CHL: Djurgården - Eisbären Berlin 5/9 2014
Re: CHL: Djurgården - Eisbären Berlin 5/9 2014
Måste sjunga med i hyllkören och ge Pang cred!
Det var väldigt tur att du stod där nere när personen försökte springa efter fotografen, "okej" om två personer som tjafsat flyger ihop (helst ska de så klart ta det utanför då det får alldeles för mycket plats i media ifall det händer inne på arenan) men att veva mot någon fotograf (även om denne hade en urdålig fingertoppskänsla) är ingenting vi behöver!
Det var väldigt tur att du stod där nere när personen försökte springa efter fotografen, "okej" om två personer som tjafsat flyger ihop (helst ska de så klart ta det utanför då det får alldeles för mycket plats i media ifall det händer inne på arenan) men att veva mot någon fotograf (även om denne hade en urdålig fingertoppskänsla) är ingenting vi behöver!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
De*SirDIFalot skrev:Alla förstår väl att det är en ramsa som bör styras upp av dem rutinerade.
och nej, det är ju förbannat jävla dumt att resonera så. Lärde sig ingen nåt av DH när nya initiativ bespottades?
Så jävla trött på territorie-muppar, oavsett omständigheterna i detta fall. En närmast celestial dyrkan till ett fåtal har nått skrämmande nivåer.
Ska de stå där, 70+ på räcket framöver med en splirrans höftled i titan?
"Men snälla, är det inte dags med nya initiativ?"
"Nejnej!" säger SirDIFalot; "Dom har ju ALLTID styrt klacken, är du galen?"
Poängen, innan någon drar för stora växlar och blir butthurt, är att nya influenser borde uppmuntras. Konservatism exkluderar i längden.
Därmed inte sagt att de som står där nu inte gör ett jättebra jobb. Just sayin; ge folk chansen och ge fan i mupperiet!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2014-09-06 01:39:54, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Soldier, helt ärligt det finns andra ramsor att dra igång.
Med tanke på hur synkroniserad hela arenan måste vara, tempot på ramsan samt att få igång alla så är det ingenting vem som helst kan fixa. Det är bra att folk vågar ta initiativ för att få igång klacken men ramsor som t.o.m de rutinerade fick kämpa för att få perfekta, är ingenting man ska försöka!
Jag hoppas att UCS styr upp klacken nu i Elitserien då kommer det bli en otrolig stämning varje match!
Med tanke på hur synkroniserad hela arenan måste vara, tempot på ramsan samt att få igång alla så är det ingenting vem som helst kan fixa. Det är bra att folk vågar ta initiativ för att få igång klacken men ramsor som t.o.m de rutinerade fick kämpa för att få perfekta, är ingenting man ska försöka!
Jag hoppas att UCS styr upp klacken nu i Elitserien då kommer det bli en otrolig stämning varje match!
- DIF_Soldier
Möjligt. Men egna initiativ av andra slag blir även de bestridda. Känns "Det där är så jävla 2011!" från i söndags igen?Axel_K skrev:Soldier, helt ärligt det finns andra ramsor att dra igång.
När draget byggs upp, var tyst. Oavsett vem fan du är.
Säg den glädje som varar
Ge fan i att kasta skit på Pang....
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nya förmågor slussas alltid in och lärs upp. I fotbollen har vi haft en ny klackledare senaste månaderna som gjort det väldigt bra. Men nej, man går inte upp som helt färsk och packad på räcket och försöker dra igång en av våra svåraste ramsor att få till. Men det var ingen som avbröt honom, även om Pang försökte skicka en signal att han kanske borde låtit bli, nu fick han chansen, och gjorde bort sig. Det går heller inte att gå upp på räcket med ett ansikte som 99% av alla på läktaren inte känner igen och tro sig få den respekten och uppmärksamheten att genomföra en sån där grej. Hur många gånger har vi inte sett det? Det blir bara pannkaka och flera ramsor förstörs i längden och får en pajasstämpel över sig.DIF_Soldier skrev:De*SirDIFalot skrev:Alla förstår väl att det är en ramsa som bör styras upp av dem rutinerade.
och nej, det är ju förbannat jävla dumt att resonera så. Lärde sig ingen nåt av DH när nya initiativ bespottades?
Så jävla trött på territorie-muppar, oavsett omständigheterna i detta fall. En närmast celestial dyrkan till ett fåtal har nått skrämmande nivåer.
Poängen, innan någon drar för stora växlar och blir butthurt, är att nya influenser borde uppmuntras. Konservatism exkluderar i längden.
Därmed inte sagt att de som står där nu inte gör ett jättebra jobb. Just sayin; ge folk chansen och ge fan i mupperiet!
Expert.
- DIF_Soldier
Yes, men under vilkas direktiv? Min poäng är att nya personer ska uppmuntras till egna initiativ.SirDIFalot skrev:Nya förmågor slussas alltid in och lärs upp. I fotbollen har vi haft en ny klackledare senaste månaderna som gjort det väldigt bra. Men nej, man går inte upp som helt färsk och packad på räcket och försöker dra igång en av våra svåraste ramsor att få till. Men det var ingen som avbröt honom, även om Pang försökte skicka en signal att han kanske borde låtit bli, nu fick han chansen, och gjorde bort sig. Det går heller inte att gå upp på räcket med ett ansikte som 99% av alla på läktaren inte känner igen och tro sig få den respekten och uppmärksamheten att genomföra en sån där grej. Hur många gånger har vi inte sett det? Det blir bara pannkaka och flera ramsor förstörs i längden och får en pajasstämpel över sig.DIF_Soldier skrev:De*SirDIFalot skrev:Alla förstår väl att det är en ramsa som bör styras upp av dem rutinerade.
För att förtydliga pratar jag inte om kvällens fyllo. Jag bemötte din generella inställning till saken och inget annat.
Caveman. Om du syftade på mig så hade det heller inget med Pang att göra. Vet inget om snubben som person och än mindre hans territorie-hets eller bristen därav. Vore bara dumt att yttra mig om individer.
Säg den glädje som varar
Var inte dig jag syftade på angående Pang.DIF_Soldier skrev:Yes, men under vilkas direktiv? Min poäng är att nya personer ska uppmuntras till egna initiativ.SirDIFalot skrev:Nya förmågor slussas alltid in och lärs upp. I fotbollen har vi haft en ny klackledare senaste månaderna som gjort det väldigt bra. Men nej, man går inte upp som helt färsk och packad på räcket och försöker dra igång en av våra svåraste ramsor att få till. Men det var ingen som avbröt honom, även om Pang försökte skicka en signal att han kanske borde låtit bli, nu fick han chansen, och gjorde bort sig. Det går heller inte att gå upp på räcket med ett ansikte som 99% av alla på läktaren inte känner igen och tro sig få den respekten och uppmärksamheten att genomföra en sån där grej. Hur många gånger har vi inte sett det? Det blir bara pannkaka och flera ramsor förstörs i längden och får en pajasstämpel över sig.DIF_Soldier skrev:De*SirDIFalot skrev:Alla förstår väl att det är en ramsa som bör styras upp av dem rutinerade.
För att förtydliga pratar jag inte om kvällens fyllo. Jag bemötte din generella inställning till saken och inget annat.
Caveman. Om du syftade på mig så hade det heller inget med Pang att göra. Vet inget om snubben som person och än mindre hans territorie-hets eller bristen därav. Vore bara dumt att yttra mig om individer.
All credd till Pang för kvällens insats.
Annars, riktigt skön inramning ikväll och kul med utsålt.
Nu dags att sova lite innan det är dags att dra till Berlin imorgon.
Annars, riktigt skön inramning ikväll och kul med utsålt.
Nu dags att sova lite innan det är dags att dra till Berlin imorgon.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Väldigt mycket "sittplats ställ er upp" idag. Tycker killen skötte D-I-F bra förutom att stanna upp för många gånger. Där handlar det om fingertoppskänsla om känna av när man inte få med fler utan snarare tappar tålamod hos dem, hade räckt med ett omtag typ. Bra agerat av dig Pang också som man märker har respekt hos grabbarna!
Om man ska referera matchen istället då. Berlin var förvånansvärt bleka, borde kunna stängt matchen tidigare. Svårt också med domare som har noll känsla för saker och ting. Ska bli intressant att se hur returen blir.
Om man ska referera matchen istället då. Berlin var förvånansvärt bleka, borde kunna stängt matchen tidigare. Svårt också med domare som har noll känsla för saker och ting. Ska bli intressant att se hur returen blir.
It's easier to be an asshole to words than to people
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
D-I-F ramsan går det inte att stanna upp och "hetsa" i mitten på som snubben gjorde. Det blev ju för övrigt sjukt oklart om det skulle börjas om från D eller köras vidare från I eller F efter varje gång han ville hetsa lite.Rojk skrev:Väldigt mycket "sittplats ställ er upp" idag. Tycker killen skötte D-I-F bra förutom att stanna upp för många gånger. Där handlar det om fingertoppskänsla om känna av när man inte få med fler utan snarare tappar tålamod hos dem, hade räckt med ett omtag typ. Bra agerat av dig Pang också som man märker har respekt hos grabbarna!
Expert.
Seriöst, gör dig själv en tjänst genom att sluta skriva här!Donkels skrev:Stundtals bra tempo av DIF tyvärr sönderrycktes matchen av alla utvisningarna och Berlins grisiga spel och till fyllskallarna och DFG kan jag bara säga skämmes på Er och Tim Pang är en idiot som försöker sänka en fotograf - tagga ner lite pojkvasker
Det som hände var att ett fåtal personer med rätta försökte få fyllskallen att (med ord) sluta skämma ut sig och oss. Då kommer snubbens polare (?) och drar en nacksving på den som stod och snackade - bråk uppstod. Sedan kändes det mest som att folk sprang dit för att kolla läget och knuffas lite.
Jag stod precis bredvid när det förstnämnda hände så ni kan sluta surra om saker ni inte vet något om.
Cred till Pang och andra som försökte lugna ner. Det blev ingen större grej.
Är mer lack på folks attityd på läktarna. Satt efter händelsen framför ett gäng som snackade hur mycket skit som helst om UCS. Efter matchen kom nån tjock gubbe fram till mig och sa att jag skulle sluta slåss i Djurgårns färger (jag har aldrig slagits, men det svaret ville han inte lyssna på utan började hetsa tillsammans med sin polare).
Jag stod precis bredvid när det förstnämnda hände så ni kan sluta surra om saker ni inte vet något om.
Är mer lack på folks attityd på läktarna. Satt efter händelsen framför ett gäng som snackade hur mycket skit som helst om UCS. Efter matchen kom nån tjock gubbe fram till mig och sa att jag skulle sluta slåss i Djurgårns färger (jag har aldrig slagits, men det svaret ville han inte lyssna på utan började hetsa tillsammans med sin polare).
Så där låser vi diskussionen och alla kan hoppa ner från sina höga hästar.Viktory skrev:Det som hände var att ett fåtal personer med rätta försökte få fyllskallen att (med ord) sluta skämma ut sig och oss. Då kommer snubbens polare (?) och drar en nacksving på den som stod och snackade - bråk uppstod. Sedan kändes det mest som att folk sprang dit för att kolla läget och knuffas lite.
- Lee Harvey Oswald
Haha,Rudi skrev:Så pojkarna bråkade om vem som ska få starta en ramsa... eller?

En av huvudanledningarna till att jag har så förbenat svårt att få med mig några "icke-sport-vänner" på DIF-evenemang.
Nivån är ibland så låg att tom jag som inbiten Djurgårdare blir både stum och matt av den GrottMongo-mentalitet som huserar på landets olika arenor för sportevenemang
I dessa stunder vill jag dra på mig den gamla T-shirten, -Musiken räddade mig från idrotten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan