DIFDokumentären - 2016 och framåt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIFDokumentären säsongen 13/14 FILMEN ute nu!

Inlägg av Manijock »

Sjukt att man fortfarande får fjärilar i magen när man ser avslutningen från hemmaderbyt :lol: Även stressen under väntan efter sista matchen uppenbarade sig igen. Sjukt att alla känslor kan komma tillbaka igen genom att se det genom en skärm.

Hyll för det här initiativet. Nu kommer minnet att leva kvar för alltid!
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

blundeer skrev:
mb81 skrev:En sak jag tänkte på och var tvungen att kolla upp nu när jag kollade dokun var att skulle inte rögle plockat målisen mot oss på hovet så skulle vi inte haft premiär i elitserien imorgon. Så sjukt små marginaler!
Tänkte på det jag också! :)
Samtidigt så släppte vi in ett mål i slutsekunderna i bortamötet senare som tog bort det där i öppen kasse... Så hade vi inte släppt in det hade vi inte legat ett bakom Rögle inför sista.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fantastisk. Gåshud vid vissa klipp. Fan, man hade nästan glömt bort hur många kvalseriehjältar vi hade. Sörensen, Högström, Jakobs och Honken måste ha spelat sitt livs bästa hockey. Får lite ångest när jag ser spelare som inte blev kvar prata, analysera och fira. Man skulle velat ha med alla upp till Elitserien, men förstår samtidigt att det inte hade fungerat.

Jakobs måste förresten vara definitionen på "Mr Clutch".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jim Morrison skrev:Fantastisk. Gåshud vid vissa klipp. Fan, man hade nästan glömt bort hur många kvalseriehjältar vi hade. Sörensen, Högström, Jakobs och Honken måste ha spelat sitt livs bästa hockey. Får lite ångest när jag ser spelare som inte blev kvar prata, analysera och fira. Man skulle velat ha med alla upp till Elitserien, men förstår samtidigt att det inte hade fungerat.

Jakobs måste förresten vara definitionen på "Mr Clutch".
Högström framförallt. Går in och är över 1p per match i Kvalserien. Det är en ganska schysst debut i en klubb vars förväntningar på prestation ibland är övermänskliga.

Jag hoppas att vi fans och många därtill kommer minnas varenda namn och nummer från detta lag för all framtid.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:Sjukt att man fortfarande får fjärilar i magen när man ser avslutningen från hemmaderbyt :lol: Även stressen under väntan efter sista matchen uppenbarade sig igen. Sjukt att alla känslor kan komma tillbaka igen genom att se det genom en skärm.

Hyll för det här initiativet. Nu kommer minnet att leva kvar för alltid!
Det är nog det vi är mest glada över. Att minnena från dessa två år finns att återuppleva. Om och om igen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Sjukt bra.
Blod, svett, tårar..kärlek och passion. Så mycket känslor!

Hade gärna sett nåt klipp med Jakobs i den också dock. Gillar Högström alltså, så lugn snubbe. Och älskar hans sätt att spela på blå.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Jag ska med enkla ord försöka beskriva det ni har lyckas med.
Ni har skapat ett minne som har blivit förevigat i bildform, helt unika intervjuer och känslor, inte bara bland spelare efter en lyckad seger, utan ni har klivit innanför skinnet på de flesta när det varit som jävligast.
Vi får uppleva deras frustration och glädje på plats.

De dokumentärerna som finns tillgängliga är det någon som försöker återspegla de olika händelserna. Hylla publiken och supportrar kan bli ganska avslagna om man ska återberätta det efter 10 år. Nu får vi de äkta känslorna.

VI får en helt annan bild av vad vi som inte är på isen kan hjälpa till med.
Tror att i och med denna film har vi fått bevis för att vi inte skulle vara där vi är om det inte vore för att vi har samarbetat på denna resa.

Ska inte försöka göra mig långrandig.

Jag vill tacka er för detta enorma arbete ni lagt ner.

Mina barn vill tacka er för detta.

Men framförallt vill mina barnbarn(som inte har skapas än) tacka er för att ni levererade detta minne för all framtid.

(tänk om det fanns någon på Tumbas tid som hade samma ork och energi som ni har haft)

MVH En som kommer sitta på hemmet och spela denna film om och om igen :D
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Nu inser man verkligen hur viktig vår värvning av Jakobs var. Tack alla som bidrog!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Jonte

Inlägg av Jonte »

Nog för att jag hade förväntat mig något bra men det där var ju... ja, vad ska jag säga. Fy helvete vad vackert!

Tack! Sitter nu här med ett leende som nästan är lika stort som när det hände. Jag skrek till och med rätt ut vid ett av målen, hade jag knappast väntat mig.

Det här var så långt över vad jag kunnat tro. Bättre tändvätska inför imorrn och resten av säsongen går knappast att skapa. Nu jävlar mot #17!

TACK!!
Magnutz

Re: Sv: DIFDokumentären säsongen 13/14 FILMEN ute nu!

Inlägg av Magnutz »

Jonte skrev:Nog för att jag hade förväntat mig något bra men det där var ju... ja, vad ska jag säga. Fy helvete vad vackert!

Tack! Sitter nu här med ett leende som nästan är lika stort som när det hände. Jag skrek till och med rätt ut vid ett av målen, hade jag knappast väntat mig.

Det här var så långt över vad jag kunnat tro. Bättre tändvätska inför imorrn och resten av säsongen går knappast att skapa. Nu jävlar mot #17!

TACK!!
Gurra och jag tackar för alla fina ord. Tack!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Sotarn

Re: Sv: DIFDokumentären säsongen 13/14 FILMEN ute nu!

Inlägg av Sotarn »

Magnutz skrev:
Jonte skrev:Nog för att jag hade förväntat mig något bra men det där var ju... ja, vad ska jag säga. Fy helvete vad vackert!

TACK!!
Gurra och jag tackar för alla fina ord. Tack!
Tack! Alltså verkligen Tack!
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Helt sjukt vacker film, magiskt, vilket jobb ni lagt ner, ovärderliga minnen.

TACK!
Spela fult
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Grym film! Ni som har jobbat med filmen förtjänar all beröm. Det är helt fantastiskt att höra alla intervjuer och se tillbaka på kvalserien.
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Så fruktansvärt tacksam att man fick ta del av detta igen, Denna film är guld!

Det känns konstigt och bara säga tack, man skulle vilja hångla upp er alla som jobbat med detta

Hjältar är vad ni är.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

De tre bästa timmarna på väldigt länge, grym film! :)
Skriv svar