Josefson tjänar inte ens tio gånger mer än vad en vanlig knegare som jag gör. Om han borde "kasta in någon mille iaf" så borde jag rimligtvis kasta in några hundratusen. Känns segt.Morwin skrev:visst är det bra att dem bidrar men wth 1200 kr bara? Hade man själv spelat i NHL eller liknande hade man väl iaf kastat in någon mille om man har så mycket pengar.ciirree skrev:Precis, jättebra för insamlingen att dem går in.
Även om jag kan tycka att 1200 är väldigt lite för spelare som tjänar så pass mycket. Berglund ensam gav ju 100k till VIK. Det finns ju enskilda individer, privatpersoner, som lagt mer än 1200.
EDIT.
Förövrigt inte min åsikt att verka otacksam. Var bara en tanke. Tycker det är skitbra att dem hjälper till dock.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Djurgårdshjälpen
Re: Sv: Djurgårdshjälpen
- ALLTID DIF
Re: Djurgårdshjälpen
SLUTA klaga på dom som Bidrar Rik som fattig från en 100 till 100 000 UNDERBART !!
VAR STOLTA ÖVER BIDRAGET !!!!!!!!!!
Någon som har total koll hur mycket som det är uppe i ?
Offtopic Efter senast mot Örebro Tycker det känns lovande !
2014
Som sagt Alla bidrag är från DIF HJÄRTAT och ska så tas emot !!!
VAR STOLTA ÖVER BIDRAGET !!!!!!!!!!
Någon som har total koll hur mycket som det är uppe i ?
Offtopic Efter senast mot Örebro Tycker det känns lovande !
2014
Som sagt Alla bidrag är från DIF HJÄRTAT och ska så tas emot !!!
Vadå fan vad det klagas. Blir så jävla irriterad.vr6power skrev:Fan vad det ska klagas på allting här inne, Kan man inte vara nöjd med det folk bidrar med iställe?? Spelarna är ju inte tvigade ge nå alls utan hade blivit ombedda lägga en symbolisk summa på 1200kr, Ta tex Oduya han har ju knappt nå med DIF göra ens mer än blev felanvänd i laget, Kunde lika gärna ha kunna sponsra Frölunda. Tack och hej.
Jag har min egen åsikt, och utöver mig och EN till som höll med så har jag inte sett någon annan klaga här inne, det är bara ni andra som klagar på enskildas åsikter. Lägg ner nu.
Jag orkar inte diskutera om det mer nu så detta blir mitt siwta inlägg om detta.
Senast redigerad av ciirree den 2014-08-27 14:23:09, redigerad totalt 1 gånger.
-
Skriver tyvärr inte här så ofta men var tvungen att skriva detta och förtydliga för er alla vad som gäller kring NHL-spelarnas engagemang i insamlingen.
Vi har bett spelarna om att bidra med 1 200 kronor var, dvs den summa vi uppmanar Djurgårdare som har råd att göra. Vi tycker att det viktigaste är att samla alla djurgårdare bakom insamlingen, dvs att många lägger lite och att hela djurgårdsfamiljen är delaktig, snarare än att några få ska bidra med allt. Vi vill engagera alla.
Att dom hakar på och stödjer insamlingen är det viktigaste. Förutom det ekonomiska bidraget så har de även bidragit med signerade tröjor, klubbor och handskar som kommer att auktioneras ut. Vi bad ej om detta utan de gjorde de på eget bevåg helt frivilligt för att de kände att de ville göra något ytterligare. De har varit väldigt tillmötesgående och det kan fortfarande bli så att någon/några av dem donerar ett större belopp om de känner för det.
Ville bara informera om detta så att det inte råder några oklarheter.
Vi har bett spelarna om att bidra med 1 200 kronor var, dvs den summa vi uppmanar Djurgårdare som har råd att göra. Vi tycker att det viktigaste är att samla alla djurgårdare bakom insamlingen, dvs att många lägger lite och att hela djurgårdsfamiljen är delaktig, snarare än att några få ska bidra med allt. Vi vill engagera alla.
Att dom hakar på och stödjer insamlingen är det viktigaste. Förutom det ekonomiska bidraget så har de även bidragit med signerade tröjor, klubbor och handskar som kommer att auktioneras ut. Vi bad ej om detta utan de gjorde de på eget bevåg helt frivilligt för att de kände att de ville göra något ytterligare. De har varit väldigt tillmötesgående och det kan fortfarande bli så att någon/några av dem donerar ett större belopp om de känner för det.
Nej nu får du sluta gnälla på allting.ciirree skrev:Vadå fan vad det klagas. Blir så jävla irriterad.vr6power skrev:Fan vad det ska klagas på allting här inne, Kan man inte vara nöjd med det folk bidrar med iställe?? Spelarna är ju inte tvigade ge nå alls utan hade blivit ombedda lägga en symbolisk summa på 1200kr, Ta tex Oduya han har ju knappt nå med DIF göra ens mer än blev felanvänd i laget, Kunde lika gärna ha kunna sponsra Frölunda. Tack och hej.
Jag har min egen åsikt, och utöver mig och EN till som höll med så har jag inte sett någon annan klaga här inne, det är bara ni andra som klagar på enskildas åsikter. Lägg ner nu.
Fint. Det känns som att Djurgårdshjälpen har en tydlig och bra plan för att driva detta i mål till premiären.The Usual Suspects skrev:Skriver tyvärr inte här så ofta men var tvungen att skriva detta och förtydliga för er alla vad som gäller kring NHL-spelarnas engagemang i insamlingen.
Slänger in 500:- ikväll. Jag utmanar SirDIFAlot, Ciirrre och Sensei att göra detsamma! Gör ni inte detta inom 24 timmar så måste ni filma när ni sveper en liter mjölk.
Född till sportchef.
Bara för kul så ska jag springa iväg till butiken och köpa en liter mjölk.android skrev:Nej nu får du sluta gnälla på allting.ciirree skrev:Vadå fan vad det klagas. Blir så jävla irriterad.vr6power skrev:Fan vad det ska klagas på allting här inne, Kan man inte vara nöjd med det folk bidrar med iställe?? Spelarna är ju inte tvigade ge nå alls utan hade blivit ombedda lägga en symbolisk summa på 1200kr, Ta tex Oduya han har ju knappt nå med DIF göra ens mer än blev felanvänd i laget, Kunde lika gärna ha kunna sponsra Frölunda. Tack och hej.
Fint. Det känns som att Djurgårdshjälpen har en tydlig och bra plan för att driva detta i mål till premiären.The Usual Suspects skrev:Skriver tyvärr inte här så ofta men var tvungen att skriva detta och förtydliga för er alla vad som gäller kring NHL-spelarnas engagemang i insamlingen.
Slänger in 500:- ikväll. Jag utmanar SirDIFAlot, Ciirrre och Sensei att göra detsamma! Gör ni inte detta inom 24 timmar så måste ni filma när ni sveper en liter mjölk.
Ja jag klagar alldeles för mkt.
Cirree är sosse, har man mycket _måste_ man betala mer än de som inget har för att det ska vara rättvist.
Det gamla räkneexemplet blir därmed väldigt skoj. Om NHL-spelarna inte väljer att betala denna summa på 1200 (x24 =28 800) så blir det de fattiga studenterna som måste skänka mer för att nå målet, nu slipper de lägga de pengarna. (obs, ironiskt räkneexempel)
Jag tror det är som android att fler kommer lägga nu, att det är som en god reklam.
Det gamla räkneexemplet blir därmed väldigt skoj. Om NHL-spelarna inte väljer att betala denna summa på 1200 (x24 =28 800) så blir det de fattiga studenterna som måste skänka mer för att nå målet, nu slipper de lägga de pengarna. (obs, ironiskt räkneexempel)
Jag tror det är som android att fler kommer lägga nu, att det är som en god reklam.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Att göra seppuko (seppuku)? Vill du ha det som en vine också? 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Det står i artiklarna att våra NHL killar stöttar och står bakom fairplay14, men hjälper dom till ekonomiskt till insamlingen eller ska dom hjälpa till på andra sett ? Har inte sett deras namn i insamlingen ännu .
Det räcker med att du bidrar med 500. Du behöver alltså inte göra som Ice bucket challange och både skänka och hälla vatten över huvudet. Om du inte skänker får du presentera det hur du vill. Glöm inte nominera 3-4 andra. Hepp!seppuko skrev:Att göra seppuko (seppuku)? Vill du ha det som en vine också?
Född till sportchef.
Pajasfasoner.seppuko skrev:Cirree är sosse, har man mycket _måste_ man betala mer än de som inget har för att det ska vara rättvist.
Orkar inte diskutera något med någon som inte förstår.
Senast redigerad av ciirree den 2014-08-27 15:45:19, redigerad totalt 1 gånger.
seppuko skrev:Cirree är sosse, har man mycket _måste_ man betala mer än de som inget har för att det ska vara rättvist.
Det är väl rätt självklart att de som tjänar mest ska kunna lägga mer pengar i insamling än de som tjänar mindre! Men alla lägger ju vad man vill. Du är la moderat och det beklagar jag för!
Blanda inte in politik här också...
Jag tycker att man ska lägga in så mycket man har råd att lägga in, de som tjänar mest brukar oftast ha mest pengar tillgodo därav kan de lägga in mer än andra som inte har så mycket att bidra med ekonomiskt. Sen så kan man bidra på andra sätt än ekonomiska, som NHL-spelarna gör nu då de marknadsför hela insamlingen. Insamlingen får uppmärksamhet i media (igen) och intresse drar folk.
Jag tycker att man ska lägga in så mycket man har råd att lägga in, de som tjänar mest brukar oftast ha mest pengar tillgodo därav kan de lägga in mer än andra som inte har så mycket att bidra med ekonomiskt. Sen så kan man bidra på andra sätt än ekonomiska, som NHL-spelarna gör nu då de marknadsför hela insamlingen. Insamlingen får uppmärksamhet i media (igen) och intresse drar folk.
Sluta bidra, börja svepa!! Jag vill se mjölksvepning, den som inte spyr av 1 liter är fan skicklig! Go go!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).