Challe hoppar av, vem tar över?
Re: Challe hoppar av, vem tar över?
Blir det Putte så blir iaf jag jävligt lack. Han gjorde bort sig duktigt när Persson vart "hotad". Nä fy fan DIF hockey hoppas ni vet bättre.
- Jim Morrison
Känns det som att Putte är en pigg snubbe som har koll på massa talanger och åker och kollar matcher för att scouta spelare?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Droppen var ju när han efter DIF-MFF ifjol gick in i Malmös omklädningsrum och bad om ursäkt till Miiko Albornoz från "riktiga djurgårdares vägnar" efter pedofil-ramsorna mot honom.Jim Morrison skrev:Känns det som att Putte är en pigg snubbe som har koll på massa talanger och åker och kollar matcher för att scouta spelare?
Expert.
- Jim Morrison
Skämtar du? Fy fan.SirDIFalot skrev:Droppen var ju när han efter DIF-MFF ifjol gick in i Malmös omklädningsrum och bad om ursäkt till Miiko Albornoz från "riktiga djurgårdares vägnar" efter pedofil-ramsorna mot honom.Jim Morrison skrev:Känns det som att Putte är en pigg snubbe som har koll på massa talanger och åker och kollar matcher för att scouta spelare?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Putte Carlsson, är ni på riktigt DIF? Vilket jävla monumentalt jävla självmål men ändå så typiskt Djurgården på nåt sätt,,,
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Nu är det ju förhoppningsvis inte mer än bara ett löst rykte viasatsport baserar det på, för det finns väl inget annat som talar för att man skulle ta ett så udda beslut?
Klämde i några extra decibel på våldtäktsramsorna idag, hoppas Putte var på plats och skämdes.
Klämde i några extra decibel på våldtäktsramsorna idag, hoppas Putte var på plats och skämdes.
OM valet står mellan Putte och Wikegård tror jag faktiskt jag föredrar Putte.
Putte vet hur man bygger hockeylag och har faktiskt meriter att falla tillbaka på.
Wikegård ligger verkligen i lä i jämförelse.
Dessutom har väl Putte byggt framgångsrika hockeylag med ganska små medel.
Skulle dock fortsatt föredra Garpen dock.
Putte vet hur man bygger hockeylag och har faktiskt meriter att falla tillbaka på.
Challe hoppar av, vem tar över?
En gång för länge sedan var han ju kung Putte. Men det var ju nån gång på stenåldern när jag var liten. Konstigt att nån blaska påstod att Garpen var för dyr, vad gör han nu som kan dra in en massa stålar?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Putte stod väl i tur när Kåberg valde att bli materialare i Örebro.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag tror att vi skulle må bra av en sportchef som har lite nytänk i sig, och där känns Putte helt fel. Tänk bara idag när det publicerats flera artiklar om Andreas Öhgrens "nytänkande" när det gäller fysträning. Eller hur man i NHL sedan några år har börjat satsa stenhårt på modern statistisk analys av spelare.
DIF har ju historiskt sett varit ganska banbrytande med nya idéer, och jag skulle mycket hellre ta en helt okänd person med fräscha idéer än Putte Carlsson.
DIF har ju historiskt sett varit ganska banbrytande med nya idéer, och jag skulle mycket hellre ta en helt okänd person med fräscha idéer än Putte Carlsson.
- SirDIFalot
Alltså Putte börjar bli riktigt gaggig och snurrig. Han är inte fit för det här.
Djurgården får gärna gå ut med en dementi, fort.
Djurgården får gärna gå ut med en dementi, fort.
Expert.
- Jim Morrison
Ja alltså, presenteras Putte så är det typ en total 180 vad gäller inriktning och tänk i DIF. Det är inte samma Putte som på 90-talet, måste folk förstå. Ni kan inte på allvar tro att en 71-årig Carlsson ska åka omkring på matcher, prata med agenter, spelare och vara extremt aktiv inom jobbet vilket är största prio vad gäller en sportchef.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-08-25 20:55:47, redigerad totalt 1 gånger.
Ja, tack. Sitter och har lite ont i magen för det här.SirDIFalot skrev: Djurgården får gärna gå ut med en dementi, fort.
Putte visste i alla fall hur man byggde hockeylag, absolut. Han har ju tvivelsutan meriter från både ishockeyn och fotbollen som visar på kompetens i rollen som sportchef. Och ja, Putte är väl mycket att tacka för att vi reste oss efter rekonstruktionen -87 till att ta ett antal sm-guld åren därefter. Inte heller hans sportchefsgärning på 90-talet hade väl alltid de bästa förutsättningarna. Den misslyckade bolagiseringen och Lars Hedström är ju två ekonomiskt trista kapitel i vår historia.Kall-El skrev:OM valet står mellan Putte och Wikegård tror jag faktiskt jag föredrar Putte.
Men det här var trots allt före millennieskiftet. 1-3-1 är lika dött som Rickard Fagerlund, och putte har under detta 1½ decennium förhoppningsvis haft fullt fokus på fotbollen. 71 år. Jag tvivlar på att han har vad som krävs idag, eller är flexibel nog att kunna ta till sig det. Det vore knappast värdigt heller om hans legendariska minne skulle solkas ner av en fiaskosäsong. Det räcker med handskakningen och ursäktandet efter Malmö. Garpen vore ett mycket bättre val, om den möjligheten finns.