Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Strömberg=power skrev:Var det inte förra året som någon/flera erbjöd klubben ca 11 miljoner??
Jo jag har för mig om att flera privat personer gav oss ett antal miljoner men jag kommer inte ihåg hur mycket.
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

Snacket från styrelsen att de skulle titta på va Hovet skulle kosta, det blev bara skit med det eller? Va längesen man hörde nåt nu
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Alla har väl sett publik-enkäten som ligger ute på sajten?
Om ni inte har gjort den redan så se till att ta chansen att påverka och tycka till om arenasituationen!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
DIFmanglarn

Inlägg av DIFmanglarn »

Tog med som förslag i enkäten att man gör ett mindre ingrepp på våra läktare på Hovet -gör om A18 och A15 till en portabel ståplatsläktare eller vad man ska kalla det där vi kan ta bort stolarna eller ta tillbaka dom vid behov. A18 och A15 är som bekant mitten av kortsidan, gör man om så att man kan ta bort stolarna där så har vi en ståplats som ser ut ungefär som det gjorde förr i tiden!

Även fast det är ett önskescenario så känns det inte helt omöjligt... Tänk om de på sittplats bredvid oss i klacken kunde tänka sig att stå upp hela matcherna, vilken skillnad det skulle bli motför hur det såg ut på Globens ståplats förr-förra säsongen. Jag tror dessutom att en ståplats på Hovet skulle kunna locka mer folk till klacken. De som inte var med under Blue Saints glansdagar får här chansen att uppleva något i samma stil och de som var med får chansen att återuppleva det som en gång var.

Grejen med Globen är den att trivselfaktorn är lite för hög. De mysröda inredningen, de stora utrymmen och de mjuka stolarna gör att man inte alltid är speciellt sugen på att resa sig upp och sjunga. Motståndarfans trivs som fan där eftersom de får resa till Stockholm, en stad som är mycket roligare och finare än deras egen, och som grädde på moset får de en stor, bekväm läktare att sitta/stå på. Eftersom de nästan alltid är fler än oss och står på en position i hallen där de blickar ner på oss så ger det dom en nästan gudalik känsla. Det behöver inte bli så nästa säsong!

Får vi spela på Hovet nästa säsong, och får tillbaks vårt apberg så är jag övertygad om att läget skulle vara mycket annorlunda och att bönderna kommer hata att besöka Stockholm. Att ha en riktig ståplats i en riktig hockeyarena tror jag är jävligt viktigt för att få en riktig, levande supporterkultur i hockeyn igen.

Slutsats- Hovet är Djurgår'n. Hovet med Apberg är Super-Djurgår'n. Ge oss vårt Apberg tillbaks!

EDIT: inser att jag förenklar saker en jävla massa i det här inlägget men ändå. jag beskriver bara mitt drömscenario :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Min åsikt är

x Skippa Globen, flytta till Hovet
x Gör ståplats vid A15 A18
x Rusta upp sittplatser, jumbotron, ljus- och ljudanläggning
x Flytta alla upphängda tröjor och Concept Store till Hovet
x Måla DIF-skölden på var sida Hovet och flytta strålkastarna.
Säg den glädje som varar
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

DIF_Soldier skrev:Min åsikt är

Låter som en jävla dröm, fatta att ha den arenan som hem fy fan va nice =)
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Äppelmos skrev:
DIF_Soldier skrev:Min åsikt är

Låter som en jävla dröm, fatta att ha den arenan som hem fy fan va nice =)
Verkligen!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Antie

Inlägg av Antie »

Låter kanoners om det skulle funka :D

Men en sak som jag inte har fattat. Varför finns det ingen riktig läktare brevid A 6 och A 27, Allstå motsatta sidan från vår klack. Varför har dom bara ngn tomrum där?

Om ni inte fattar vad jag menar
http://www.globearenas.se/browse.asp?menu=1&sid=682
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Antie skrev:Låter kanoners om det skulle funka :D

Men en sak som jag inte har fattat. Varför finns det ingen riktig läktare brevid A 6 och A 27, Allstå motsatta sidan från vår klack. Varför har dom bara ngn tomrum där?

Om ni inte fattar vad jag menar
http://www.globearenas.se/browse.asp?menu=1&sid=682
Dom har kapat en bit för att göra en "extra" arena. Drar du för "gardinerna" så har man en scen bakom.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Jag skulle även villja ha plattserna intil rinken så man kommer ännu närmare händelsens centrum =P
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Nu har ju DIF hela sommaren på sig åt förhandlingar innan säsongen 07/08 börjar. Vi får hålla tummarna på att det händer någonting innan säsongens start!
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Någon som vet om sargen är "fast" eller flyttbar på Hovet? Om den går att flytta.. varför inte dra den närmare klacken? Som det är nu är det ju säkert 10 meter emellan sarg och första rad. Skulle bli bättre känsla om vi kom närmare rinken.
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

DIFmanglarn skrev:Tog med som förslag i enkäten att man gör ett mindre ingrepp på våra läktare på Hovet -gör om A18 och A15 till en portabel ståplatsläktare eller vad man ska kalla det där vi kan ta bort stolarna eller ta tillbaka dom vid behov. A18 och A15 är som bekant mitten av kortsidan, gör man om så att man kan ta bort stolarna där så har vi en ståplats som ser ut ungefär som det gjorde förr i tiden!

Även fast det är ett önskescenario så känns det inte helt omöjligt... Tänk om de på sittplats bredvid oss i klacken kunde tänka sig att stå upp hela matcherna, vilken skillnad det skulle bli motför hur det såg ut på Globens ståplats förr-förra säsongen
Föreslog samma sak, Det blir mycket bättre stämning när man står! Tar man bort stolarna vid dessa sektioner skulle det säkerligen skapa bättre tryck då man enligt egen utsago känner sig betydligt mer eggad och hetsig när man står!
rated_x

Suck...

Inlägg av rated_x »

pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det är skamligt att det inte finns vettiga träningsmöjligheter i Sveriges största stad och som dessutom är Sveriges huvudstad. PINSAMT var ordet!
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Skriv svar