Psyk...Jim Morrison skrev:Hur uttalas SAIK då?
Frågetråden
Re: Frågetråden
Uttalar iaf som ett ord och inte varje bokstav. Aldrig hört nån säga s,a,i,k.Jim Morrison skrev:Hur uttalas SAIK då?
Aftonbladet och annan media alltså inte konsekventa.
SAIK uttalas som ett ord. Tror ni mig inte kan ni fråga varenda kille i gruvan i Skellefteå.
- Jim Morrison
Då borde även DIF gälla.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Är tämligen säker på att alla som bor där uppe säger "AIK".Rudi skrev:SAIK uttalas som ett ord. Tror ni mig inte kan ni fråga varenda kille i gruvan i Skellefteå.
Därefter den eviga diskussionen om vilka som är den "äkta varan".
Exakt, SAIK uttalas som "Psych" typ.Jim Morrison skrev:Då borde även DIF gälla.
De ska alltså skriva Saik och då man inte ska vara elaka mot Saikarna så ska man även skriva "aik" i Solna aik.

Om de säger S A I K ska de stavas SAIK, ifall de säger AIK ska de skrivas Saik!
Jo, men media är inte helt konsekventa med Skellefteå heller. Jag tycker man ser Saik lite nu och då, faktiskt.
- Cirith Ungol
Fast jag är rätt säker på att de i Skellefteå kallar sig själva för enbart AIK. Det var väl en massa tjafs mellan dem förut om vilka som var "riktiga AIK"?
Att tjafsa om vilka som är "det riktiga aik" är ungefär som att tjafsa om vem som har den sämsta hälsan. Det finns ingen vinnare...Cirith Ungol skrev:Fast jag är rätt säker på att de i Skellefteå kallar sig själva för enbart AIK. Det var väl en massa tjafs mellan dem förut om vilka som var "riktiga AIK"?
De kallar sig ajk men det ändrar inte det faktum att de heter Saik och då ska det stavas Saik och inte SAIK (ifall media nu prompt ska skriva Dif istället för DIF för att de är så duktiga på svenska).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Eller skaik. SAIK har redan Sandviken snott 

De föredrar Ske som förkortning. "Regeln" dvs TT språket gäller väl bara 3 bokstavsförkortningar.
2014-04-07, vad hände?
Står att SHL-biljetter släpps idag (25/8) för medlemmar. Vilken tid egentligen? Finns inte någon länk som funkar ännu.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Runt 15:00.
Någon som vet om det finns någon stream till dagens träningsmatch?
Vill du se matchen så köp den från tex DIFTV... Frågor ang (gratis) stream får du ta någon annanstans.Bengan08 skrev:Någon som vet om det finns någon stream till dagens träningsmatch?
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank