SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Manijock »

Varför i helvete får Leksand fler bortaplatser gentemot andra lag? Vi hade inte haft några som helst problem att sälja slut på resten själva så varför gå detta snuskens IF till mötes? De är som vilka vidriga bönder som helst och bör behandlas därefter. Problemet med tattare som Lyxfällan, är att de är så jävla dumma att de inte vet vart de ska sitta heller. Precis som Färjestadare brukar ha problem med, så sprider de runt sig. Skulle inte förvåna mig om vi får se några knätofsjulgranar på våran egna aktiva till exempel. Är ju "bra priser och bra platser". Idioter!

Spelar dock ingen roll hur många snåla fuskare som plankar in på matchen, vi kommer sjunga ut dem, även om vi har en dålig dag. Det är det som är det fantastiska med att vara Djurgårdare!

Sa jag att skiten är en snuskigt smutsig klubb?

Ses där
Användarvisningsbild
sm910
Säsongskort: Ja

Inlägg av sm910 »

pulverapa skrev:Det känns lite som att det är två antagonister som möts på läktaren. Vi står för en sund och äkta supporterkultur, Leksand står för den plastkultur som genomsyrar hockeyvärlden med trumma, kiss cam och klappor.

Trumma: Leksand, inte vi.
Matchtröjor: Leksand, inte vi.
Julgransattiraljer: Leksand, inte vi.
Bajenramsor: Leksand, inte vi.
Övriga pinsamma ramsor som t.ex. "Oj, oj, oj!": Leksand, inte vi.
Supportrarna lider av fullständig hybris: Leksand, inte vi.
En majoritet av supportrarna har ingen anknytning till hemorten: Leksand, inte vi.

Kort sagt, i morgon kommer vi få se och höra så mycket plast på läktaren att vi aldrig sett maken till något liknande. Det kommer bli en unik match. De har ingen aning om hur man skapar stämning, de tycker stämning är när en person slår på en trumma och resten av publiken klappar i takt. De lider av hybris och kommer bli nedtagna på jorden ganska duktigt i morgon.

Hur det går i matchen, det får vi se. Det måste ju spelas om poängen också...
Fast öhm... vänta, va? Skulle leksand stå för jippokulturen i SHL? Vi inleder med Lakers, LHC, Leksand, Frölunda och du väljer att singla ut Leksand som kulturkrockarnas kamp? Leksands supportrar som aktivt hindrat deras ledning från just klappor, kiss cams och annat just sånt du karakteriserar som typiskt för SHL-"plast"? Leksand som är en gammal anrik förening, Leksand som är drivande i supporterfrågor och en eventuell supporterunion, Leksand som har bland det bästa sångstödet jag upplevt på bortaplan, Leksand som har bland SHLs bredare repertoar av egna unika sånger? Trumma är knappast en fråga om "plast" eller inte, bara om olika sorters läktarkultur och likaså matchtröjor vs mer casualstil. Och lokalanknytning vet jag inte om vi har särskilt mycket större heller. Det som är mest plast i matchen står ju vi för, att förlägga den till Ericsson Globe Arenas.

Missförstå mig inte, jag hatar Leksand lika mycket som du, men vi kan ju inte gå in med inställningen att det är ett Lakers på andra sidan rinken. Då kommer vi få det jobbigt. Låt oss erkänna att det är en anrik förening med helt okej stöd istället för att underskatta, som vi ska slakta totalt genom en toppinsats imorn!
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Manijock skrev:Varför i helvete får Leksand fler bortaplatser gentemot andra lag? Vi hade inte haft några som helst problem att sälja slut på resten själva så varför gå detta snuskens IF till mötes? De är som vilka vidriga bönder som helst och bör behandlas därefter. Problemet med tattare som Lyxfällan, är att de är så jävla dumma att de inte vet vart de ska sitta heller. Precis som Färjestadare brukar ha problem med, så sprider de runt sig. Skulle inte förvåna mig om vi får se några knätofsjulgranar på våran egna aktiva till exempel. Är ju "bra priser och bra platser". Idioter!

Spelar dock ingen roll hur många snåla fuskare som plankar in på matchen, vi kommer sjunga ut dem, även om vi har en dålig dag. Det är det som är det fantastiska med att vara Djurgårdare!

Sa jag att skiten är en snuskigt smutsig klubb?

Ses där
Förskottsbetalning hoppas jag! Vill ju inte behöva betala deras biljetter en gång till som sist.
Användarvisningsbild
Skotte

Inlägg av Skotte »

Har köpt biljetter på långsidan väldigt nära leksandsklacken, hoppas inte att det bara är mysbajare där.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Någon som vet hur det är med Sebastian Lauritzen ??

Med tanke på tystnaden om hans skada från DIF tyder mer och mer på att han slagit upp sin gamla skada.
Manijock

Inlägg av Manijock »

johan_80 skrev:Någon som vet hur det är med Sebastian Lauritzen ??

Med tanke på tystnaden om hans skada från DIF tyder mer och mer på att han slagit upp sin gamla skada.
Låter inte som det är tal om någon "uppslagning" av hans gamla skada. Lät på Säcken som att Sebastian skulle kunna lira om det behövdes, men med vår breda trupp så är det en säkerhetsåtgärd att låta honom träna upp i sin egen takt. Var tal om att han ska lira på lördag!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Måste erkänna att det var en liten turn off när man påmindes om att matchen går på Globen..
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Måste erkänna att det var en liten turn off när man påmindes om att matchen går på Globen..
Varför det? Kommer ju bli FETT!
Sluta leka så hardcore DIFalot ;)
DIF!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Utvilat Lyxfällan VS utpumpat DIF.

Har en otäck känsla inför imorgon.

Ge mig 3 poäng.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:Måste erkänna att det var en liten turn off när man påmindes om att matchen går på Globen..
Varför det? Kommer ju bli FETT!
Sluta leka så hardcore DIFalot ;)
Ser det som trevligt med några matcher varje säsong. Bara det inte blir 50/50 eller att Globen tar över, så är jag lugn. Trevligt för oss nostalgiska och även för barnfamiljer. Vore ren lögn att säga nått annat än att cousy-faktorn i Globen utklassar motsvarande på Hovet. Hovet är dock våran borg och det smäller klart högst!

Men stämningen man kan få i Globen när vi tar över den är klart lika skräckinjagande som på Hovet.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Imorgon tar vi vår första 3-poängare på hemmais i Sveriges högstaliga sedan 28/2-2012. Det ni, det är historiskt.
25/4-2025
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Till er som gnäller på Globen och inte är bekanta med följande kan jag informera att isen inför morgondagen saknar aik-logo. Vad kan man mer önska sig av vår arena?
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Ta bort Deilert och stoppa in Nordlund i PP't i denna match. Vill se hur Nordlund presterar i PP i en riktig match.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Är det någon som har koll på i vilken entré hemmaklacken går in i morgon?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Johan, lär inte ta lång tid innan Hovet skrapat bort ajk-logon också ;)
Skriv svar