Challe hoppar av, vem tar över?
Re: Challe hoppar av, vem tar över?
Skiter fullständigt i vem som tar över (med vissa reservationer) så länge personen gör det bra. Är inte så säker på att varken Wikegård eller Garpen skulle vara så överdrivet bra som sportchefer.
2014-04-07, vad hände?
Hallå Sir du kan inte bara säga så och lämna oss för kvällen här! Vad menar du?
Forumet efterlyser DifAlot för en förklaring.
Forumet efterlyser DifAlot för en förklaring.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Djurgården vill ersätta Challe med Wikegård
Jag gillar Wikegård. Men osäker på om han är någon sportchef.
"Enligt uppgift är verksamhetschefen K-G Stoppel aktuell som sportchef uppbackad av en kommitté där tränarna Hans Särkijärvi och Stefan Nyman ingår."
Det var det här jag syfta på igår. Stoppel skulle kanske göra det jättebra. Men så typiskt DIF att inte våga ta någon utifrån "djurgårdsfamiljen" om man inte kan landa något av dom två namnen på marknaden med DIF-koppling.
"Enligt uppgift är verksamhetschefen K-G Stoppel aktuell som sportchef uppbackad av en kommitté där tränarna Hans Särkijärvi och Stefan Nyman ingår."
Det var det här jag syfta på igår. Stoppel skulle kanske göra det jättebra. Men så typiskt DIF att inte våga ta någon utifrån "djurgårdsfamiljen" om man inte kan landa något av dom två namnen på marknaden med DIF-koppling.
Expert.
I hear u, och jag håller väl med. Det är ganska typiskt DIF.SirDIFalot skrev:Djurgården vill ersätta Challe med Wikegård
Jag vet inte så mycket om Stoppel så jag kan inte uttala mig där. Men jag håller också med angående Wikegård. Han är lite av en favorit i hockeyvärlden för mig, men kanske inte sportchefsmaterial.
Hmm ja, det är ju nu i veckan vi får "domen". Han slutar på söndag så jag antar att vi får veta senast fredag.
Arrgh, känns snopet när man gått och hoppats på Wikegård.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Jim Morrison
Finns sämre namn än Stoppel. Lojal, varit i DIF väldigt länge, kompetent, gjort DIFs talangfabrik framgångsrik.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Han känns mer kompetent än Wikegård för rollen.Jim Morrison skrev:Finns sämre namn än Stoppel. Lojal, varit i DIF väldigt länge, kompetent, gjort DIFs talangfabrik framgångsrik.
Expert.
- Jim Morrison
Ja. Har nog hellre Stoppel. Men Wikegård har ett tänk som jag uppskattar. Ett tänk som kan genomsyra organisationen.SirDIFalot skrev:Han känns mer kompetent än Wikegård för rollen.Jim Morrison skrev:Finns sämre namn än Stoppel. Lojal, varit i DIF väldigt länge, kompetent, gjort DIFs talangfabrik framgångsrik.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Wikegård har mognat oerhört de senaste åren, följer hans videobloggar och han tycks tänka mycket på detaljer. Hade inte tackat nej.
- SirDIFalot
http://www.viasatsport.se/nyheter/hocke ... jurgarden/
What the actual fuck? Jag hoppas verkligen inte KG ljuger när han förnekar detta.
What the actual fuck? Jag hoppas verkligen inte KG ljuger när han förnekar detta.
Expert.
- Jim Morrison
Vänta nu, va? Nääääää?SirDIFalot skrev:http://www.viasatsport.se/nyheter/hocke ... jurgarden/
- SirDIFalot
Jag gillar verkligen inte den människan.Jim Morrison skrev:Vänta nu, va? Nääääää?SirDIFalot skrev:http://www.viasatsport.se/nyheter/hocke ... jurgarden/
Expert.
- Jim Morrison
Men det låter ju typ som ett Rocky-förslag. Dåligt skämt.SirDIFalot skrev:Jag gillar verkligen inte den människan.Jim Morrison skrev:Vänta nu, va? Nääääää?SirDIFalot skrev:http://www.viasatsport.se/nyheter/hocke ... jurgarden/
Kan det verkligen stämma? Känns som den tröttaste lösningen någonsin isåfall...
- SirDIFalot
Snubben som inte hade energi nog att sitta kvar i styrelsen i DIF fotboll ska helt plötsligt in och köra 100 timmarsveckor som sportchef? Hahaha det får inte vara sant.#87 skrev:Kan det verkligen stämma? Känns som den tröttaste lösningen någonsin isåfall...
Snacka om det ultimata beviset på att DIF TOTALVÄGRAR att ta någon "utifrån" om man nöjer sig med Putte Carlsson. Haha.
Expert.