Ser rimligt ut men jag tror på Lauritzen istället för Guter om han är frisk dvskaminor skrev:Kedjorna känns ju gjutna. Backparen är svårare.mb81 skrev: Ska man tro på typ denna uppställning i premiären?
Fernholm-Norell
Englund-Nordlund
Deilert-Högström
Falk(eller Holm)
Sörensen-Trukhno-Alvarez
Samuelsson-Jocke-Guter
Saviano-Ljungh_Heinerö
Hank-Honken-Ahlén
Runken(eller Nyström)
Deilert ska spela power play, men i spel 5 mot 5 ser jag hellre Falk eller Holm. Nordlund är på intet sätt säker på en plats.
Säsongen 14/15
Re: Säsongen 14/15
Jo men Lauritzen kommer förmodligen bomma premiären. Lite tråkigt att Guter verkar vara utanför de fyra kedjorna om vi är skadefria(som att det kommer hända, men ändå).Bengan08 skrev:Ser rimligt ut men jag tror på Lauritzen istället för Guter om han är frisk dvskaminor skrev:Kedjorna känns ju gjutna. Backparen är svårare.mb81 skrev: Ska man tro på typ denna uppställning i premiären?
Fernholm-Norell
Englund-Nordlund
Deilert-Högström
Falk(eller Holm)
Sörensen-Trukhno-Alvarez
Samuelsson-Jocke-Guter
Saviano-Ljungh_Heinerö
Hank-Honken-Ahlén
Runken(eller Nyström)
Deilert ska spela power play, men i spel 5 mot 5 ser jag hellre Falk eller Holm. Nordlund är på intet sätt säker på en plats.
Re: Sv: Säsongen 14/15
jo det är precis den hästen.Vikas skrev:Är inte det där hästen från Disney's "Tangled"?
Lite underligt motiv dock.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Okej men är han så pass skadad, han hade ju inte känt sig såhär bra på 4-5 år....mb81 skrev:Jo men Lauritzen kommer förmodligen bomma premiären. Lite tråkigt att Guter verkar vara utanför de fyra kedjorna om vi är skadefria(som att det kommer hända, men ändå).Bengan08 skrev:Ser rimligt ut men jag tror på Lauritzen istället för Guter om han är frisk dvskaminor skrev:Kedjorna känns ju gjutna. Backparen är svårare.mb81 skrev: Ska man tro på typ denna uppställning i premiären?
Fernholm-Norell
Englund-Nordlund
Deilert-Högström
Falk(eller Holm)
Sörensen-Trukhno-Alvarez
Samuelsson-Jocke-Guter
Saviano-Ljungh_Heinerö
Hank-Honken-Ahlén
Runken(eller Nyström)
Haha ja men det där är ju standard, aldrig bättre tränad,aldrig mer motiverad etc,etc, jag anade oråd med Lauritzen tidigt då jag vet att han när han är frisk skulle ta tröja i samtliga SHL klubbar men inga var intresserade helt enkelt pga hans skadehistorik, tycker att just denna säsong är det inte så smart att chansa med dom sk "spetsvärvningarna"
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Dif spelar i allsvenskan nästa år;( gamla trötta skade spelare han Challe skaffa innan han lämnade klubben;(
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Jo, just därför vi inte blir utspelade av två rätt så bra lag.skoa skrev:Dif spelar i allsvenskan nästa år;( gamla trötta skade spelare han Challe skaffa innan han lämnade klubben;(
AVGÅ ALLT OCH ALLA!
Släppa in TRE mål på två matcher?! Och bara göra 2 mål och 1 straff på två matcher?
Bara två poäng? Avgåååå!

EDIT: Tona ner allt sådant till i alla fall omgång 10.
Apropå haltande tabell, KHL haltar redan tre matcher efter sju spelade omgångar. Vissa har spelat sju matcher, andra fyra matcher. 

- Cirith Ungol
Samma sak med slovakiska ligan; vissa har spelat fyra matcher, andra en enda.pulverapa skrev:Apropå haltande tabell, KHL haltar redan tre matcher efter sju spelade omgångar. Vissa har spelat sju matcher, andra fyra matcher.
Så länge vi lirar hockey och inte säljer trottoarkanter så.skoa skrev:Dif spelar i allsvenskan nästa år;( gamla trötta skade spelare han Challe skaffa innan han lämnade klubben;(

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Re: Sv: Säsongen 14/15
Skriv om, skriv rätt.skoa skrev:Dif spelar i allsvenskan nästa år;( gamla trötta skade spelare han Challe skaffa innan han lämnade klubben;(
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Trots vinsten igår tycker jag inte att vi spelar ut ordentligt. Vill påstå att vi har större potential. Men fokuset ligger väl mest på försvarsspelet såhär i inledningen. Gneta till oss lite poäng för att bygga en grundbank. Förhoppningsvis skapar det självförtroende vartefter och att vi vågar vara lite aggressivare.
Vi slarvar och har lite för stor respekt där ute. Vi måste få igång anfallsspelet och få forwards att jobba mer ihop, blir för ensamt många gånger. Ofta beror det på att vi fått försvara oss länge i egen zon. Delvis medvetet passivt försvar för att inte gå bort sig men när vi vinner puck är det stor risk för slarv samt svårt att hitta på nåt framåt.
Hoppas att denna seger gör att vi släpper loss lite mer. Vi behöver få lite snabbare brytningar och spelvändningar på motståndarna. Där har vi många skickliga och snabba forwards.
Vi slarvar och har lite för stor respekt där ute. Vi måste få igång anfallsspelet och få forwards att jobba mer ihop, blir för ensamt många gånger. Ofta beror det på att vi fått försvara oss länge i egen zon. Delvis medvetet passivt försvar för att inte gå bort sig men när vi vinner puck är det stor risk för slarv samt svårt att hitta på nåt framåt.
Hoppas att denna seger gör att vi släpper loss lite mer. Vi behöver få lite snabbare brytningar och spelvändningar på motståndarna. Där har vi många skickliga och snabba forwards.
Dröjer väl 3-4 omgångar till innan vi blir kallade "tråkiga DIF" inte mig emot.
Född till sportchef.
Äh, "tråkiga DIF" tycker jag inte. När vi väl får pucken så är det ju snabbt upp och etablerar lite tryck, men att vi fokuserar på defensiven är en annan sak!
Motståndarna måste ju tycka det är kul att de får skjuta 50skott per match!
Motståndarna måste ju tycka det är kul att de får skjuta 50skott per match!