Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Dogge är såklart en spektakulär värvning som skulle sälja mycket biljetter men med de större zonerna och större rink än i NHL så tycker jag våra unga backar är bättre val.Englund och Norell måste få mycket speltid. Ser oerhörd kapacitet i de. Inte förvånad om Norell, Arnesson och Englund gör bättre ifrån sig än Fernholm.
Jo, visst de kanske presterar bättre på isen MEN man måste komma ihåg att det är spelare som Fernholm och Dogge som gör att de kan prestera så på isen, juniorerna lär sig av erfarna spelare.mb81 skrev:Dogge är såklart en spektakulär värvning som skulle sälja mycket biljetter men med de större zonerna och större rink än i NHL så tycker jag våra unga backar är bättre val.Englund och Norell måste få mycket speltid. Ser oerhörd kapacitet i de. Inte förvånad om Norell, Arnesson och Englund gör bättre ifrån sig än Fernholm.
Därför tror jag det kan vara viktigt att få in Murray också, han kan lära Englund, Falk och Arnesson ännu mer när det kommer till att stå upp för målvakten(och laget) och att våga trycka till ordentligt.
Jag vill ha in Murray även om han inte presterar 110% på stor is, jag tror inte han skulle försöka ruinera oss ekonomiskt precis.
Jag skulle inte tacka nej till en frisk Zigomanis.
Att ha en spelare som vinner 9/10 tekningar är ruskigt viktigt.
Detta innebär att mer eller mindre varje tekning offensivt innebär en målchans för oss samtidigt som vi dödar motståndarchanser när han tekar i egen zon.
Dessutom en bra passningsspelare av vad jag kommer ihåg.
Detta innebär att mer eller mindre varje tekning offensivt innebär en målchans för oss samtidigt som vi dödar motståndarchanser när han tekar i egen zon.
Jocke?Kall-El skrev:Jag skulle inte tacka nej till en frisk Zigomanis.
Sen gäller det ju att spela denne spelare i offensiv zon också, vilket ibland inte sker då spelaren kan centra en 3:e lina istället.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Då gäller det ju att coacha aktivt och stoppa in honom i kedjan som ska spela för att ta tekningen.seppuko skrev:Jocke?Kall-El skrev:Jag skulle inte tacka nej till en frisk Zigomanis.
Sen gäller det ju att spela denne spelare i offensiv zon också, vilket ibland inte sker då spelaren kan centra en 3:e lina istället.
Exakt, och det vet vi ju inte sker särskilt ofta i svensk hockey. Poängen var att Jocke E var c:a 66% i offensiv zon både i serien och i Kvalserien. Högst dugligt. 62% totalt i serien, Zigomanis hade året han var här 63%. Så antagligen rätt lika i just den biten. Det Jocke har är ju hans ledaregenskaper som totalt överglänste det mesta jag sett i betydelse för ett lag.Sjöwall skrev:Då gäller det ju att coacha aktivt och stoppa in honom i kedjan som ska spela för att ta tekningen.seppuko skrev:Jocke?Kall-El skrev:Jag skulle inte tacka nej till en frisk Zigomanis.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Jim Morrison
Jag gillar Zigomanis. Han är en bra snubbe och en stabil spelare. Men han såg långsam ut redan för fyra år sedan. Tveksam om han kommer ut till sin rätt på europeisk is. Särskilt nu med ändrade zoner. Dock hade han väl fått en större roll än 09/10 men vi har redan Jocke som är en snarlik, om inte en identisk, spelare som är vår lagkapten. Vilken centerposition skulle Mike få? Vi behöver en renodlad förstacenter, typ Zackrisson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Malmö har en nordamerikansk center på ingång.enligt höken. Kan det vara Zigge..
Lär väl klarna inom kort...
Och vi får Beaudoin istället?Doyle skrev:Malmö har en nordamerikansk center på ingång.enligt höken. Kan det vara Zigge..
Zigomanis är definitivt inte nära Malmö.
Det finns ingen forward i SHL som skulle våga ge sig in framför mål i powerplay när Dogge står där. Det kommer göra fruktansvärt ont. Bara det är en egenskap som kan väga guld i avgörande matcher. Vill man inte värva Murray för ett bra pris är man dum.
Dogge ryktet vart kommer det ifrån? hade varit galet nice att se han i DIF tröjan, tror det skulle sälja biljetter.
Bara att få se Dogge "uppfostra" MN hade varit värt halva entrépengen
Forumet har varit nere ett tag, men ifall någon har missat det så är Zackrisson klar för Skellefteå.
Så det är ett "rykte" vi kan avskriva.
Så det är ett "rykte" vi kan avskriva.
Murray kommer nog inte att hända. Vi skulle då ha flera talangfulla backar som får svårt att ta plats.
Challe sa at backsidan är klar dessutom
Challe sa at backsidan är klar dessutom