DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev: Både Colley och Stenman kan spela ytterback och mittback ja, det är väl inte otroligt att det är Colley som tar MB rollen nästa år. Stenman har ju spelat MB senaste åren i Europa.
Precis. Och därför tycker jag det är riktigt dumt att inte förstärka backlinjen utan istället spela Stenman där som det solklara förstaalternativet, utan egentlig konkurrens, som inte alls imponerat som mittback i Brugge. Skillnaden är att Colley är MB i grunden, Stenman tvärtom.

Jag menar, det är ju knappast så att Colley hade spelat ytterback om Bosse nu lyckats få hit honom redan nu.
Jag förstår fortfarande inte riktigt vad du riktar kritiken åt och varför. Man försökte ju förstärka backlinjen och gjorde "allt man kunde" enligt Bosse.

Och inför säsongen tog man ett beslut att ha en betydligt mindre trupp än man haft de senaste säsongerna. Två spelare för varje position är inget man strävar efter längre.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev: Både Colley och Stenman kan spela ytterback och mittback ja, det är väl inte otroligt att det är Colley som tar MB rollen nästa år. Stenman har ju spelat MB senaste åren i Europa.
Precis. Och därför tycker jag det är riktigt dumt att inte förstärka backlinjen utan istället spela Stenman där som det solklara förstaalternativet, utan egentlig konkurrens, som inte alls imponerat som mittback i Brugge. Skillnaden är att Colley är MB i grunden, Stenman tvärtom.

Jag menar, det är ju knappast så att Colley hade spelat ytterback om Bosse nu lyckats få hit honom redan nu.
Jag förstår fortfarande inte riktigt vad du riktar kritiken åt och varför. Man försökte ju förstärka backlinjen och gjorde "allt man kunde" enligt Bosse.

Och inför säsongen tog man ett beslut att ha en betydligt mindre trupp än man haft de senaste säsongerna. Två spelare för varje position är inget man strävar efter längre.
Min kritik är att man endast försökte med en spelare, vad det verkar, när problemet med backlinjen är så uppenbart. 'Allt man kunde' gällde Omar Colley. Hade Bosse verkligen velat förstärka backlinjen nu, hade han värvat in en mittback och det hade varit det. Men jag antar att det är ekonomin som sabbar och då är det inte så mycket mer man kan göra än att hoppas som fan att Stenman hittar någon slags MB-gnista som åtminstone jag aldrig sett hos honom i den positionen förr.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:

Min kritik är att man endast försökte med en spelare, vad det verkar, när problemet med backlinjen är så uppenbart. 'Allt man kunde' gällde Omar Colley. Hade Bosse verkligen velat förstärka backlinjen nu, hade han värvat in en mittback och det hade varit det. Men jag antar att det är ekonomin som sabbar och då är det inte så mycket mer man kan göra än att hoppas som fan att Stenman hittar någon slags MB-gnista som åtminstone jag aldrig sett hos honom i den positionen förr.
Fast alltså man har ju fyra mittbackar i truppen just nu, i och med att man ser Stenman som mittback. Jag har sett honom spela där en match. Ingen aning om positionen är rätt för honom än.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

Oavsett om försäljningarna som görs just nu är nödvändiga eller inte då råder det ju kaos i fotbollen! Går inte att blunda för.

Vi säljer spelare åt höger och vänster.
Spelare i truppen som gnäller i media.
Ett lag som saknar allt vad självförtroende heter, som inte kan prestera.

Med andra ord är det som upplagt för en derbyseger på onsdag! Köp biljett och slut upp bakom DIF nu! Det är inte i framgång man behöver sina supportrar som mest, utan i stunder som detta!

Köp biljett till derbyt, sen fortsätt köpa biljetter till de återstående hemmamatcherna! Stå bakom vårt äskade DIF nu när stormarna blåser från alla håll och kanter!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Allsvenskans sämsta försvar blev just ännu sämre.

Bara att be till någon fotbollsgud att vi klarar allsvenskt kontrakt på något sätt.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Bra snack Jepe!

Till alla:
Drygt 4000 av våra tilldelade 5900 plåtar är köpta så ska ni ha biljett MÅSTE ni köpa idag, för de lär vara slut ikväll eller under morgondagen. Så köp plåt eller riskera att missa när vi står för en grym läktarinsats.
Slut upp bakom DIF, kom igen alla!

Ligg på polare, vänner. ALLA SKA MED!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Donkels

Inlägg av Donkels »

Vikas skrev:Allsvenskans sämsta försvar blev just ännu sämre.

Bara att be till någon fotbollsgud att vi klarar allsvenskt kontrakt på något sätt.
Nja marginellt sämre till en början och jag tror ändå att får Stenman någon match till på sig så kommer det se bättre ut - första halvlek mot Halmstad berodde mycket på dålig timing med Emil
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Har bara gått utför sen vi sålde D amartey :(.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Köpte biljetten nu i alla fall, hoppas vi vinner läktarkampen i alla fall :lol:
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Vi ska vinna allt i morgon. Matchen, på läktaren och vid behov, på gatan.

DIF
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Millwall skrev:Vi ska vinna allt i morgon. Matchen, på läktaren och vid behov, på gatan.

DIF
Yes, hoppas du står upp för DIF på gatan så vi inte skämmer ut oss även där... :shock:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, en del individer har minneskapacitet som en blomfluga, det är bara drygt 4 månader sedan en person dog "på gatan" i samband med match.

Men det är klart, det kanske känns som länge sedan nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Måste vi ens dra igång den här debatten?
Expert.
20002001

Inlägg av 20002001 »

DRA INTE IGÅNG DEN HÄR DEBATTEN IGEN!

All jävla fokus ska vara på att ni och alla polare som är Djurgårdare ska ha köpt biljett till matchen! Totalt finns bara 1000 biljetter kvar på Södra Nedre och mellan är redan slutsålt så köper ni inte NU blir ni utan.

ALLA TILL SÖDRA! Sjung för Djurgårn!
20002001

Inlägg av 20002001 »

Derbyday!

ALLT fokus från varenda jävla Djurgårdare ska idag ligga på att göra en 100 % läktarinsats. Ge allt i 90 minuter och lyssna på Martin som kommer stå på räcket ikväll. Håll tempot och sjung stolt för Djurgårn.

Ni som är här har förstås köpt biljett redan, men har ni en polare som inte har gjort det? KÖP BILJETT ÅT HONOM:

http://www.ticnet.se/event/aik-djurgard ... ter/301077

Som vanligt på en derbydag kör man halvdag på jobbet och sedan så ses vi alla i Vasaparken eller på Östra!

Stockholm mot Solna.
KROSSA GNAGET!
Skriv svar