DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Cirith Ungol skrev:Kommer köpa biljett till derbyt, men jag tror vi förlorar med 4-1 eller nåt liknande. Att det blev 3-2 senast berodde bara på tur och slapphet från gnäggets håll, 5-0 hade varit mer logiskt.

Bästa vännen är gnagare också, så det gör inte saken roligare.
Jaa, det kan bli riktigt outhärdligt på onsdag, länge sedan det skiljde så mycket mellan dessa lag.
DIF har ju iofs inte spelat uselt nu på slutet, snarare helt ok.
Men det är i princip omöjligt att ta 3p med en backlinje som knappt håller allsvenska mått och ett anfall som gör mål på typ var 97:e skott

aik:s Henrik Gollum har noll koll som vanligt, han säger att DIF inte har nåt att spela för.
Vad sägs om en plats i Allsvenskan 2015, kan det fungera som tändvätska tro?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Det är rätt sjukt när man tänker på att vi kunde ha ha siktat mot tredjeplatsen för 4 matcher sedan, och nu är 4 poäng från en kvalplats. Matchen mot Helsingborg skulle vi vunnit, men det där pissgänget hade så mycket tur med båda sina mål (innan första målet blev Jawo överkörd i ryggen och vid andra var det ett flipperspel som bara råkade hamna på Accams knä eller smalben) och våra spelare hade fan ingen skärpa i skotten. Tror på fullaste allvar att Prijo + Mayambela från början skulle gett oss en seger. Såg inte matchen mot Halmstad, så jag kan inte uttrycka mig om den.

Fotbollslaget påminner mig lite om DIF-Hockey under första säsongen i HA dvs. att de spelar inte nödvändigtvis uselt, ibland till och med ganska bra, men det blir aldrig mål eller en säker ledning och sedan inträffar en tabbe i försvaret som sabbar hela matchen och det slutar med att vi förlorar poäng helt i onödan.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

Först är man tvingad på representation hela eftermiddagen på Tele 2 och får där i person bevittna en publikuppslutning och drag vi inte ens är i närheten av på Djurgårdens matcher. Sedan spelar H-Höjdens tattare rätt ok vilket skapar ännu mer bedrövelse i min själ. Tillika 25000 pers lyckas Gröne Jägarna-fyllisarna få dit. Otroligt.

Sedan glad i hågen åker man hem för att se reprisen på Csports av Djurgårdsmatchen och får återigen uppleva en backlinje som inte skulle kunna försvara boxen ens mot en jättelik badboll. Anfallet då? Finns inte ord!

Vad är det alla ylar om i samhället hela tiden nuförtiden? Ja, just det! Att vara kränkt. Ja, jag känner mig jävlit kränkt just nu!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
20002001

Inlägg av 20002001 »

Just hemkommen från en galen Djurgårdshelg i Halmstad/Tylösand. Ja, allt utom matchen förstås.

Men nu är det dags att släppa allt och:

KÖP BILJETT TILL SÖDRA PÅ DERBYT FÖR I HELVETE! http://www.jarnkaminerna.se/2014/08/03/ ... yll-sodra/
4000 sålda totalt till Södra och fler ska det bli. Vi ska dit och visa att vi är färre, men värre. Förra året stod vi för en helt makalös läktarprestation på Friends. Nu gör vi det igen!

ALLA, alltså ALLA ska dit!

Och till Lidingö DIF:
Det känns konstigt att jämföra ett lag som är på en jävla uppgång mot ett lag som gör det motsatta.
Är lite som att jämföra draget på våra matcher på Hovet under kvalseriens mot aiks. Självklart lever Bajarna i en himmel just nu då de äntligen känner lukten av högsta serien igen? Ni kommer väl ihåg haussen som skapades runt vår förening när vi gjorde det samma?

Nog om det.

VARENDA JÄVEL TILL SÖDRA LÄKTAREN PÅ ONSDAG! Skit i att vi säljer oss till superettan, skit i att vi är skit just nu, skit i allt, slut upp och sjung högt för Djurgårn!
Senast redigerad av 20002001 den 2014-08-11 22:07:56, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Staten

Inlägg av Staten »

Oj, ekonomin är verkligen körd i botten. Nu säljer vi oss ner till superettan. Nu sticker Vytas också.

Hej då Allsvenskan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Oj, ekonomin är verkligen körd i botten. Nu säljer vi oss ner till superettan. Nu sticker Vytas också.

Hej då Allsvenskan.
Vytas ut. Colley in. (Men han ansluter som bosman i vinter då klubben hans vägrade släppa honom nu).

Vytas var ju inte ens en startspelare så ser inte the big deal faktiskt.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Dock en big deal att vi inte förstärker backlinjen.

Colley alibivärvning?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Dock en big deal att vi inte förstärker backlinjen.

Colley alibivärvning?
Bosse säger att man försökte frenetiskt men hans klubb ville inte släppa honom nu.

Vad menar du med det där sista?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:

Colley alibivärvning?
Bosse säger att man försökte frenetiskt men hans klubb ville inte släppa honom nu.

Ändå lite lustigt att vi står och faller med att en finsk klubb inte ville släppa sin back till oss nu på direkten. Finns det inga andra alternativ? Speciellt när det är just backlinjen som är, sedan Amartey såldes, det uppenbara problemet. Att man har en back som man försöker med, sen när det inte går så är man nöjd. Bosse snackar lite likt Järlan, när vi åkte ur. Det där med att vända skeppet.

Det jag menar är att man är väldigt noga med att nämna Colley i nyheten och sedan fokusera intervjun på honom, även fast han inte ens kommer förstärka laget förrän i vinter. Det blir lite så, vem bryr sig? Just nu?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:

Colley alibivärvning?

Ändå lite lustigt att vi står och faller med att en finsk klubb inte ville släppa sin back till oss nu på direkten. Finns det inga andra alternativ? Speciellt när det är just backlinjen som är, sedan Amartey såldes, det uppenbara problemet. Att man har en back som man försöker med, sen när det inte går så är man nöjd. Bosse snackar lite likt Järlan, när vi åkte ur. Det där med att vända skeppet.

Det jag menar är att man är väldigt noga med att nämna Colley i nyheten och sedan fokusera intervjun på honom, även fast han inte ens kommer förstärka laget förrän i vinter. Det blir lite så, vem bryr sig? Just nu?
Du verkar ha fått det hela om bakfoten. Det var inte så att man sålde Vytas och i desperation försökte ersätta honom med Colley.

Colley besökte DIF och Stockholm redan för en månad sedan och signade ett 3-årskontrakt med Djurgården för ett tag sedan som innebär att han ansluter på bosman.

För bara några dagar sedan började DIF snacka med Cambuur om Vytas och beslöt sig för att sälja honom och då försökte man köpa loss Colleys tjänster året ut men det gick inte hans klubb med på.

Amartey ersatte man ju för övrigt med Stenman.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: Du verkar ha fått det hela om bakfoten. Det var inte så att man sålde Vytas och i desperation försökte ersätta honom med Colley.

Colley besökte DIF och Stockholm redan för en månad sedan och signade ett 3-årskontrakt med Djurgården för ett tag sedan som innebär att han ansluter på bosman.

För bara några dagar sedan började DIF snacka med Cambuur om Vytas och beslöt sig för att sälja honom och då försökte man köpa loss Colleys tjänster året ut men det gick inte hans klubb med på.
Det var väl ändå lite så? Man fick reda på för några dagar sedan att Vytas ville dra - inser att backlinjen försvagas ytterligare, i alla fall sett till bredden (och Vytas är en fullgod ytterback) och börjar frenetiskt kämpa för att få loss Colley redan nu. Det går inte och man liksom ger upp.

Jag tror att det kommer bli ödesdigert att lämna backlinjen oförstärkt och istället sätta allt hopp till Stenman, som enligt egen utsago "känner sig redo för uppgiften". Vilket inte säger någonting egentligen. Ska han spela ytterback eller mittback?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev: Du verkar ha fått det hela om bakfoten. Det var inte så att man sålde Vytas och i desperation försökte ersätta honom med Colley.

Det var väl ändå lite så? Man fick reda på för några dagar sedan att Vytas ville dra - inser att backlinjen försvagas ytterligare, i alla fall sett till bredden (och Vytas är en fullgod ytterback) och börjar frenetiskt kämpa för att få loss Colley redan nu. Det går inte och man liksom ger upp.

Jag tror att det kommer bli ödesdigert att lämna backlinjen oförstärkt och istället sätta allt hopp till Stenman, som enligt egen utsago "känner sig redo för uppgiften". Vilket inte säger någonting egentligen. Ska han spela ytterback eller mittback?
Tycker du man borde gått efter att värva någon annan ytterback än den man redan hade klar till januari? Känns väldigt dumt om man inte har väldigt mycket pengar att röra sig med. Vytas var ju ingen startspelare heller. Men visst blir det svettigt om någon blir skadad nu.

1a. Arvidsson - Stenman - Emil - Karlsson.
2a. Frej - Östberg - Sparris - Glasberg.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:

Tycker du man borde gått efter att värva någon annan ytterback än den man redan hade klar till januari? Känns väldigt dumt om man inte har väldigt mycket pengar att röra sig med. Vytas var ju ingen startspelare heller. Men visst blir det svettigt om någon blir skadad nu.

Nej, jag tycker man borde värvat en mittback och satt Stenman där han hör hemma. Speciellt nu när Vytas drar. Så vitt jag vet är Colley främst en mittback.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:

Nej, jag tycker man borde värvat en mittback och satt Stenman där han hör hemma. Speciellt nu när Vytas drar. Så vitt jag vet är Colley främst en mittback.
Både Colley och Stenman kan spela ytterback och mittback ja, det är väl inte otroligt att det är Colley som tar MB rollen nästa år. Stenman har ju spelat MB senaste åren i Europa.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: Både Colley och Stenman kan spela ytterback och mittback ja, det är väl inte otroligt att det är Colley som tar MB rollen nästa år. Stenman har ju spelat MB senaste åren i Europa.
Precis. Och därför tycker jag det är riktigt dumt att inte förstärka backlinjen utan istället spela Stenman där som det solklara förstaalternativet, utan egentlig konkurrens, som inte alls imponerat som mittback i Brugge. Skillnaden är att Colley är MB i grunden, Stenman tvärtom.

Jag menar, det är ju knappast så att Colley hade spelat ytterback om Bosse nu lyckats få hit honom redan nu.
Skriv svar