Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Vad f-n ska vi med Jonasèn till, om vi vill att DIF ska till slutspel så är det inte sådana spelare DIF ska värva, men vill ni inte att Djurgårn ska till slutspel nästa år så...
Det är ingen dålig spelare men inget för Djurgårn om jag fick bestämma dessutom tar han alldeles för många dumma utvisningar och det är knappast vad ett lag behöver.
Det är ingen dålig spelare men inget för Djurgårn om jag fick bestämma dessutom tar han alldeles för många dumma utvisningar och det är knappast vad ett lag behöver.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Jag känner inte riktigt till Mikael Johansson tränarkvalitéer men jag hoppas att det kommer fungera! Skönt att vi slipper se säkerhetsrisken Ribbenstrand på isen i Djurgårdströja nästa säsong.fd skuggan skrev:Enligt min källa:
Ribbenstrand försvinner (DIF är inte nöjda)
Ottosson förlänger. (Nuvarande kontrakt går ut i vår)
Micke Johansson assisterar Säcken ("Hoppades" vi innan...)
Challe till Timrå ("Visste" vi innan...)
Återkommer om jag hör nåt mer...
PS. Ja, källan är säker.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag kan bekräfta allt detta. Tydligen vill man att Ribben snyggar till sit närkampsspel...Hovet skrev:Jag känner inte riktigt till Mikael Johansson tränarkvalitéer men jag hoppas att det kommer fungera! Skönt att vi slipper se säkerhetsrisken Ribbenstrand på isen i Djurgårdströja nästa säsong.fd skuggan skrev:Enligt min källa:
Ribbenstrand försvinner (DIF är inte nöjda)
Ottosson förlänger. (Nuvarande kontrakt går ut i vår)
Micke Johansson assisterar Säcken ("Hoppades" vi innan...)
Challe till Timrå ("Visste" vi innan...)
Återkommer om jag hör nåt mer...
PS. Ja, källan är säker.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Ska bli kul att se hur Mats Larssons "storsatsning" defineras.
Uppenbarligen hade vi bara en spelare som kontinuerligt levererade offensivt den här säsongen. Att denna spelare (gissa vem...) bar upp hela sin kedja (jfr. hur många poäng Bengan gjorde i JVM/i andra kedjor) gör inte läget inför nästa säsong bättre. När Säcken innan säsongen sa att övriga spelare i truppen skulle väga upp förlusterna till NHL hade han uppenbarligen helt fel eftersom 4 av de 5 mål som gjordes när det som mest behövdes (sista tre matcherna) signerades Fredrik "Linkan" Bremberg. Jag tror att det krävs två eller kanske tre levererande offensiva spelare till för att ta ytterligare ett steg upp i tabellen till nästa säsong.
Måtte inte Larssons "storsatsning" vara av samma slag som Säckens PR-mässiga självmord när han presenterade värvningen av landslagsback inför förra säsongen. Därmed inte sagt att Larsson inte gjort ett fantastiskt arbete så här långt med laget.
Slutligen: #10 Ragnarsson (A), #51 Mika Hanulla, #27 Niklas Anger #17 Robin Johnsson. Det - är min definition av storsatsning...
Uppenbarligen hade vi bara en spelare som kontinuerligt levererade offensivt den här säsongen. Att denna spelare (gissa vem...) bar upp hela sin kedja (jfr. hur många poäng Bengan gjorde i JVM/i andra kedjor) gör inte läget inför nästa säsong bättre. När Säcken innan säsongen sa att övriga spelare i truppen skulle väga upp förlusterna till NHL hade han uppenbarligen helt fel eftersom 4 av de 5 mål som gjordes när det som mest behövdes (sista tre matcherna) signerades Fredrik "Linkan" Bremberg. Jag tror att det krävs två eller kanske tre levererande offensiva spelare till för att ta ytterligare ett steg upp i tabellen till nästa säsong.
Måtte inte Larssons "storsatsning" vara av samma slag som Säckens PR-mässiga självmord när han presenterade värvningen av landslagsback inför förra säsongen. Därmed inte sagt att Larsson inte gjort ett fantastiskt arbete så här långt med laget.
Slutligen: #10 Ragnarsson (A), #51 Mika Hanulla, #27 Niklas Anger #17 Robin Johnsson. Det - är min definition av storsatsning...
Om Ragnarsson, Anger, Hanulla och Jonsson kritar på ser det helt plötsligt ganska bra ut, visst Hanulla är kanske inte så mycket att hoppas på just nu är det bara en dröm.
På målvaktssidan ser jag gärna att Lassila får gå och DIF signar en mer rutinerad målvakt gärna en målvakt som inte gnäller över att bli petad av unge Herr Larsson som jag tror mycket på. Någon som har förslag på målvakt?
På backsidan så har vi just nu 6st backar under kontrakt, av dem så ser jag gärna att Liwing och Ericson blir utlånade om det inte höjer sig markant. Om nu "Ragge" och Jonsson kommer så blir det helt klart ett fall framåt.
På forwardssidan har vi 8st. klara + Axelsson och Anger ska tydligen vara klar inom kort också, sen lär Hörnqvist stanna kvar minst en säsong vilket vore bra både för honom och för Djurgårn.
Sen ser jag gärna att Sjögren blir kvar är förmodligen ganska ensam om det men hans kämpar anda behövs. Sen är såklart Hanull en dröm men slutar just vid en dröm...annars ser jag gärna att dem tar upp unge Patrik Lundh men ska dem ta upp honom bör dem inte sätta han i en fjärde femma för att få ut allt av honom.
Summa summarum: Går allt i lås kommer vi garanterat slåss om en
slutspelsplats, en trupp om allt går bra som kan slåss om som högst en 5:e plats som jag ser det.
På målvaktssidan ser jag gärna att Lassila får gå och DIF signar en mer rutinerad målvakt gärna en målvakt som inte gnäller över att bli petad av unge Herr Larsson som jag tror mycket på. Någon som har förslag på målvakt?
På backsidan så har vi just nu 6st backar under kontrakt, av dem så ser jag gärna att Liwing och Ericson blir utlånade om det inte höjer sig markant. Om nu "Ragge" och Jonsson kommer så blir det helt klart ett fall framåt.
På forwardssidan har vi 8st. klara + Axelsson och Anger ska tydligen vara klar inom kort också, sen lär Hörnqvist stanna kvar minst en säsong vilket vore bra både för honom och för Djurgårn.
Sen ser jag gärna att Sjögren blir kvar är förmodligen ganska ensam om det men hans kämpar anda behövs. Sen är såklart Hanull en dröm men slutar just vid en dröm...annars ser jag gärna att dem tar upp unge Patrik Lundh men ska dem ta upp honom bör dem inte sätta han i en fjärde femma för att få ut allt av honom.
Summa summarum: Går allt i lås kommer vi garanterat slåss om en
slutspelsplats, en trupp om allt går bra som kan slåss om som högst en 5:e plats som jag ser det.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Andy
- Säsongskort: Ja
Det är väl bra om dessa kritar på (möjligen med undantag för Anger om han inte mognat som människa) men någon storsatsning kan man väl inte kalla det.Fricke skrev:Ska bli kul att se hur Mats Larssons "storsatsning" defineras.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Har du några färska rykten Andy?Andy skrev:Det är väl bra om dessa kritar på (möjligen med undantag för Anger om han inte mognat som människa) men någon storsatsning kan man väl inte kalla det.Fricke skrev:Ska bli kul att se hur Mats Larssons "storsatsning" defineras.
+ en annan sak...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 79,00.html
Då kan man glömma Ragnarsson: Nytt 2 års kontrakt med dyng gänget från Uppsala.
Andy:
Som sagt storsatsning är en definitionsfråga men du minns lika väl som jag när nyförvärven hette André Matsson, Erik Ryman, Jesper Björk och Eneqvist. Men när Ragnarsson är borta verkar en storsatsning låååångt borta.
Andy:
Som sagt storsatsning är en definitionsfråga men du minns lika väl som jag när nyförvärven hette André Matsson, Erik Ryman, Jesper Björk och Eneqvist. Men när Ragnarsson är borta verkar en storsatsning låååångt borta.
-
- Kontakt:
Sorry
Tyvärr Ragge skrev på ett 2 årskontrakt med Almtuna.
- Emil Svelander