Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Anssi Salmela ger upp NHL-drömmen och öppnar för SHL. Något att satsa på och har vi en chans?
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Är det bara jag som ser att vi har nio backar under kontrakt?Mattias_87 skrev:Anssi Salmela ger upp NHL-drömmen och öppnar för SHL. Något att satsa på och har vi en chans?
Expert.
Sitter och hoppas på att Nordlund får kicken lagom till när Douglas bestämmer sig för att inte vänta mer på NHL-anbud.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det skulle bli den mest meriterade och oväntade värvningen sedan........Mattias_87 skrev:Anssi Salmela ger upp NHL-drömmen och öppnar för SHL. Något att satsa på och har vi en chans?
.....Andreas Salomonsson?
Eller just ja, Boyle och Turco glömde jag nog.
Men frågan är om det ändå inte skulle smälla högre med Salmela under rådande omständigheter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Blir det Sverige är jag säker på att det blir hv. De letar fortfarande en back till och en av få som har resurserna.Mattias_87 skrev:Anssi Salmela ger upp NHL-drömmen och öppnar för SHL. Något att satsa på och har vi en chans?
Den perfekta lösningen!Enbom skrev:Sitter och hoppas på att Nordlund får kicken lagom till när Douglas bestämmer sig för att inte vänta mer på NHL-anbud.

Har Nordlund varit så jävla dålig?
Tycker han sköter sig ok.
Tycker han sköter sig ok.
-
Tycker Nordlund var på den övre halvan av våra backar idag. Ganska lugn och inga stora misstag, däremot lite osynlig framåt.
-
Mest av allt önskar man väl att han skulle smälla på lite med sin stora kroppshydda, men i övrigt var han ganska bra idag. Det var någon enstaka gång han blev lite bortvändd, men hans poke-checks var bra.
(Norell var sämsta back idag, tycker jag. En del slarv och dålig koll på skeendet. Han är rätt ojämn, men det får man väl skylla på ungdomen.)
(Norell var sämsta back idag, tycker jag. En del slarv och dålig koll på skeendet. Han är rätt ojämn, men det får man väl skylla på ungdomen.)
- SirDIFalot
Petter Rönnquist tokhyllade Norell hela matchen och var mäkta imponerad.Túrin Turambar skrev:Mest av allt önskar man väl att han skulle smälla på lite med sin stora kroppshydda, men i övrigt var han ganska bra idag. Det var någon enstaka gång han blev lite bortvändd, men hans poke-checks var bra.
Expert.
-
Ojdå, då kanske jag missade andra situationer som han gjorde bra i kalabaliken.
Det var ett par gånger i första framför allt där jag reagerade på att han aldrig fick pucken ur zon trots hyfsat gott om tid.
Det var ett par gånger i första framför allt där jag reagerade på att han aldrig fick pucken ur zon trots hyfsat gott om tid.
Tycker Holm var halvkass idag. Nordlund hade ju en skön överkörning på blå precis innan sin utvisning.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Backsidan ser rätt ok ut. Speciellt när Arnesson återkommer. Vårt försvarsspel fungerar bevisligen på SHL-nivå, med fyra insläppta mål på tre matcher. Däremot saknar vi spets framåt. En center med stor spelförståelse som kan hålla i pucken och hitta de avgörande passningarna. Eller en riktigt målfarlig forward. Om Murray ska in hoppas jag att vi hittar extern finansiering. Djurgårdshjälpens pengar behövs till en forward.
- SirDIFalot
Tomas Ros ?@Rosenrasande
Douglas Murray tränar med Djurgården, juniorerna. Men en comeback i Djurgården är inte aktuell. Douglas siktar på ett nytt äventyr i NHL.
Douglas Murray tränar med Djurgården, juniorerna. Men en comeback i Djurgården är inte aktuell. Douglas siktar på ett nytt äventyr i NHL.
Expert.
leder mer och mer mot DIF, och om han inte får ett NHL kontrakt?SirDIFalot skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming