android skrev:Ros skriver att matchen mot Berlin går mot slutsålt. Det känns väldigt orimligt. Jag undrar varifrån han har fått dessa uppgifter. Är det någon som vet något mer om detta?
Lär knappast vara sant då vi kör en kampanj med biljetter för 89 spänn under ett dygn. Däremot tror jag det är bra mycket mer sålt än igår tack vare "superstarten".
Men tydligen bara ca 5000 biljetter som säljs då inte hela Hovet kommer vara öppet.
Det är svårt att se från denna bilden då det ser ut som en vanlig riddare men egentligen inget konstigt motiv alls.
Mantas är ju från Litauen och på bilden är riddaren Vytautas på sin häst, en hjälte och en ikon för Litauen från 1300 talet.
Jag visste inte heller så fick söka.
Men det ska ju helst vara lite komik på dessa målvaktsmasker tycker jag iaf. Så att den ser ut som hästen från Trassel gör inget
SHL-premiären närmar sig.
Vem har överraskat mest i DITT lag under försäongen?
Sportbladet Tomas Ros och Hans Abrahamsson listar tolv spelare i tolv lag som kan bli nyckelspelare för sina lag i vinter.
Färjestad
Jesper Jensen, b
Ingen vävning det skrevs spaltmeter om, men Jensen har övertygat och blir nyttig för Färjestad.
Leksand
Viktor Mårtensson, f
Många bara skakade på huvudet åt den här värvningen. Mårtensson har redan hunnit visa att han har stora förutsättningar att blir en profil i SHL. Läs artikel om Mårtensson här!
Linköping
Broc Little, f
Var bra i Västerås och AIK och har sett minst lika bra ut i Linköping. Potentiell poängmaskin.
Skellefteå,
Erik Forssell, f
Stjärnorna har lämnat och ett tungt ansvar vilar på den nya lagkaptenen. Så här långt har Forssell gått i bräschen.
HV 71
Erik Christensen, f
Visade klass förra säsongen och har redan hunnit visa att mycket av HV:s offensiva spel kommer kretsa runt Christensen.
Örebro
Derek Ryan, f
Hundra poäng i Österrike förra säsongen. Och Ryan levererar även i Sverige. Bland annat ett riktigt läckert mål senast mot Djurgården.
Frölunda
Andreas Johnson, f
Fick sitt stora genombrott förra säsongen och har sett ruskigt intressant ut. Tre Kronor nästa.
Djurgården
Nicklas Heinerö, f
En riktig doldis, men den högerfattade forwarden har öst in poäng så här långt.
Brynäs
Pathrik Vesterholm, f
Kreativ, spelskicklig. Har tillsammans med tvillingbrorsan Ponthus fått en bra start. Spännande fortsättning följer.
Växjö
Malte Strömwall, f
Virvelvind som haft en enorm energi under försäsongen. Visat att han vill ta sig uppåt i kedjehierarkin hos smålänningarna.
Luleå
Per Ledin, f
Evigt ung och bättre tränad än kanske någon gång tidigare. 35-åringen har sett oförskämt pigg ut.
Modo
Albin Carlsson, b
20-årige Carlsson är en back som Modo hoppas mycket på. Förhoppningar som stärkts efter de inledande matcherna.