Att Johan Andersson aldrig skulle skriva på för oss är ganska simpelt. Han skulle vara het på marknaden, och det hade blivit budgivning mellan SHL-klubbar, en budgivning som vi inte hade haft en chans i.Rocky3000 skrev:Om "Mr AIK" Rikard Franzén skrev på ?för Djurgården, så kan definitivt Jonas Andersson göra det! Vi är ett SHL lag, det är inte Gnaget eller SSK som han har spelat i förut. Felix Schütz, dyr o dyr vilka klass spelare är inte dyr? Använd sponsorer och de insamlade cashen så är problemet löst. Både Donati och Bentivoglio producerar framåt och borde då apropå cash vara en billig investering. Lyckas Tyler i DIF så kommer kommer brorsan Justin på posten. Som sagt detta var vad jag hittade på Free Agent Frenzy, vad hittar du själv Salas? Om nu dessa lirare är helt avskrivna.
Felix Schütz är av hans statistik att döma bra. Men knappast ett säkert kort. Kan tänka mig att han hade begärt mellan 300-400k i månaden. Lägg till de sociala avgifterna på det så är alla insamlade pengar slut efter lite mer än en månad. Han är på tok för dyr, och är knappast en import som vi har råd att chansa med. Därför är han inte och kommer inte heller att vara aktuell.
Donati och Bentivoglio producerar och är billiga, men dom producerar i skräpligor. Då kan vi lika gärna värva poängkungar i division 2.
Vad jag hittar själv? Inte mycket. Faktum är att marknaden mer eller mindre är tom. Lite det som är problemet. Efterfrågan är större än utbudet. Spelare av hög kaliber som fortfarande står utan kontrakt väntar på detta rätta erbjudandet som vi inte kommer kunna matcha.
Vi är inte en klubb som spelare drömmer om att spela i. Vi har knappt några pengar. Därför kan vi avskriva alla klassvärvningar för närvarande.