Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Sjöwall skrev:Arnesson kommer spela även i AHL. Kolla vad jag skrev i denna tråds andra inlägg!
Det är väl fortfarande svårt att förutse hur bra ifrån sig han gör på campen. Det är ju det allt handlar om.
Nej 8-)
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Sjöwall skrev:Arnesson kommer spela även i AHL. Kolla vad jag skrev i denna tråds andra inlägg!
Det är väl fortfarande svårt att förutse hur bra ifrån sig han gör på campen. Det är ju det allt handlar om.
Nej 8-)
Både ja och nej Boston som bestämmer vart dom tycker han kan utvecklas mest..
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

johan_80 skrev:
Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Nej 8-)
Både ja och nej Boston som bestämmer vart dom tycker han kan utvecklas mest..
Jo, men det är ju faktiskt inte ens helt hundra att han tar en plats i deras AHL-lag. I alla fall inte i en så pass stor roll som han kanske behöver för att utvecklas i. Han är ju trots allt väldigt begränsad i sin spelstil den gode Linus.
Expert.
Kall-El

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Tappar vi Arensson är det ju bara att gå ut och leta efter en ny back direkt.

Vi har inte råd att tappa en av få backar som klarar av att agera fysiskt och markera sin gubbe för att då inte tala om det defensiva positionsspelet.

Arnesson må ha sina begränsningar, men en backs huvudsakliga uppgifter är att kunna försvara och det kan Arnesson. Dessutom har han vett nog att inte spela ett spel som hans förmågor inte räcker till för.

Fernholm, Englund och Arnesson borde gå i varsitt backpar för att i alla fall kunna skapa lite defensiv trygghet. Norell, Falk och Högström bör ta de andra tre platserna.

Högströms defensiv är inte den bästa skall direkt erkännas, men han gör i alla fall nytta i PP.

Vad tusan bidrar spelare som Nordlund, Deilert och Holm med?

Ollas-Mattssson borde för övrigt ges chansen att ersätta Arnesson till en början.

Edit; Skulle väldigt gärna vilja vet vad Challe sett i en spelare som Nordlund?
Senast redigerad av Kall-El den 2014-09-06 10:38:24, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Jepe skrev:Folk glömmer att vi har en back som får alldeles för lite uppmärksamhet och istid i DIF. Ollad Mattsson bör gå före spelare som Falk och Nordlund och tävla på lika villkor med de övriga backarna. Nordlund är en stor besvikelse än så längd.
Återigen en som lyckas döma en spelare helt på grund av föregående säsong.

Falk har varit riktigt bra på försäsongen. Han ser mycket starkare och orädd ut. Lite kaxig på isen med.

Om han håller SHL klass visar sig snart men han är en av våra backar som hittills förtjänar beröm.
Ollas Mattsson har inte spelat ännu på försäsongen så att påstå att han går före Falk känns väldigt fel.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

ciirree skrev:
Jepe skrev:Folk glömmer att vi har en back som får alldeles för lite uppmärksamhet och istid i DIF. Ollad Mattsson bör gå före spelare som Falk och Nordlund och tävla på lika villkor med de övriga backarna. Nordlund är en stor besvikelse än så längd.

Falk har varit riktigt bra på försäsongen. Han ser mycket starkare och orädd ut. Lite kaxig på isen med.

Om han håller SHL klass visar sig snart men han är en av våra backar som hittills förtjänar beröm.
Ollas Mattsson har inte spelat ännu på försäsongen så att påstå att han går före Falk känns väldigt fel.
Ser samma tendenser nu på försäsongen som jag såg Falk förra säsongen i A-laget. Samt det jag såg av honom stundtals i juniorlaget säsongerna innan, men jag har väl sett honom för lite då kanske? Men du kanske har sett honom mer?
2014-04-07, vad hände?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jepe skrev:
ciirree skrev:

Ser samma tendenser nu på försäsongen som jag såg Falk förra säsongen i A-laget. Samt det jag såg av honom stundtals i juniorlaget säsongerna innan, men jag har väl sett honom för lite då kanske? Men du kanske har sett honom mer?
Berätta då vad det är istället? Det är märkligt att många säger att han blivit bättre, däribland spelarna i laget. Och Du tycker annorlunda? Så vad är det?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

ciirree skrev:
Jepe skrev:
ciirree skrev:

Berätta då vad det är istället? Det är märkligt att många säger att han blivit bättre, däribland spelarna i laget. Och Du tycker annorlunda? Så vad är det?
Ställer till det allt för ofta i egen zon, inte alls tillräckligt rejäl i spelet. Men framförallt hans spel med puck i egen zon samt att han en tendens att gå bort sig och tappa markering.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lycka till på campen Linus. Tar han sig till AHL/NHL, wow grattis och lycka till. Gör han inte det så en fin bonus. Vi har en fullgod ersättare till honom i Adam Ollas Mattsson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tycker det förstör för gruppen om han ska komma tillbaka när säsongen dragit igång, när folk blivit tilldelade roller och ansvarsområden för att täcka upp.

Tycker han borde stanna där oavsett.
Säg den glädje som varar
superfast

Inlägg av superfast »

Jim Morrison skrev:Lycka till på campen Linus. Tar han sig till AHL/NHL, wow grattis och lycka till. Gör han inte det så en fin bonus. Vi har en fullgod ersättare till honom i Adam Ollas Mattsson.
+1
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

AB artikel om Douglas Murray

Jag tycker vi ska hålla i pengarna nu, vänta på att/om Arnesson kommer tillbaka, se hur vi står oss i serien och värva spets i januari om det ser mörkt ut. Har vi backbrist så har vi Westlund i Vita Hästen och Ollas som kan få chansen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ganska väntade kommentarer och indikationer från Murray och hans agent. Ambitionen är fortfarande att spela i NHL och kommentarerna kommer således baseras på det. Det är fortfarande tid kvar innan training-campsen börjar sätta igång och mycket kan hända fram tills dess. Skador kan uppkomma, någon spelare kan komma tillbaka otränad och någon kan vara något annat än man hoppades på. Därför vore det olämpligt att börja häva ur sig kommentarer om att kanske vända hem. Han vill visa att han är hundra procent motiverad att spela i NHL. Jag tror Douglas ser på Anton Strålman och hur hans situation såg ut. Strålman som väntade in i det sista, fick en camp-inbjudan till New Jersey Devils, misslyckades(!) och fick sedan kontrakt av Rangers. Ett kontrakt som lönats sig tusenfalt då han utvecklades enormt som spelare och har nu fått miljoner av Tampa.

Men skillnaden ligger väl just där, utvecklingen. Murray är 34 år gammal och var nästan för långsam och seg redan i hans prime. Han var knappt kvar förra säsongen och är ett ännu mer osäkert kort nu. Jag är tämligen säker på att vi får se Murray i Djurgården innan säsongen är över.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Lasta alla pengar vi har kvar och värva hit honom. Det tror jag lönar sig och gör att våra unga backar avlastas. Även Nordlund skulle må bra av att Murray kom in i truppen. Dock så tror jag vi får vänta till november-december. Jag har tidigare sagt oktober, men tror Murray väntar en stund till.
Låst