvik nu i helgen och gick på hockey i Swedbank arena. Just den ramsan hördes från MoDo-klacken vid ett tillfälle. Verkade dock inte som att det var så populärt att dra igång den.
Ehhh, dödsstraff! Värre kan det fan inte bli!

Tror att det är lhc som har tafsat på våran "Djurgårn tills jag dör" också
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bladman skrev:
Halford skrev:

Bara bondgäng i slutspelet och en kanal som få har sänder matcherna!
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Hörde Brynäs sjunga "Brynäs tills jag dör" och "Oh when the sants" (med egen text) under kvarten mot HV71.

Fan vad förbannad jag blev, jävla horbönder utan fantasi!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bladman skrev:Hörde Brynäs sjunga "Brynäs tills jag dör" och "Oh when the sants" (med egen text) under kvarten mot HV71.

Fan vad förbannad jag blev, jävla horbönder utan fantasi!
Vi tar ju över melodier och ramser helt ogenerat från England och Italien som vi sedan försvenskar :o
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Det är en jäävla skillnad att ta från england och göra om om än att ta från ett annat elitserielag...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Mans91 skrev:Det är en jäävla skillnad att ta från england och göra om om än att ta från ett annat elitserielag...
Hur då, utveckla gärna dina tankegångar.
Berra

Inlägg av Berra »

Bautabröl skrev:
Bladman skrev:
Halford skrev:

Bara bondgäng i slutspelet och en kanal som få har sänder matcherna!
Ni får ursäkta att jag är lite offtopic. Men Bautabröl, är du säker att du inte har den nya kanal nio där matcherna visas. Gå in på kanalnio.se och se hur du ställer in den.
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Bautabröl skrev:Hur då, utveckla gärna dina tankegångar.
Förstår du inte det själv, tänker jag inte lägga ner någon energi på att försöka förklara det för dig! Men du kommer ju från bondeland så jag kan inte kräva att du ska förstå sånt trots att du är Djurgårdare.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Vilka clowner ute på vischan.
Haha 8)

D.I.F.
Stefan_Larsson

Inlägg av Stefan_Larsson »

Vem fan bryr sig. Att ha en varierad repertoar och sjunga i kör är bara viktigt i Globen. Tacka vet jag 12044 som sjunger samma ramsa så att ljudet rullar runt i Kålleseum. Decibelnivån är det viktiga. Frö-lun-da!
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Bautabröl skrev:
Mans91 skrev:Det är en jäävla skillnad att ta från england och göra om om än att ta från ett annat elitserielag...
Hur då, utveckla gärna dina tankegångar.
Det finns tyska fotbolls fans som sjunger "pippi"
MAP

Inlägg av MAP »

Nu är fan gränsen nådd! Sitter och slökollar på SAIK-Löven och vad hör jag om inte ole ole ola??? Vafan är det frågan om???
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Stefan_Larsson skrev:Vem fan bryr sig. Att ha en varierad repertoar och sjunga i kör är bara viktigt i Globen. Tacka vet jag 12044 som sjunger samma ramsa så att ljudet rullar runt i Kålleseum. Decibelnivån är det viktiga. Frö-lun-da!
Haha, så typiskt en Sillstrypare. Är det så jävla svårt att skapa ''tryck'' i en hall med 12 000 personer, när det bara finns en ramsa som rullar hela tiden. Alla sitter som galna och klappar tills händerna spricker, klart som fan att det blir en hög ljudnivå. Sången hör man dock inget alls av i nån av Sveriges arenor förutom Globen/Hovet, Karlstad (till viss del) och Linköping.
Sjunger avgå Johnny...
Skriv svar