CHL: Eisbären Berlin - Djurgården 7/9 2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: CHL: Eisbären Berlin - Djurgården 7/9 2014
Offensiven kommer bli vårt starka kort denna säsong. Trots att vi saknar våra fyra tyngsta offensiva nyförvärv gör vi mycket rätt i offensiv zon. Men herregud, var är vårt försvar?
Kommer bli en jobbig vinter detta. Tellan kommer verkligen behöva stå på huvudet varenda match!

Ja detta var en skitmatch om något. Var resultatet rättvist? Ja. Börjar man spela nonchalant för motståndarna har en svacka så förtjänar man resultatet.
Jag var ruggigt upprörd ett litet tag MEN. Vi tar totalt 5p av förra årets CHL mästare. Det måste ändå räknas som godkänt.
Jag var ruggigt upprörd ett litet tag MEN. Vi tar totalt 5p av förra årets CHL mästare. Det måste ändå räknas som godkänt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
JYP vann förra året. Berlin fick en gratisbiljett till finalerna pga att de var värd.Praetori skrev:Ja detta var en skitmatch om något. Var resultatet rättvist? Ja. Börjar man spela nonchalant för motståndarna har en svacka så förtjänar man resultatet.
Att ta in 2 poäng på lagen som vi möter i dessa matcher - det är långt ifrån omöjligt.sthlm1891 skrev:2 matcher kvar, långt från utslagnabastis7 skrev:Skönt att vi åker ur den här turneringen!
Berlin vinner mot Fribourg hemma, vi vinner mot Zlin hemma.
Då har vi 9p, Fribourg 8p, Zlin 7p och Berlin 6p.
Vi vinner mot Fribourg borta, Zlin vinner mot Berlin hemma.
Då har vi 12(11)p, Fribourg 8(9)p, Zlin 10 och Berlin 6p.
Vi kan även ta oss vidare som tvåa i gruppen, alla gruppvinnare samt de 5 bästa tvåorna tar sig till åttondelsfinal.
Så än är det inte över!
Vi kommer med största sannolikhet möta ett svenskt lag i åttondelsfinal i så fall.
Aldrig i helvete att det här sunklaget spöar Fribourg. Snuskigt dåligt lag som enbart vinner på grund av oss idag. Såg verkligen ingenting som imponerade. Pohl och Vehanen var de enda som hör hemma på den här nivån.Axel_K skrev:Att ta in 2 poäng på lagen som vi möter i dessa matcher - det är långt ifrån omöjligt.sthlm1891 skrev:2 matcher kvar, långt från utslagnabastis7 skrev:Skönt att vi åker ur den här turneringen!
Vi kan även ta oss vidare som tvåa i gruppen, alla gruppvinnare samt de 5 bästa tvåorna tar sig till åttondelsfinal.
Så än är det inte över!
Vi kommer med största sannolikhet möta ett svenskt lag i åttondelsfinal i så fall.
Vi hade ett halvt lag idag, om ens det. Vi hade två backar som centrar, två orutinerade backar ska tilläggas.Manijock skrev:Aldrig i helvete att det här sunklaget spöar Fribourg. Snuskigt dåligt lag som enbart vinner på grund av oss idag. Såg verkligen ingenting som imponerade. Pohl och Vehanen var de enda som hör hemma på den här nivån.Axel_K skrev:Att ta in 2 poäng på lagen som vi möter i dessa matcher - det är långt ifrån omöjligt.sthlm1891 skrev:2 matcher kvar, långt från utslagnabastis7 skrev:Skönt att vi åker ur den här turneringen!
Så än är det inte över!
Alla på frånvarolistan borde vara tillbaka till dessa matcher även om jag gärna ser att Samuelsson vilar så att han inte blir skadad.
Jamen jag menade inte vårat lagAxel_K skrev:Vi hade ett halvt lag idag, om ens det. Vi hade två backar som centrar, två orutinerade backar ska tilläggas.Manijock skrev:Aldrig i helvete att det här sunklaget spöar Fribourg. Snuskigt dåligt lag som enbart vinner på grund av oss idag. Såg verkligen ingenting som imponerade. Pohl och Vehanen var de enda som hör hemma på den här nivån.Axel_K skrev:Att ta in 2 poäng på lagen som vi möter i dessa matcher - det är långt ifrån omöjligt.sthlm1891 skrev:2 matcher kvar, långt från utslagnabastis7 skrev:Skönt att vi åker ur den här turneringen!
Så än är det inte över!
Alla på frånvarolistan borde vara tillbaka till dessa matcher även om jag gärna ser att Samuelsson vilar så att han inte blir skadad.

Jaha, haha... Inte lätt att veta vilket lag det klagas på inne på detta forum, helst inte efter en förlustManijock skrev: Jamen jag menade inte vårat lagPratade om Berlins lag. Det är de som är ett sunkigt skitlag.

Jo då, de ska nog kunna vinna mot Fribourg ifall de bryter av armarna på några spelare...
Jag skrev galet. Menade tyska mästare.Vikas skrev:JYP vann förra året. Berlin fick en gratisbiljett till finalerna pga att de var värd.Praetori skrev:Ja detta var en skitmatch om något. Var resultatet rättvist? Ja. Börjar man spela nonchalant för motståndarna har en svacka så förtjänar man resultatet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Klart vi vill. Vi måste tänka framåt. Svensk hockey och Djurgården måste kunna blicka längre fram än till innevarande säsong. SHL i all ära men KHL käkar sig långsamt in i Europa så utan en högprofilerad Europeisk liga så kommer snart KHL att sluka allt fler spelare på grund av löneskillnader. Vill vi återta tronen som ett storlag måste vi börja tjäna pengar så vi får behålla våra talanger och har möjlighet att värva tillbaka djurgårdare som kräver löner efter kompetens.bastis7 skrev:Vill vi ens gå vidare? Bättre att foka helt på SHL och slippa skador i CHL-matcher.Praetori skrev:Smuts. Nu är vi ju piskade att vinna återstående.
Vi har ju faktiskt varit med och grundat skiten så då måste man ju även gå hela vägen i stödet för turneringen. Att gnälla och tycka att allt är skit kommer inte göra CHL bättre.
Tänk ifall CHL blir stort nog så att man får 5-10 mille bara för att man kommer med!
Och allt skiter sig om vi åker ut ur gruppspelet i år? SHL måste ju vara prio ett!Praetori skrev:Klart vi vill. Vi måste tänka framåt. Svensk hockey och Djurgården måste kunna blicka längre fram än till innevarande säsong. SHL i all ära men KHL käkar sig långsamt in i Europa så utan en högprofilerad Europeisk liga så kommer snart KHL att sluka allt fler spelare på grund av löneskillnader. Vill vi återta tronen som ett storlag måste vi börja tjäna pengar så vi får behålla våra talanger och har möjlighet att värva tillbaka djurgårdare som kräver löner efter kompetens.bastis7 skrev:Vill vi ens gå vidare? Bättre att foka helt på SHL och slippa skador i CHL-matcher.Praetori skrev:Smuts. Nu är vi ju piskade att vinna återstående.
Vi har ju faktiskt varit med och grundat skiten så då måste man ju även gå hela vägen i stödet för turneringen. Att gnälla och tycka att allt är skit kommer inte göra CHL bättre.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jobbade 07-19, hur såg matchen ut? Såg vårat spel OK ut även fast att vi saknar två ordinarie femmor?
Inget att vänta på. Upp med premiärtråden!
Hemma från Berlin! Såklar inte lika bra uppslutning som förra gången men alltid kul att Europa med DIF.
Riktigt synd med torsk, kändes väldigt surt!
HALLÅ?! Måste man vänta till lördag för att se DIF? Jag vill se DIF nu!
Riktigt synd med torsk, kändes väldigt surt!
HALLÅ?! Måste man vänta till lördag för att se DIF? Jag vill se DIF nu!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar