DIFDokumentären - 2016 och framåt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Re: DIFDokumentären säsongen 13/14 FILMEN ute nu!

Inlägg av lkpgsödra »

Lee Harvey Oswald skrev:
lkpgsödra skrev:Lyssnat ett par minuter nu, känns ju ganska tryggt att det låter som att man gjorde väldigt mycket och kom med planer på hur man skulle vända trenden. "Så hör jag 'nu gör leksand mål', går till mitt flickrum och storgråter"... Tappat räkningen på hur många gånger i dokumentären jag hört "nu vänder vi". Ja, känns tryggt som sagt :roll:

Hoppas att om man finner sig i samma situation i år (chansen är skrämmande stor) att man agerar direkt.
Risken!

Äh, det ska mycket till för att vi kommer gå in och plocka bort folk för att vi ligger 12:a i SHL.
Att vi körde med bredsladd större delen av 2011/2012, med den truppen vi hade då är en helt annan sak.
Men det är alltid lätt att vara efterklok, inte alls säkert att det hjälpt med en kraftig rockad redan runt jul.

Kommer vi sist denna säsong (risken finns) så har vi 7 matcher på oss mot samma halvbra allsvenska lag, det är stor skillnad det jämfört med KS-Ångest.

Som en vis man på forumet en gång sa, Tålamoood

-------------------------------------------------------------

Har sett första timmen nu, fint jobb ni gjort!
Stora känslor
Finns väl mer att göra än att avskeda personal och panikvärva? Ändrade man något i träningarna? Gjorde man något vid sidan av (man hade väl möten med psykologer?)? osvosvosv. Tror det ligger mer bakom att man åkte ur än att man trodde på sig själva och att man skulle "vända" eller att spelarna åkte med ryggsäck. Hade gärna fått mer information om vad man gjorde för att vända mer än att tro på sig själva, för ärligt talat blir jag lite rädd när man säger att man inte ens vill se matchen som högt uppsatt.

risken finns att spela kvalserie, och det första du gör är att underskatta ett eventuellt motstånd? För jag menar, det verkar ju räcka med att tro på oss själva, eller? Inte kan väl Djurgården åka ut? :roll: Det är fan do or die för alla lag där nere denna säsong, då serien mer eller mindre stängs efter. :wink:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nej, jag underskattar nog inte.
Bara konstaterar att det är ett klart bättre läge med bäst av 7 mot samma lag än att spela kvalserie.

Tror precis som dom säger, att en så traditionstung förening som DIF i ett så utsatt läge behövde få bort favoritskapet och kraven för att lyckas.
Sjukt mycket psykologi i sånt här, klart mer än taktiska drag och ändringar i spelsystem
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIF Oscar

Inlägg av DIF Oscar »

2:30:00 in i dokumentären. "Ja, inget mer Bofors!". Vilken gåshud man får av att se när isen stormades, helt jävla underbart.
#27 Thomas Eriksson, En Legendarisk Järnkamin
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Har nog aldrig känt mig så stolt över att vara Djurgårdare som idag. Har ändå upplevt 6 SM-guld under min levnad ( samt ett par till i fotboll ), men kraften som finns i Djurgårdsfamiljen runt hockeyn är magisk...

Stort tack till DIF dokumentären, fan vad bra ni är!

Nu jobbar vi alla vidare!
Köp din biljett
Bli medlem
Donera det som du kan till DIF-hjälpen & DIF-dokumentären, den ena hjälper den andra! Varje spänn räknas!

Framförallt dyk upp på Hovet och få SHL lagen att känna det som Västerås kände i sista matchen enligt deras egna utsago:
"Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb"

Mot #17
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Hyll till Er som ligger bakom DIF-Dokumentären,
satt som klistrad, jag hade gåshud, jag skrattade, jag svor, jag grät, jag klappade, jag jublade, framför allt så blev jag väldigt sugen på att se DIF Hockey lira på Hovet igen.

Tack!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:Hyll till Er som ligger bakom DIF-Dokumentären,
satt som klistrad, jag hade gåshud, jag skrattade, jag svor, jag grät, jag klappade, jag jublade, framför allt så blev jag väldigt sugen på att se DIF Hockey lira på Hovet igen.

Tack!
Tack för det betyget! Riktigt roligt att du gillar filmen!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
litto

Inlägg av litto »

Finns det några planer på att texta dokumentärfilmen?

Det finns även hörselskadade djurgårdare.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Magnutz

Re: Sv: DIFDokumentären säsongen 13/14 FILMEN ute nu!

Inlägg av Magnutz »

litto skrev:Finns det några planer på att texta dokumentärfilmen?

Det finns även hörselskadade djurgårdare.
Oj. Bra fångat, det måste ordnas. Återkommer!
mb81

Inlägg av mb81 »

Härligt att kolla!
Kommit halvvägs. Kul när Högström berättar om när han ska välja nummer. 9,19,23 gick ju verkligen inte.
Nr 4 var det iaf inga problem med. Var väl nån som hade det för ett par år sen va? Har glömt. :lol:
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Fantastiskt initiativ. Sen hade filmen mått bra av att klippas ned till hälften. Men med tanke på att detta är gjort helt ideelt känns det småaktigt att klaga.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

jensa öhling skrev:Fantastiskt initiativ. Sen hade filmen mått bra av att klippas ned till hälften. Men med tanke på att detta är gjort helt ideelt känns det småaktigt att klaga.
Latmaskar hade mått bra ifall det klippts till hälften ;) Jag har inte sett filmen ännu men jag vet redan nu att jag vill ha en 6-timmars film efter detta! :wink: :lol:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jensa öhling skrev:Fantastiskt initiativ. Sen hade filmen mått bra av att klippas ned till hälften. Men med tanke på att detta är gjort helt ideelt känns det småaktigt att klaga.
Nej. Vi ville inte klippa ner något. Hade det varit en bolags-produktion där utseende och glitter gått före så hade det varit aktuellt men vi är inte där. Vi har följt och fångat en massa tankar och skeenden och det är dessa vi vill visa. Osminkat och på riktigt.

Med det sagt pågår förhandsbokningen till magnus@difdokumentaren.se 250kr (inklusive frakt) är det som gäller. Vi behöver 50 förhandsbokningar innan vi kan börja producera DVDn.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Magnutz// Förstår det. Syftade inte på att jämföra med professionella produktioner. Menar bara att filmen blivit bättre om ni klippt ner den. Men som sagt, kanoninitiativ!
mb81

Inlägg av mb81 »

En sak jag tänkte på och var tvungen att kolla upp nu när jag kollade dokun var att skulle inte rögle plockat målisen mot oss på hovet så skulle vi inte haft premiär i elitserien imorgon. Så sjukt små marginaler!
blundeer

Inlägg av blundeer »

mb81 skrev:En sak jag tänkte på och var tvungen att kolla upp nu när jag kollade dokun var att skulle inte rögle plockat målisen mot oss på hovet så skulle vi inte haft premiär i elitserien imorgon. Så sjukt små marginaler!
Tänkte på det jag också! :)
Skriv svar