SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014
Kommer vi kvittera sista 3 s någon gång i år?
Knappast....
Surt.
Knappast....
Surt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det är väl Trukhno som gör ett fatalt misstag i offensiv zon skulle jag säga som inte fryser pucken vid sargen utan slänger bara iväg den så att Färjestad återigen får komma fram. Trukhno bör för övrigt bänkas framöver. Han levererar inte ett smack just nu.
Truhkno ska ensam ta på sig denna förlust. Jaa det är redan en förlust! Denna uschla jävla spelaren gör ett sånt horribelt förbannat misstag med så lite tid kvar. Att när man har pucken i anfallszon med så lite tid kvar, KASTAR pucken i rundeln så att Färjestad kan kontra... Det är så katastrofartat jävla tokdåligt att jag skäms. Vafan tänker karln på?
Usch, tack för hålet i tapeten kasshelvete

Senast redigerad av Manijock den 2014-09-25 20:28:50, redigerad totalt 1 gånger.
Orutin. Men de kunde ju ha avgjort.B.I.B.A skrev:Skandal.. hade vi vart lite kyliga och hållt pucken istället för att försöka göra mål i tom bur hade vi rott hem detta.
Att vi får med oss poäng från den här tillställningen skall vi hur som helst vara tacksamma för. 1-0 hade inte direkt speglat matchbilden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vad gör Truchno inne med 20 sekunder kvar?
Skall man då inte ha inne spelare som Hank, Jocke och kanske Honken som har vett på att låsa pucken och inte chansa i onödan?
Skall man då inte ha inne spelare som Hank, Jocke och kanske Honken som har vett på att låsa pucken och inte chansa i onödan?
Exakt dessa körde bytet innan.Kall-El skrev:Vad gör Truchno inne med 20 sekunder kvar?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Vi släpper in ett mål på 43 skott. Skandal. Vi måste vara sämst i hela serien med den statistiken.
-
SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014
Ogillar så, lag från Värmland
Senast redigerad av S. Skuggan den 2014-09-25 20:29:12, redigerad totalt 1 gånger.
Fattar inte varför man ska va nöjd med en pinne? Skiter väl i hur matchbilden sett ut. Vi leder med 1-0 och släpper in en kasse med 3 sek kvar, varför ska vi va nöjda? Jävla loser mentalitet
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Var väl främst Jocke och Trucken som slarvade. Hade förväntat mig mer där.Praetori skrev:Orutin. Men de kunde ju ha avgjort.B.I.B.A skrev:Skandal.. hade vi vart lite kyliga och hållt pucken istället för att försöka göra mål i tom bur hade vi rott hem detta.
Att vi får med oss poäng från den här tillställningen skall vi hur som helst vara tacksamma för. 1-0 hade inte direkt speglat matchbilden.
Avgå Jocke.
Du är medveten om att spelidén faktiskt ÄR att lägga pucken på ett visst sätt längs sargen och att det egentligen borde varit en forward med och mött upp på den?Manijock skrev:Jocke Eriksson ska ensam ta på sig denna förlust. Jaa det är redan en förlust! Den äldsta mest erfarna jävla spelaren gör ett sånt horribelt förbannat misstag med så lite tid kvar. Att när man har pucken i anfallszon med så lite tid kvar, KASTAR pucken i rundeln så att Färjestad kan kontra... Det är så katastrofartat jävla tokdåligt att jag skäms. Vafan tänker karln på?
Nu kan man ju tycka att puckhållande spelare borde använda ögonen men det är fan inte lätt att vara på topp efter 58 minuter och det är just därför man har spelsystem där alla vet vad de skall göra och vart de skall hålla till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det skiter jag fullständigt i när våra forwards (Jocke E + Trukhno) inte gör jobbet i offensiv zon och kostar oss 2 poäng (inte en chans att vi tar extran nu)Janzoo skrev:Vi släpper in ett mål på 43 skott. Skandal. Vi måste vara sämst i hela serien med den statistiken.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tyvärr kommer vi inte undvika kval med bara "rättvisa poäng".Praetori skrev:Orutin. Men de kunde ju ha avgjort.B.I.B.A skrev:Skandal.. hade vi vart lite kyliga och hållt pucken istället för att försöka göra mål i tom bur hade vi rott hem detta.
Vi behöver stjäla en hel del poäng med.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2014-09-25 20:30:23, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det som kostar oss poäng är att vi är utspelade en hel match och behöver förlita oss på att ett mål ska vinna en match.Vikas skrev:Det skiter jag fullständigt i när våra forwards (Jocke E + Trukhno) inte gör jobbet i offensiv zon och kostar oss 2 poäng (inte en chans att vi tar extran nu)Janzoo skrev:Vi släpper in ett mål på 43 skott. Skandal. Vi måste vara sämst i hela serien med den statistiken.
Nej men du hade förmodligen suttit och gnällt om de backat hem också istället för att försöka avgöra. Skit händer, även med 3s kvar och när motståndarna har en gubbe mer på banan.Challen skrev:Fattar inte varför man ska va nöjd med en pinne? Skiter väl i hur matchbilden sett ut. Vi leder med 1-0 och släpper in en kasse med 3 sek kvar, varför ska vi va nöjda? Jävla loser mentalitet
De kunde ha lagt sig på pucken eller ätit upp den eller något annat men det är jävligt lätt att vara efterklok eftersom man fortsatte spela på samma sätt som fungerat under de övriga 59 minutrarna.