DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Hajduk »

http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... graderade/

Vad säger man? Visserligen har man förstått att det är stålbad som gäller efter förra årsredovisningen men alltså vart går alla pengar till? 100 miljoner back på fem år!
Känns extra viktigt att folk sluter upp nu och går på matcherna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hajduk skrev:http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... graderade/

Vad säger man? Visserligen har man förstått att det är stålbad som gäller efter förra årsredovisningen men alltså vart går alla pengar till? 100 miljoner back på fem år!
Problemet är en icke-existerande intäktssidan. DIF har varit på Superettan-nivå på många delar när det gäller intäkter under flera år. Och har ändå tyckt sig ha råd med spetsvärvningar som Radetinac och Prijovic ifjol till exempel.
Expert.
baate

Inlägg av baate »

SirDIFalot skrev:
Hajduk skrev:http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... graderade/

Problemet är en icke-existerande intäktssidan. DIF har varit på Superettan-nivå på många delar när det gäller intäkter under flera år. Och har ändå tyckt sig ha råd med spetsvärvningar som Radetinac och Prijovic ifjol till exempel.
Han är kompromisslös Bosse och gör vad som måste göras. Tyvärr verkar väldigt många fans inte förstå allvaret i situationen. Dan hit och Erton dit och avgå... Om dessa spelare kan rädda DIF genom att säljas är det bara svälja. Kommer ihåg MP:s huvudlösa värvande, vi var så feta på spelare att träningarna på kaknäs såg ut som T-centralen en måndagsmorgon.

Hoppas verkligen laget levererar ikväll!

Forza DIF!
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

Jag tror att om 40 år kommer vi som fortfarande lever då se på all dagens rök under matcherna på samma sätt som vi idag ser På Ralf Edströms och Ove Kindvalls kort-korta matchbyxor i början av 70-talet. Ett tidsfenomen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Jag tror att om 40 år kommer vi som fortfarande lever då se på all dagens rök under matcherna på samma sätt som vi idag ser På Ralf Edströms och Ove Kindvalls kort-korta matchbyxor i början av 70-talet. Ett tidsfenomen.
Haha
Lika stämningshöjande som stekos.

Annars syns det att det är topp mot botten, vi ställer snällt upp oss och väntar på att aik ska äga oss.
Usch...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Efter detta derby är jag både stolt och nöjd. Stolt över lagets inställning och den fantastiska klackinsatsen. Nöjd med en pinne trots allt, att vi stoppat raset och att vi satt pinnar i hjulet för gnagets guldjakt. Mina 200 spänn på råttans seger var bra investerat!
Stenman var stabil. Jawo på väg mot formen. Får vi fason på försvaret, vilket dagens insats pekar på, bör det inte vara någon fara för kontraktet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Usch hockeyderbyn är bra roligare. Vi är klar lillebror sportsligt i fotbollen. Aik spelar roligt, underhållande och påhittigt. Vi spelar stramt, lamt och totalt vidrig fotboll. Stenman är rejäl, det uppskattas. Kanske kan blåsa lite ryggrad i övriga i backlinjen i framtiden. Faltsetas är fantastisk defensivt och är en stor hjälte idag. Jawo gör sig, precis som jag har sagt tidigare, betydligt mera rättvisa på en kant. Fortsätt så, men inte istället för Broberg, utan istället för Radetinac. Problemet är att vi inte har någon som kan hjälpa Prijovic med själva fotbollsrullandet offensivt nu när Erton är borta. Det närmaste vi kommer är Mayambela men han har ju utegångsförbud den här säsongen av tråk-Pelle. Helt vrickat att karln inte har fått starta sen premiären...

Avslutningsvis, vem är denna Andersson? Den mest intetsägande spelaren jag sett tror jag. Utbytt blev han inte heller. Men å andra sidan, han är ju åtminstone bättre än Hellqvist. Som om det skulle vara någon merit!!!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Manijock skrev:Usch hockeyderbyn är bra roligare. Vi är klar lillebror sportsligt i fotbollen. Aik spelar roligt, underhållande och påhittigt. Vi spelar stramt, lamt och totalt vidrig fotboll. Stenman är rejäl, det uppskattas. Kanske kan blåsa lite ryggrad i övriga i backlinjen i framtiden. Faltsetas är fantastisk defensivt och är en stor hjälte idag. Jawo gör sig, precis som jag har sagt tidigare, betydligt mera rättvisa på en kant. Fortsätt så, men inte istället för Broberg, utan istället för Radetinac. Problemet är att vi inte har någon som kan hjälpa Prijovic med själva fotbollsrullandet offensivt nu när Erton är borta. Det närmaste vi kommer är Mayambela men han har ju utegångsförbud den här säsongen av tråk-Pelle. Helt vrickat att karln inte har fått starta sen premiären...

Avslutningsvis, vem är denna Andersson? Den mest intetsägande spelaren jag sett tror jag. Utbytt blev han inte heller. Men å andra sidan, han är ju åtminstone bättre än Hellqvist. Som om det skulle vara någon merit!!!
Äh, gillade Anderssons tackling! Det är så det ska se ut! :wink:
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Sällan varit så nöjd över 1 poäng.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Ett stort jävla TACK till samtliga som var på plats ikväll. Vi stod för en helt fantastisk läktarinsats och frågan är när Norra Stå kommer hämta sig från denna överkörning.

Annars är man nöjd med en poäng och hoppas att de tre som ramlade mår bra.

DJURGÅRDSFAMILJEN!
Vi ses på Måndag!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jepp, starkt att komma igen efter en usel feg passiv 1:a halvlek och så mål i baken direkt i inledningen av andra.
Ändå väldigt symtomatiskt att både våran bästa målchans (den enda?) och vårat mål görs av aik.

Men som sagt, 1p känns som fler med tanke på att aik tappade mot MFF, som vände och vann
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOOM! (Synd att dom inte visade det på TV)

Bild
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Skönt att vi spelade bort dom efterblivna horungarna från guldet och den där jävla Alm toppas bara i äcklighet av Stahre och den blonderade fjollan Segui
Senast redigerad av Donkels den 2014-08-15 12:51:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Sällan har ett derbykryss känts så...,okej! Läktaren var grym och bränningen helt jäkla sanslös! Så sjukt mycket hyll för den!

Högmo och Foyston på läktaren!

Nya tag på måndag! Var med och stötta DIF in i kaklet nu!

Vi behöver publiken och pengarna! Köp biljett, få dina polare & familj att köpa biljett! Har de inte råd så köp biljett åt dom!

För övrigt är Friends den största skandalen på jag vet inte hur länge! Vilken jäkla skitarena!

Tack för ikväll djurgårdsfamiljen! Hoppas alla ni som skadade er inte gjorde det allt för illa! Kämpa!
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar