Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
- Jim Morrison
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Ja, usch vad kassa vi är, det är typ vi efter Frölunda när det gäller spelare som tagit sig till NHL genom vår juniororganisation. Han ville ha garanterad, men oförtjänt, speltid i J20 som 16 åring. Ett löfte som inte ges till någon i DIF. Visst, det är synd att vi missa honom då han faktiskt gjorde succé sen, men det är han och hans pappas problem som tog honom ur DIF, inte tvärtom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Kylington (hans pappa) ville att han skulle in i J20 direkt när han kom. Utan att han bevisat att han förtjänat det i J18. DIF ville att han skulle börja J18.
Så har jag för mig att det var.
Så har jag för mig att det var.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Finns en anledning att han varit runt i halva Sverige med sin talang trots sin unga ålder.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och det är Terrys förklaring du syftar på då?SirDIFalot skrev:Finns en anledning att han varit runt i halva Sverige med sin talang trots sin unga ålder.
Bara nyfiken att veta mer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Sägs väl att Olivers farsa var nere och tömde sonens skåp hos SSK när han petades från PP under en J20-match och nästa anhalt var FBK typ. Curlingfarsa.BOMBOM BOUCHARD skrev:Och det är Terrys förklaring du syftar på då?SirDIFalot skrev:Finns en anledning att han varit runt i halva Sverige med sin talang trots sin unga ålder.
Bara nyfiken att veta mer.
Vad som gick snett i DIF vet jag inte exakt, har hört alla möjliga historier från att han krävde att spela J20 direkt och hoppa över J18 till att han krävde att få ha Easton-klubbor men inte fick då DIF har avtal med något annat företag.
Expert.
Då släpper vi Oliver han måste få ta ansvar för sin egna utveckling också. DIF har en filosofi som man tror på och Kylington delade inte den, antagligen inte svårare än så.
Några roliga saker. Vi har två förstaårsjuniorer, födda -98, som antagligen kommer spela en hel del med J20 i år. William Fällström och Hugo Danielsson. Vi har landslagsspelare rakt igenom juniororganisationen.
U17:
William Fällström
Marcus Davidsson
(även Hugo Danielsson borde varit med här)
U18
Jonathan Davidsson
U20
Englund
Ollas-Mattsson
Söderström
(Sedan kan väl även Norell räknas in här)
Sedan borde DIF såklart ha fler spelare här. Främst i U18 kan jag tycka.
Kollar man på de olika kullarna och hur många Stockholmare som är med och med andra ord, om man hårddrar det lite, vi missat.
U17
Alexander Andersson - gick från Huddinge till Växjö
Linus Nässen - Gick från SDE till Luleå
Alexander Bjurström - från Täby till Brynäs
Jesper Bratt - från aik till aik
Pontus Karlsson - från aik till aik
Alex Nylander - från SSK till aik
Här borde vi nog haft någon av de tre första kan jag tycka.
U18
Philip Alftberg - Från Arlanda till Brynäs
Oliver Kylington - Från DIF till SSK (FBK)
Anton Kalte - Från Huddinge till Timrå
Här skulle vi kanske kunnat knycka Kalte. Vet att det var nära men han valt Timrå tillsammans med sin kompis Jesper Wiberg.
U20
Andreas Borgman - från huddinge (?) till Timrå, osäker på var han faktiskt har bott.
Fredrik Bergvik (MV) - från DIF till Frölunda
Adam Brodecki - från SDE till Brynäs
Christopher Mastomäk - från DIF till VIK
Som sagt Borgman vet jag inte vad han kommer från innan. Men han har fått bra utveckling i Timrå, verkar inte varit speciellt framstående i yngre år. Bergvik valdes bort mot Mutze Hvitman som i antagningsåldern låg ett steg före. Mastomäki fick inte heller plats då 96orna var en väldigt stark kull. Han verkar också ha utvecklats bra i Västerås.
Men DIF måste enligt mig fortsätta producera spelare till A-laget och vidare för att kunna sköta sig rekrytering. Jag tror att vi kan få ytterliggare en skjuts nu när vi gått upp i elitserien igen. Men DIF kan ju inte flasha med snygga omklädningsrum och en stor jumotron utan måste kunna påvisa att våran utbildning fungerar och att spelare utvecklas här.
Sedan är det trist att vi tappar så många sistaårsjuniorer hela tiden också. Svårt att utmana om SM-gulden om man inte har några sistaårs.
Några roliga saker. Vi har två förstaårsjuniorer, födda -98, som antagligen kommer spela en hel del med J20 i år. William Fällström och Hugo Danielsson. Vi har landslagsspelare rakt igenom juniororganisationen.
U17:
William Fällström
Marcus Davidsson
(även Hugo Danielsson borde varit med här)
U18
Jonathan Davidsson
U20
Englund
Ollas-Mattsson
Söderström
(Sedan kan väl även Norell räknas in här)
Sedan borde DIF såklart ha fler spelare här. Främst i U18 kan jag tycka.
Kollar man på de olika kullarna och hur många Stockholmare som är med och med andra ord, om man hårddrar det lite, vi missat.
U17
Alexander Andersson - gick från Huddinge till Växjö
Linus Nässen - Gick från SDE till Luleå
Alexander Bjurström - från Täby till Brynäs
Jesper Bratt - från aik till aik
Pontus Karlsson - från aik till aik
Alex Nylander - från SSK till aik
Här borde vi nog haft någon av de tre första kan jag tycka.
U18
Philip Alftberg - Från Arlanda till Brynäs
Oliver Kylington - Från DIF till SSK (FBK)
Anton Kalte - Från Huddinge till Timrå
Här skulle vi kanske kunnat knycka Kalte. Vet att det var nära men han valt Timrå tillsammans med sin kompis Jesper Wiberg.
U20
Andreas Borgman - från huddinge (?) till Timrå, osäker på var han faktiskt har bott.
Fredrik Bergvik (MV) - från DIF till Frölunda
Adam Brodecki - från SDE till Brynäs
Christopher Mastomäk - från DIF till VIK
Som sagt Borgman vet jag inte vad han kommer från innan. Men han har fått bra utveckling i Timrå, verkar inte varit speciellt framstående i yngre år. Bergvik valdes bort mot Mutze Hvitman som i antagningsåldern låg ett steg före. Mastomäki fick inte heller plats då 96orna var en väldigt stark kull. Han verkar också ha utvecklats bra i Västerås.
Men DIF måste enligt mig fortsätta producera spelare till A-laget och vidare för att kunna sköta sig rekrytering. Jag tror att vi kan få ytterliggare en skjuts nu när vi gått upp i elitserien igen. Men DIF kan ju inte flasha med snygga omklädningsrum och en stor jumotron utan måste kunna påvisa att våran utbildning fungerar och att spelare utvecklas här.
Sedan är det trist att vi tappar så många sistaårsjuniorer hela tiden också. Svårt att utmana om SM-gulden om man inte har några sistaårs.
Född till sportchef.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hugo Danielsson var riktigt bra och såg lovande ut under TV-pucken.
Kul med talanger som lyckas förvalta det och klarar av den tuffa övergången till junioråldern.
Kul med talanger som lyckas förvalta det och klarar av den tuffa övergången till junioråldern.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Fällström löper vi väl enorm stor risk att tappa medtanke på att han commitat sig till University of Minnesota.
2014-04-07, vad hände?
Tycker att Jonathan Davidsson är mest intressant av dessa
Håller med.Sjöwall skrev:Tycker att Jonathan Davidsson är mest intressant av dessa
Finns en del icke landslagsspelare (för tillfället) också.
Född till sportchef.
Hur ligger David Bernhardt till i jämförelse med övriga truppen? Backen alltså. Har inte sett någonting av honom själv, men både hans storlek och poängproduktion ser ju lovande ut. Har dock aldrig sett något skrivas om honom här inne.
Lukas vejdemo fortsätter att göra mycket poäng i djurgårgdströjan!
- Jim Morrison
Det är fruktansvärt synd att William Fällström redan har commitat till Univ. of Minnesota till nästa säsong. Han rankas som Sveriges bästa 98a. Redan förstacenter i J20 som 16-åring. Får hoppas att han tar enorma kliv och får prova på A-lagsspel redan denna säsong. Och kanske, kanske, ändrar sig.
Men familjen Fällström har aldrig varit främmande för utlandsflytt och ser väldigt högt på utbildning. Storebror Alexander tog den vägen. Dock är William ett större hockeylöfte.
Men familjen Fällström har aldrig varit främmande för utlandsflytt och ser väldigt högt på utbildning. Storebror Alexander tog den vägen. Dock är William ett större hockeylöfte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rätta mig nu om jag har fel, men OM Fällström får spela i A-laget så är han väl inte längre tillgänglig för spel på amerikanska universitet? Man får väl inte ha spelat på "proffs"-nivå när man ska spela universitets hockey?Jim Morrison skrev:Det är fruktansvärt synd att William Fällström redan har commitat till Univ. of Minnesota till nästa säsong. Han rankas som Sveriges bästa 98a. Redan förstacenter i J20 som 16-åring. Får hoppas att han tar enorma kliv och får prova på A-lagsspel redan denna säsong. Och kanske, kanske, ändrar sig.
2014-04-07, vad hände?
- Jim Morrison
Ja, jag vet inte riktigt hur det ligger till. Om det är proffskontrakt som gäller eller bara att ha spelat i A-laget. I fall det är som du skriver kan vi få en intressant utveckling i vinter.Jepe skrev:Rätta mig nu om jag har fel, men OM Fällström får spela i A-laget så är han väl inte längre tillgänglig för spel på amerikanska universitet? Man får väl inte ha spelat på "proffs"-nivå när man ska spela universitets hockey?Jim Morrison skrev:Det är fruktansvärt synd att William Fällström redan har commitat till Univ. of Minnesota till nästa säsong. Han rankas som Sveriges bästa 98a. Redan förstacenter i J20 som 16-åring. Får hoppas att han tar enorma kliv och får prova på A-lagsspel redan denna säsong. Och kanske, kanske, ändrar sig.