Challe hoppar av, vem tar över?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Jepe »

Tycker att det är tråkigt, sorgligt och lite respektlöst av DIF att ta in en person i föreningen som så pass många supportrar tydligen inte gillar. Speciellt att man först nu börjat att sakta återhämta sig efter Abbe-eran som satt djupa spår mellan DIFhockey och många av sina fans.

Att då lyfta in en person som helt saknar förtroende hos vissa, faktiskt stora, supportergrupper är att skjuta sig själv i foten. Djurgården hockey faller på att man tar sina supportrar föregivet, man gamblar något enormt i sin relation till fansen. Och att man inte ens tänker på konsekvenserna av vad ett sånt här beslut innebär är skrämmande.

Nej DIF, det här var inget smart val. Hade hellre sett att man satt KG som ensam sportchef och vilade vice VD tills dess att sportchefsrollen blev tillsatt.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jepe skrev:Tycker att det är tråkigt, sorgligt och lite respektlöst av DIF att ta in en person i föreningen som så pass många supportrar tydligen inte gillar. Speciellt att man först nu börjat att sakta återhämta sig efter Abbe-eran som satt djupa spår mellan DIFhockey och många av sina fans.

Att då lyfta in en person som helt saknar förtroende hos vissa, faktiskt stora, supportergrupper är att skjuta sig själv i foten. Djurgården hockey faller på att man tar sina supportrar föregivet, man gamblar något enormt i sin relation till fansen. Och att man inte ens tänker på konsekvenserna av vad ett sånt här beslut innebär är skrämmande.

Nej DIF, det här var inget smart val. Hade hellre sett att man satt KG som ensam sportchef och vilade vice VD tills dess att sportchefsrollen blev tillsatt.
Det är så lätt att undvika också. Puttes roll är ju tydligen bara att se på matcher och träningar. Vad fan, lika bra att skippa skiten och samtidigt undvika uppenbar osämja.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ingen, jag säger INGEN, härinne kommer ens märka att Putte är anställd. Ingen kommer se honom utföra sitt jobb, han kommer inte stå där och förklara värvningar eller förluster. Han kommer inte gå ner i HV:s omklädningsrum och be om ursäkt å Djurgårdens vägnar till Marcus Nilson. Han är en resurs för Stoppel och för tränarna. Ett bollplank! Låt nu våran tillfälliga sportchef och våra tränare välja sina egna sammarbetspartners. Tror de själva att han kan vara ett stöd så, visst. I min värld är det inget vi ska lägga oss i...

För er tvivlare så läs senaste inlägget på hemsidan. Putte är inte våran sportchef, han ska stödja Stoppel, that's fubbin it!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Manijock skrev:Ingen, jag säger INGEN, härinne kommer ens märka att Putte är anställd. Ingen kommer se honom utföra sitt jobb, han kommer inte stå där och förklara värvningar eller förluster. Han kommer inte gå ner i HV:s omklädningsrum och be om ursäkt å Djurgårdens vägnar till Marcus Nilson. Han är en resurs för Stoppel och för tränarna. Ett bollplank! Låt nu våran tillfälliga sportchef och våra tränare välja sina egna sammarbetspartners. Tror de själva att han kan vara ett stöd så, visst. I min värld är det inget vi ska lägga oss i...

För er tvivlare så läs senaste inlägget på hemsidan. Putte är inte våran sportchef, han ska stödja Stoppel, that's fubbin it!
Men det spelar ingen roll hur aktiv han kommer eller inte kommer vara. Det är ändå respektlöst att ens sätta en sån person i DIFs organisation. Sen om han så bara hade sprungit som en vattenpojke så hade det varit fel. Så pass känslig som relationen supportrar - DIF är så är det så inåt h-vete onödigt att ens göra en sån här sak! Varför ens riskera något sånt?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Jepe skrev:
Manijock skrev:Ingen, jag säger INGEN, härinne kommer ens märka att Putte är anställd. Ingen kommer se honom utföra sitt jobb, han kommer inte stå där och förklara värvningar eller förluster. Han kommer inte gå ner i HV:s omklädningsrum och be om ursäkt å Djurgårdens vägnar till Marcus Nilson. Han är en resurs för Stoppel och för tränarna. Ett bollplank! Låt nu våran tillfälliga sportchef och våra tränare välja sina egna sammarbetspartners. Tror de själva att han kan vara ett stöd så, visst. I min värld är det inget vi ska lägga oss i...

Men det spelar ingen roll hur aktiv han kommer eller inte kommer vara. Det är ändå respektlöst att ens sätta en sån person i DIFs organisation. Sen om han så bara hade sprungit som en vattenpojke så hade det varit fel. Så pass känslig som relationen supportrar - DIF är så är det så inåt h-vete onödigt att ens göra en sån här sak! Varför ens riskera något sånt?
Jag tycker att det är respektlöst att som supporter sätta sina egna åsikter över föreningens.
Vill dom ha Putte så vill dom ha Putte. Är han en tillgång så är han en tillgång. Som sagt så är han inte en spelare, tränare eller sportchef för Djurgården Hockey. Onödigt jävla gnäll.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jepe skrev:

Absolut en god poäng. Men det är samtidigt en sak vi supportrar måste inse och försöka ta till oss, precis som DIF måste ta till sig av den kritiken du framför här. Oavsett hur mycket vi "är" föreningen och inte, så måste vi veta när vi ska ta ett kliv tillbaka med våra krav. Låt oss granska följande scenario...

Stoppel får en fråga om att, om än tillfälligt, ta över sportchefsrollen i DIF Hockey. En roll han inte haft förut. En roll han säkerligen är ganska osäker på. Men klart som fan kliar det i fingrarna på gode KG, men kan han hantera ALLT vad sportchefsyrket innebär? Har han tid eller kunnande till det? Aha, min gamle gode trogne vän Putte Carlsson kan jobbet utan och innan. Han har jobbat i föreningen med rubbet. Han kan stödja mig och lära mig den kunskap jag inte redan innehar. Han är tillgänglig, till en otroligt billig peng. DIF Hockeys ekonomi är inte ett av landets bästa. Här har jag en god chans att ge föreningen arbetsro att hitta nästa stora sportchef.

Här har vi vad jag tror, ett väldigt troligt händelseförlopp. Inget jag kan bekräfta, men låt oss säga att det är så. Det är inte så att Putte själv har antastat ett barn vilket isåfall skulle strida mot alla former av värdegrund och moral för att ens komma i närheten av DIF. Det tror jag vi alla kan enas om att detta agg vi känner mot Putte inte är hälften så stort som det vore vid en sådan incident. Han har tagit avstånd från supportrarnas budskap EN gång. En jävligt dum grej som han mycket väl kan ha utfört i ren ilska och panik. En rädsla om att media skulle gå på Albornoz linje och Djurgården Fotboll skulle få stå där med ett mediadrev och en risig publicitet. Även det är ett troligt scenario, och även om Putte agerade fel, så är det inte så att han utfört brottet själv. Han har provocerat publiken, vilket är illa, men långt ifrån så blodigt vidrigt allvarligt att man ska gå emot Stoppels önskan, om han nu tror att det kan göra honom bättre i sitt jobb som sportchef.

Så funderingen vi supportrar ska ställa oss, hur mycket ska vi få lägga oss i sportsliga frågor?
Senast redigerad av Manijock den 2014-08-29 16:57:16, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Manijock skrev:För att vara helt ärlig så måste man ju erkänna att en ledning för Djurgårdens IF inte har några särskilt fria tyglar. "Plockar ni in honom så bojkottar jag!!!", "plockar ni in henne så river jag mitt medlemskap", "plockar ni in hen så börjar jag hålla på Bp" osv... Många olika grupper och sorters personer att ta hänsyn till. Ledningen har ett smärre minfält att vandra igenom varje år.
[...]
MEN väljer folk att bojkotta av den anledningen att DIF Hockey plockat in ett bollplank åt Stoppel som inte faller i smaken, så är vi där igen, letar man inte då anledningar att få bojkotta? Då bör man snarast ta sig en ordentlig funderare om man i själva verket ens är intresserad av att stå på Hovets läktare från första början??

(Tillägger för hetskåta gossar att jag iom detta inlägg INTE försvarar några pedofilhandlingar)
En så stor förening som oss ska rimligtvis också vara ett minfält att leda. En ledning som inte tvingas att noga utvärdera varje val utan tillåts köra på obehindrat i vilken riktning de helst behagar hade varit mycket mer förödande. De får ju trots allt arvode och förtroende för att vi som kollektiv litar på att de är bäst lämpade att välja vilka minor som ibland måste trampas på - och inte minst att ta på sig den efterföljande smärtan.

Däremot tycker jag du har rätt i hur det ibland kan saknas nyans och rimlighet i de utomparlamentariska* metoder folk tar till. Jag vill inte stoppa någon från att bojkotta vår förening om de känner att de är påkallat i en situation, men man kan ju ha i åtanke att det är en väldigt trubbig metod som för förenings bästa bör användas med varsamhet. Bojkott, tillsammans med en hel del andra utomparlamentariska metoder, bygger till sin natur på att ta vår gemensamma förenings väl som gisslan för att driva igenom sitt egna intresse. Man hotar med att skada alt. inte bidra som förväntat till vår förening om man inte får som man vill.

Det är givetvis inte optimalt för föreningen om varje minoritetsintresse ska drivas igenom så. Antingen för att majoriteten tvingas ge efter för den agerande minoriteten i de fall man bedömer minoritetshoten som värre än eftergiften, eller för att föreningen skadas de gånger majoriteten bedömer eftergiften som värre än minoritetshoten. Förutsatt att majoritetens åsikt representeras i styrelsens/ledningens åsikt. I de fall den inte gör det är ju en bojkott eller dylikt bara nödvändigt ifall situationen inte kan vänta tills nästa medlemsmöte. (I den bästa av världar där majoriteten gör sin åsikt hörd genom dessa, i verkligheten saknas ju tyvärr både förmåga och ambition till det allt för ofta.)

Det tilltagande förlitandet på utomparlamentariska metoder må kanske spegla samhället i stort, men är ändå problematiskt för en förening. Antingen så har vi en utveckling mot en allt större diskrepans mellan medlemmarna och styrelsens åsikter, då har vi ett föreningsdemokratiskt problem. (Jag tycker iofs det föreningsdemokratiska engagemanget har ökat under det sena 00-talet, kanske som en konsekvens av mobiliseringarna mot 51%-regeln). Alternativt så har vi en minskande varsamhet bland högljudda minoritetsgrupperingar med de utomparlamentarisk metoder som finns för att påverka föreningen, i så fall har vi viktiga attitydförändringar som måste till. Föreningens storlek är ju trots allt kopplad till hur mycket vi som är i minoritet i vissa frågor är beredda att ge efter, ju principfastare och bojkotts-/utträdesvilliga vi är i våra åsikter ju mindre i storlek och åsiktsdiversifiering kan ju föreningen vara. Var balansen sen går får man ju känna efter.

*Fann inget bättre ord än utomparlamentarisk, avser alltså alla de metoder att påverka föreningen som inte är direkt knutna till våra föreningsdemokratiska möten. (Bojkotter, kampanjer i sociala medier, hot, läktarmanifestationer osv. osv.) Jag är inte emot alla av dessa per se, ibland är en bojkott, en läktarmanifestation eller annat påkallat, men de måste användas med varsamhet och bara som ett komplement när föreningsdemokratin inte räcker. I undantagsfall alltså. Utgångsläget måste trots allt vara att valda styrelsen styr, vi medlemmar utvärderar/diskuterar deras styrning och riktar kritik och åtgärder mot det vi är missnöjda med genom medlems- och årsmöte.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag kan känna att Putte Carlsson inte är en så viktig, eller god, hockeykännare längre så att han verkligen behövs. Jag kan till och med känna att ett förhastat beslut av Putte efter någonting han "sett på träningen" kan vara ödesdigert. Det handlar heller inte bara om Miiko-incidenten, även om den är grundläggande, utan det är en bredare bild av en envis och butter man som även innan nämnda incident inte hade det godaste av förhållanden till DIFs supportrar. Det är en man som visat illojalitet mot Sveriges finaste förening, behandlat dess ädlaste grundsten (fansen, let's be honest) som skräp stundtals (återigen inte endast Miiko). Det är en man som övergivit skepp vid motgång.

Därför är den denna övervakande mentorsroll fullkomligt obegriplig för mig, och jag förstår inte hur DIF hockey överhuvudtaget vågar ta det här beslutet. En redan frostig relation har hållit på att smälta i och med framgång/uppgång och hype. Abbes avgång. Han kan inte vara viktig, menar jag. Vi var på väg mot någonting nytt, fräsch och positivt. Så kommer den här nyheten och lämnar en riktigt bitter eftersmak i munnen. Även om hans roll är liten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

DIFtomppa skrev:Jag som är från Finland har aldrig hört talas om denna Putte? Men det verkar ju vara som om han gjort något fel iallfall. Någon som kan beskriva denna man lite?
Jag känner väll till Putte och i en förening som påstås sig vilja vara jämnlik, transparant, och nytänkande är han nog det sämsta alternativet på denna planet, karln är tvär, egocentrisk , fruktansvärt känslig för kritik, har ett inbygt förakt gentemot supportrar o dess organisationer samt är en besserwisser av värsta sort. Han har dock på 80-90 talet gjort mycket bra för DIFhockey och ska hyllas för det, MEN dom senaste åren har han varat högt involverad i DIFfotboll vars enda "framgångar" på senare är att undvika degradering och lyckats med nåt så fantastiskt att på fem år gå 100!!! Miljoner back. Just det höll på o glömma att MP har Putte som mentor.
Vad säger ni? Vi kör på han va?
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Var ungefär den rollen Zabel blev återanställd i som putte nu har fått och varför dra på sig dubbla lönekostnader när man hade kunnat flyttat ner Zabel tillfälligt i den rollen. Står en bit ner i artikeln om Zabels uppgifter.

http://www.difhockey.se/artikel/4271/
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Angående Putte så säger jag pengar och tid, tid till att invänta säsongens slut.
Angående vad som komma skall kastar jag fram två nya namn till nästa säsong.
Joakim Eriksson, Mikael Samuelsson, för vist var det två det skulle bli. :wink:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:För att vara helt ärlig så måste man ju erkänna att en ledning för Djurgårdens IF inte har några särskilt fria tyglar. "Plockar ni in honom så bojkottar jag!!!", "plockar ni in henne så river jag mitt medlemskap", "plockar ni in hen så börjar jag hålla på Bp" osv... Många olika grupper och sorters personer att ta hänsyn till. Ledningen har ett smärre minfält att vandra igenom varje år.

Med det sagt så stör jag mig nog ändå mest på att man tar in en satans trött pensionär som inte ens orkade sitta kvar i Fotbollens styrelse för att det var för tidskrävande. Vad har då denne farbror i en ass sportchefsroll att göra? Låt gubben vara just en gubbe. Ett samhällsproblem i övrigt visserligen men förstår verkligen inte resonemanget. Han är erfaren, men det är Lasse Björn också...

MEN väljer folk att bojkotta av den anledningen att DIF Hockey plockat in ett bollplank åt Stoppel som inte faller i smaken, så är vi där igen, letar man inte då anledningar att få bojkotta? Då bör man snarast ta sig en ordentlig funderare om man i själva verket ens är intresserad av att stå på Hovets läktare från första början??

(Tillägger för hetskåta gossar att jag iom detta inlägg INTE försvarar några pedofilhandlingar)
Skriver också under på allt.

Btw, nästan kusligt, men fascinerande, när någon präntar ned något som är ens exakta tankar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
gaspo

Inlägg av gaspo »

Putte,MP,TJ det är människor som inte skall ha något med Djurgården att göra. Pinsamt av DIF o ta in Putte.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om man nu skall ta upp begrepp som respekt kanske man bör diskutera signingen av Fernholm också?

OM man har något problem med Putte måste man väl rimligtvis känna precis samma sak inför Fernholm eller?

Personligen är jag inte överdrivet förtjust i Putte heller, mest för at jag tror att han är lite för gammal, men jag tar ju mycket hellre in honom tillfälligt för att ge stöd medan man arbetar på att hitta rätt namn jämfört då t ex med att ge Wikegård en fast tjänst.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Jim Morrison skrev:
Ja, men sluta försvara det med ordet "samtycke". Hela begreppet gromning går ut på att den myndige skapar samtycke genom det.
Fast nä? Grooming handlar inte om att försöka få till ett samtyckte utan att ta kontakt med någon med uppsåt att begå övergrepp. http://polisen.se/Om-polisen/lan/os/op/ ... /Grooming/

Sen skulle jag väl säga att hans drag lutar mer mot hebefili eller efebofili än pedofili. Alltså att man attraheras av purbetala eller postpurbetala ungdomar. Detta då hon helt klart var inne i purbeteten.
It's easier to be an asshole to words than to people
Skriv svar