Haha, det är med andra ord mycket skitsnack från en del här inne!Boråsaren skrev: Ragnarsson har lockats av en comeback i elitserien – han uppvaktades hårt av Djurgården – men har nu bestämt sig för att stanna i allsvenskan.
”Almtuna IS har idag tecknat ett två års avtal med Marcus Ragnarsson. Avtalet gäller säsongen 2007/2008 och 2008/2009”, skriver klubben i ett pressmeddelande.
Vem va de som var granne med honom? Kul o höra era pålitliga källor....
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
http://www.kristianstadsbladet.se/apps/ ... 70941/1017mankan skrev:Henrik Malmström lämnar Frölunda om inte Brynäs tar tillbaka honom eftersom han bara varit utlånad Så kanske det kan vara något att titta på för Djurgården vem vet han kan tända till på nytt...
Vi behöver inte spelare som kanske kan tända till, då duger det vi har, vi behöver spelare som vi vet är bra! Spelare som redan håller hög klass och kan tillföra något till laget!mankan skrev:Henrik Malmström lämnar Frölunda om inte Brynäs tar tillbaka honom eftersom han bara varit utlånad Så kanske det kan vara något att titta på för Djurgården vem vet han kan tända till på nytt...
Klasen är ju som sagt ett måste! Men jag tror att klubben har ganska bra koll på honom i med att han spelar i Huddinge. Blir Micke tränare så kommer nog inte den värvningen vara nått problem.
Zackrisson och Arlbrandt från Rögle hade inte heller varit så dumt

Edit: Stämmer mycket bra "Sidney Crosby"

Senast redigerad av Bladman den 2007-03-07 23:51:01, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgår'n tills jag dör!
-
Det finns väl inte många forwards platser kvar? Om vi ska spetsa till truppen är väl Malmström ett riktigt kasst förslag. Nu har jag aldrig sett Klasén spela, men varför är han ett måste? Väger rätt lite och kan väl knappast ge spets till DIF´s forwards bestättning. Som sagt det platser som nu är kvar vill jag ha spets eller egna juniorer,mankan skrev:Henrik Malmström lämnar Frölunda om inte Brynäs tar tillbaka honom eftersom han bara varit utlånad Så kanske det kan vara något att titta på för Djurgården vem vet han kan tända till på nytt...
- Remy Lebeau
Henrik Malmström? Herregud, och här finns det personer som klagar på Morten Ask och Pär Bäcker. Både anklagas av visa personer för att vara för mesiga och defensiva, samt producerat dåligt. Och sedan kläcker någon ur sig Henrik Malmström........Affse skrev:Det finns väl inte många forwards platser kvar? Om vi ska spetsa till truppen är väl Malmström ett riktigt kasst förslag. Nu har jag aldrig sett Klasén spela, men varför är han ett måste? Väger rätt lite och kan väl knappast ge spets till DIF´s forwards bestättning. Som sagt det platser som nu är kvar vill jag ha spets eller egna juniorer,mankan skrev:Henrik Malmström lämnar Frölunda om inte Brynäs tar tillbaka honom eftersom han bara varit utlånad Så kanske det kan vara något att titta på för Djurgården vem vet han kan tända till på nytt...
Tänkt till lite grand. Vi har inte råd att bara värva klasspelare utan måste chansa en del på yngre förmågor. Klasén faller in i denna kategori då killen ärung, lovande och kommer från stan. Med andra ord precis den typ av värvning som DIF föredrar att göra just nu. Klsaén lär dessutom inte bli direkt dyr så pengar finns med största säkerhet över till en riktigt bra spelare till i alla fall.Rocker skrev:Jag förstår inte det här med att värva "sådär"-spelare. Vi behöver inte heller fler spelare som är framtida talanger, vi behöver ett par spelare som redan har utvecklats och är på topp. Skit i Klasén och värva en spelare av klass i stället!
Vidhåller dessutom att man bör signa Berglund från Västerås. Ung och hamnade högt upp i poängligan och det är inte så långt från Västerås till STHLM.
-
- grandstoff
Hur blir det med Fredrik Ericsson och Jonas Liwing nästa säsong? Båda har kontrakt, men ingen av dem platsar... Om man inte är nöjd med Ribbenstrand (vilket jag har full förståelse för) så kan man ju aldrig vara nöjd med dessa två!
Kan man inte bara byta lås till omklädningsrummet utan att säga till dessa två och hoppas att de fattar vinken...?

Kan man inte bara byta lås till omklädningsrummet utan att säga till dessa två och hoppas att de fattar vinken...?

-
Utgåt från att Liwing, Ericsson och Riobben inte finns kvari DIF kommande säsong. Frågan är om Lindman gör det heller. En spelare som inte får speltid vill knappast vara kvar även om han har kontrakt över en säsong till.grandstoff skrev:Hur blir det med Fredrik Ericsson och Jonas Liwing nästa säsong? Båda har kontrakt, men ingen av dem platsar... Om man inte är nöjd med Ribbenstrand (vilket jag har full förståelse för) så kan man ju aldrig vara nöjd med dessa två!![]()