SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Henke_F skrev:Edit: ..äsch var 2:a på pucken. Om att det var valfritt om modos säsongare ville ha chiptröjan.
Salas skrev:
ciirree skrev:Så du skulle tycka det var fult med Djurgårdare på Hovet med DIF matchtröjor. Intressant. Varför är det sinnessjukt fult?
Jag tycker att matchtröjor är bland det fulaste som man kan ha på sig, så ja, absolut. Det är som att sätta på sig ett tält. Det enda undantaget är om man är smällfet, då fyller man åtminstone ut matchtröjan.
Vilket lag tröjan tillhör, det spelar ingen roll. Är lika fult oavsett lag, då modellen är 10X-Large.

Det finns knappt något roligare än att kolla på Leksands plastiga klacksupportrar som står i sina fula 10X-Large matchtröjor, hoppar och viftar med sina halsdukar. Det är i stunder som dessa som man verkligen inser hur tacksam man är över att vara Djurgårdare.
Sist jag köpte en DIF-matchtröja (..eller NHL-tröja med) så kunde man välja storlek iaf.

Men förstår vad du menar med folk som har alldeles förstora. Dessa sopsäckar till tröjor som är 10-XL brukar väl även vara av sunkig kvalité, väldigt tunna utan broderat märke etc?

Brukar använda min röda DIF-tröja eller Detroit #55-tröjan då jag lirar hockey med jobbet då vi kör ett rött och ett svart lag. Dom sitter jäkligt fint med utrustning under iaf =)
Jag kan tycka att en matchreplica istället för säsongskort kunde göras i "vanlig" tröjmodell så dem sitter bättre för en person som inte har skydd. Då ser det iaf inte ut som tält.
ciirree

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Har ni sett spelschemat?

Märkte detta nu. Här är veckodagarna vi spelar från omgång 4-12:

4. Lördag
5. Torsdag
6. Lördag
7. Torsdag
8. Lördag
9. Torsdag
10. Lördag
11. Torsdag
12. Lördag

Kul med många lördagsmatcher men det blir skitlångt uppehåll mellan Lördag och Torsdagsmatchen. Trist. Hockeyallsvenska-schema varning på detta.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Har ni sett spelschemat?

4. Lördag
5. Torsdag
6. Lördag
7. Torsdag
8. Lördag
9. Torsdag
10. Lördag
11. Torsdag
12. Lördag

Kul med många lördagsmatcher men det blir skitlångt uppehåll mellan Lördag och Torsdagsmatchen. Trist. Hockeyallsvenska-schema varning på detta.
Fast ska in två chl-matcher också. Är väl extremt skönt med fasta speldagar också.
Skulle älska att ha tisdag torsdag lördag/söndag hela säsongen! Det är hockeydagar för mig!
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Har ni sett spelschemat?

4. Lördag
5. Torsdag
6. Lördag
7. Torsdag
8. Lördag
9. Torsdag
10. Lördag
11. Torsdag
12. Lördag

Fast ska in två chl-matcher också. Är väl extremt skönt med fasta speldagar också.
Skulle älska att ha tisdag torsdag lördag/söndag hela säsongen! Det är hockeydagar för mig!
Jo tis-tors-lördag hade jag köpt rakt av. Men tors-lör är långa uppehåll. Visst 2 CHL matcher men vi pratar endå några veckor med endast två speldagar.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Oouh rysningar när SHL upptaktsträff visar bilder från i våras!

...

Enligt Sanny på upptaktsträffen så är Ahnelöv tillbaka i Modo oktober-november. Glad att vi slapp det nyförvärvet.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Var ser man upptaksträfffen?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Pogue Mahone skrev:Var ser man upptaksträfffen?
Shl.se drick mycke koffein, ett riktigt sömnpiller.
2014-04-07, vad hände?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jepe skrev:
Pogue Mahone skrev:Var ser man upptaksträfffen?
Shl.se drick mycke koffein, ett riktigt sömnpiller.
Haha håller med. Ganska torrt.
Hade 10 koppar på bryggaren. Snart slut
ciirree

Inlägg av ciirree »

Blir riktigt irriterad när de tar upp hårdare straff för blind side tacklingar. När ska man lära puckförande att ha rörlig blick och inte titta ner i isen?

Missförstå mig rätt. Blind side tacklingar ska vara hårt straff. Men man kanske kan minska dessa tacklingar genom att lära sig blicka upp mer.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker det är suveränt med fasta speldagar torsdag & lördag.

Ett jävla hattande mellan dagar vinner ingen på.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:Tycker det är suveränt med fasta speldagar torsdag & lördag.

Skulle det inte vara lite skönare ändå att ha tis, tors och lör isåfall? Två dagar i veckan känns så lite
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:

Skulle det inte vara lite skönare ändå att ha tis, tors och lör isåfall? Två dagar i veckan känns så lite
Måste ju finnas matcher att spela också. Är tre speldagar i veckan minst lika ofta som två.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:

Måste ju finnas matcher att spela också. Är tre speldagar i veckan minst lika ofta som två.
Ärligt talat så fattar jag inte vad du menar, haha. Kanske är trög men.

Genom att köra tors, lör, tis så har man ju ett bra flyt hela veckan. Givetvis inte VARJE vecka. Blir ju uppehåll och sådant. Men jag tycker det hade varit ett bra uppläg.

Lördag sen vänta till Torsdag blir ju bara jobbigt. Amerikansk fotboll fasoner!
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:

Ärligt talat så fattar jag inte vad du menar, haha.

Genom att köra tors, lör, tis så har man ju ett bra flyt hela veckan. Givetvis inte VARJE vecka. Blir ju uppehåll och sådant. Men jag tycker det hade varit ett bra uppläg.

Lördag sen vänta till Torsdag blir ju bara jobbigt. Amerikansk fotboll fasoner!
Jag menar att man kan inte spela tre matcher i veckan varje vecka för det är inte så många matcher. Vi spelar 55 matcher utspritt på ca 6 månader. Tycker det är skitbra att torsdag och lördag är så gott som fasta dagar!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Har Djurgården varit?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Låst