Tack Tess! Jäkligt bra skrivet.tess81 skrev:jag har suttit och läst vad många av er här inne har skrivit..
Va sysslar supportrarna med??!!
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag vill börja med att klart och tydligt ta avstånd från det som hände innan, under och efter matchen.
Vill också rekomendera Mikael Nylanders text på svenskafans.com
Vist var det olyckligt att ett antal "bråkmakare" infiltrerat de verkliga djurgårdssuportrarna. Dessutom undrar man vad vårt eget säkerhetsfolk gjorde innan, under och efter matchen. Någonstans verkar dialogen ha klickat mellan DIF/JK/LHC/Polisen.
Dock får skulden aldrig läggas enbart på DIF. Det är ett fatum att LHC som arrangör har ett ansvar som man uppenbarligen brustit i, det är ett faktum att sk LHC-suportar bidrog till bråken genom att "vässa" och kasta saker, det är ett faktum att polisen gkort bort sig stort.
Det får inte bli så att DIF och JK får stå där med skammen när detta är utrett. Sanningen, HELA sanningen måste fram!
Stort tack till all de riktiga suportrar som togsig ner till matchen och som skötte sig exemplariskt!
Vill också rekomendera Mikael Nylanders text på svenskafans.com
Vist var det olyckligt att ett antal "bråkmakare" infiltrerat de verkliga djurgårdssuportrarna. Dessutom undrar man vad vårt eget säkerhetsfolk gjorde innan, under och efter matchen. Någonstans verkar dialogen ha klickat mellan DIF/JK/LHC/Polisen.
Dock får skulden aldrig läggas enbart på DIF. Det är ett fatum att LHC som arrangör har ett ansvar som man uppenbarligen brustit i, det är ett faktum att sk LHC-suportar bidrog till bråken genom att "vässa" och kasta saker, det är ett faktum att polisen gkort bort sig stort.
Det får inte bli så att DIF och JK får stå där med skammen när detta är utrett. Sanningen, HELA sanningen måste fram!
Stort tack till all de riktiga suportrar som togsig ner till matchen och som skötte sig exemplariskt!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
ok
Hörde av en polare att Huliganer som LHC stängt av kom in på arenan. Vilket inte kändes speciellt bra. Och att det var därför det blev stökigare.
Jag och min polare träffade en Djurgårdare innan matchen. Han hade ingen biljett men vi lyckades ändå få in honom. På ett riktigt pinsammt sätt. Det var så att min polare gick först sedan gav han biljetten till den biljettlösa Djurgårdaren,bara sådär men publikvärdarna verkade inte märka nåt. Säkerheten verkar ju inte vara på topp.
Jag och min polare träffade en Djurgårdare innan matchen. Han hade ingen biljett men vi lyckades ändå få in honom. På ett riktigt pinsammt sätt. Det var så att min polare gick först sedan gav han biljetten till den biljettlösa Djurgårdaren,bara sådär men publikvärdarna verkade inte märka nåt. Säkerheten verkar ju inte vara på topp.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Är du helt förd bakom ljuset eller? Allt som media skriver stämmer absolut inte, så jag ber alla som tar fakta från media att inte skriva det. Efter "skandalderbyt" skulle bajen få betala 200 000kr och deras aktion var 10 ggr värre än lite skakande i galler. Men hur mycket fick de betala i slutändan? Inte några 200 000kr iaf.DIF_Soldier skrev:Helt lysande om DIF får böta mad vår redan strama budget! Perfekt nystart på lagbygget att bli av med 250 000. Bra jobb, hulligangrisjävlar!
Sen till alla ni som tycker att det är skamligt att Djurgårdare bråkar sinsemellan. Det är ju befängt av er att tro att alla Djurgårdare är perfekta. Alla är vi människor, alla har vi aggressioner och ingen är perfekt. Alkohol blandat med mycket folk kan lätt bli tjaffs och utvecklas till värre situationer. Det är exakt likadant som om någon skulle börja slåss på en pub/klubb, så lägg ner skitsnacket.
SPRING SPRING LINKÖPING!
Så du menar att det är vårat fel att det blev som det blev?MAP skrev:Emil,
Hur fan orkar du ens komma in hit och sprida en massa dynga? 2 hetsiga klackar som är placerade precis bredvid varandra, hur kan det inte bli bråk? Hade dom tänkt till lite när dom byggde hallen så hade det kunnat undvikas.
LHC är arrangör och ytterst ansvariga för händelsen.
Inte direkt så att det va vi som trascha vårat resecentrum och det gjorde vi knappast när vi va Sthlm heller.
Jag är helt klart emot att supportervåld, att några av våra gubbar spöar några ungar uppe hos er i samband med en match är ytterst pinsamt och beklagligt, verkligen inget som står för.Jack Daniel skrev:Jag håller med dig i stort, men en fråga: Vad anser du om de LHC-gubbar som hoppade på småbarn runt Globen för några år sen?
Jag anser det värre, om man ska tala klarspråk. De fick REJÄLT med stryk sedan och det anser jag vara rätt åt dom.
Sedan, att delvis skylla på placering är jävligt dåligt. Vi är DIF och ska ALDRIG agera som snorvalpar! Om det kommer in ett gäng råttor och vevar så kan man försvara sig, men att kasta mynt och sten, skrämma barnfamiljer och försöka spöa LHC-supportrar på läktaren är SKAMLIGT.
För övrigt är det kul att se att det finns DIF:are som inte bara försöker försvara sin klacks agerande i det här fallet.
Jag är förvånad, jag räknade inför matchen med att vi skulle bli totalt krossade på läktaren men för att vara så många så lät ni förvånansvärt lite för att vara så många.DIF-schne skrev:Jag brukar inte vara inne på det här forumet men jag fick lov att regga mig när jag läser de här inläggen från lhc-are.
Jag förstår inte hur en lhc-suporter ens vågar sig in hit och kalla oss för pinsamma. Det jag kommer att komma ihåg av gårdagen (förutom att jag var så besviken av resultatet att jag var gråtfärdig) är att det var den kvällen som DIF tog över cloetta center. Jag har nog aldrig varit med om en bortaklack som har ägt hemmaklacken så mycket som det vi gjorde igårkväll. Då menar jag givetvis sången och stödet som ekade så att chokladväggarna skallrade.
Fyfan vad mäktigt alltså!!!!
Vi stod upp bra trots att vi till antalet supportrar var totalt underlägsna, jag och så gott som samtliga på WL-läktaren höll fokus på isen och sjöng för vårat lag så långt som det bara gick.
Sen när vi blev bombade med mynt och skit är det inte så konstigt att det blev som det blev, jag kastade inte tillbaka men jag stod heller inte helt tyst och bara tog skit.
Såg även på matchen på tv efteråt och vi lät jävligt bra om man jämför med er och antalet som var där.
Du säger också att du aldrig varit med om att en bortaklack ägt en hall så mycket som ni gjorde men då vill jag bara påminna dig om en viss premiär i Globen för fyra år sedan när vi hade närmare 3000 pers på plats.
Jag behöver inte förklara att några av våra avstängda tog sig in på arenan, jag har tidigare påpekat att Polisens och LHC's säkerhetsarrangemang inför den här matchen är under all kritik och jag hoppas att LHC åker på böter för det också så att man lär sig att inte ta för lätt på saker och ting.Elias skrev:>>>>>>emil_e89<<<<<<
Hur förklarar du då att era avstängda ligister kunde ta sig friheten att trampa in på arenan och börja hetsa? Jag befann mig istortsett mitt i tumultet och kan därför berätta att det var först då som upploppet bröt ut på riktigt. Jag vill betona att jag helt och hållet tar avstånd från det inträffade, men ingen rök utan eld så att säga.
Jag kan inte förstå hur LHC tänker från början när man släpper 500 biljetter till Järnkaminerna men när sen säkerheten inte håller så är det bara än mer oförståeligt.
Våran klubbdirektör Mike Helber kommenterade det hela med att man innan matchen inte hade en chans att förutse vad som skulle ske på läktaren.
Jo, eller hur, Mike har tidigare den här säsongen visat sin inkompetens men det här tar nog priset.
Närmare tusen Djurgårdare som(tyvärr) har ryktet om sig att vara våldsamma kommer ner till Linköping, det hade för fan en femåring kunnat räkna ut med arslet att det skulle bli som det blev.
Stor cred till alla LHC:are och Djurgårdare som skötte sig men den här matchen lär bli ihågkommen av en annan orsak tyvärr.
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men var lite mer blåögd då. Vilken klack är det som alltid är ganska många till antalet på hemmamatcher, men inte låter ett skit? Jo baby lions! Snacka om att kasta sten i glashus.emil_e89 skrev:Jag är förvånad, jag räknade inför matchen med att vi skulle bli totalt krossade på läktaren men för att vara så många så lät ni förvånansvärt lite för att vara så många.
Vi stod upp bra trots att vi till antalet supportrar var totalt underlägsna, jag och så gott som samtliga på WL-läktaren höll fokus på isen och sjöng för vårat lag så långt som det bara gick.
Vi lär sjukt mycket, det bevisar både radio, tv, polare som befann sig på andra sidan arenan. Ta bara en sån sak som när ni försökte klämma ur er "oh when the saints". När vi tog över fullständigt. Herregud. Det var ju klackmässig våldtäkt för fan. :) Inse fakta!
Skitsnack att ni håller fokus på isen och på att sjunga. Ni har alltid stått och glott på motståndarklacken, större delarna av matcherna. Och sjunger gör ni inte speciellt mycket. När ni gör mål och ev. tar ledning i matcherna, då blir det lite liv på er, om än kortvarigt. Jag har aldrig hört en klack sjunga ramsor under så kort tid. Det händer ju inte spec. ofta att ni sjunger en ramsa mer än 10 sekunder.
Ni är Sveriges sämsta klack, just pga att ni är såpass många som ni är hemma, men ändå lyckas låta som om ni vore 50 pers!
THE END
Var Göran Lambertz i Linköping och kollade? Förstår inte riktigt varför Justitiekanslern skulle straffas för denna match.oswä0216 skrev:Jag tycker inte DIF hockey ska straffas för detta utan JK
http://www.justitiekanslern.se
Hur tänker du där?oswä0216 skrev:Jag tycker inte DIF hockey ska straffas för detta utan JK
Ska JK ansvars för idioter som med största sannorlikhet inte har samma intresse som JK, dvs stödja kära gamla Djurgårn i ur och skur?
Ska JK ansvar för folk som inte har åkt organiserat, ska JK överhuvudtaget behöva ansvar för folk. Det är för fan vuxna människor, dock tvilar jag starkt på det efter en händelse som denna.
Dessutom vill jag tillägga följánde; Tror du idioterna överhuvudtaget är medlemar i JK och/eller DIF överhuvudtaget. Ska JK och DIF bli någon jvl myndighet?
Säger varken DIF Hockey eller JK ska bestaffas. Men som regelverket är utformat idag så är det föreningen dvs DIF Hockey som ansvarar för sina supportrar. Om du nu var på matchen? Vad skulle JK gjort bättre, ge mig exempel där du tycker JK:s säkerhet/deltagande, kalla det vad du vill, sviktade? Jag var inte själv på matchen och väljer därmed att inte kommentera vem som missade vad. Men vad som står helt klart är att dessa idioter står absolut inte för samma sak som JK gör!
I UR & SKUR
Dom står på JKs sektion och ska därmed följa JKs regler, gör dom inte det får JK vid ta åtgärder.Ölvestad skrev:Hur tänker du där?oswä0216 skrev:Jag tycker inte DIF hockey ska straffas för detta utan JK
Ska JK ansvars för idioter som med största sannorlikhet inte har samma intresse som JK, dvs stödja kära gamla Djurgårn i ur och skur?
Ska JK ansvar för folk som inte har åkt organiserat, ska JK överhuvudtaget behöva ansvar för folk. Det är för fan vuxna människor, dock tvilar jag starkt på det efter en händelse som denna.
Dessutom vill jag tillägga följánde; Tror du idioterna överhuvudtaget är medlemar i JK och/eller DIF överhuvudtaget. Ska JK och DIF bli någon jvl myndighet?
Säger varken DIF Hockey eller JK ska bestaffas. Men som regelverket är utformat idag så är det föreningen dvs DIF Hockey som ansvarar för sina supportrar. Om du nu var på matchen? Vad skulle JK gjort bättre, ge mig exempel där du tycker JK:s säkerhet/deltagande, kalla det vad du vill, sviktade? Jag var inte själv på matchen och väljer därmed att inte kommentera vem som missade vad. Men vad som står helt klart är att dessa idioter står absolut inte för samma sak som JK gör!
Tycker vi i sverige ska införa somi England i forbollen, d.v.s. att klubbarna ska få ta del av idetifieringen och stänga av supportrar efter klubbens kriterier. I fotbollen måste avstängda supportrar anmäla sig hos polisen i en annan kommun/landskap under matchdagen!
Men vi bor i mesiga sverige...