Va sysslar supportrarna med??!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
kungK2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kungK2 »

Nu läser man att vi riskerar saftiga böter vilket ju är det sista vi behöver. Och att en bunt idioter isf är orsaken gör mig riktigt förbannad.

Går det att identifiera dem så ge dem ordentligt, porta dem från matcher på lång tid (fotboll också så slipper vi dem där också) men ännu hellre sätt dem på att dela på sexsiffriga bötesbelopp eller vad det nu kan tänkas bli.

Fan!!!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

fänglese borde dom få va fan !!!!!!!!! idioter som bara vill slåss borde inte få gå lösa i samhället, särskilt inte när dom kallar sig Djurgårdare !!! :/
Gäst

Inlägg av Gäst »

Om DIF får böter så borde idioterna få betala dom
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Vem som startade det hela låter jag va vid. Eftersom det finns idioter överallt så finns det nog skyldiga på båda sidor.

Dock är det mycket mycket märkligt hur denna hallen (förövrigt mycket fin, man ser bra, fräsch mm) lyckas smälla upp två ståplatssektioner ijämte varandra. Man behöver inte vara nån raketforskare för att inse att det är som att tigga efter problem. Vad tänkte dom med ?!?!

En annan sak som dock oroar mig ännu mer är att detta va första gången jag såg Djurgårdare slåss med Djurgårdare ?? Vad är det frågan om :?:
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Algot2003 skrev:Vem som startade det hela låter jag va vid. Eftersom det finns idioter överallt så finns det nog skyldiga på båda sidor.

Dock är det mycket mycket märkligt hur denna hallen (förövrigt mycket fin, man ser bra, fräsch mm) lyckas smälla upp två ståplatssektioner ijämte varandra. Man behöver inte vara nån raketforskare för att inse att det är som att tigga efter problem. Vad tänkte dom med ?!?!

En annan sak som dock oroar mig ännu mer är att detta va första gången jag såg Djurgårdare slåss med Djurgårdare ?? Vad är det frågan om :?:
Visst! Börjar vi bli som bajen med interbox?
Toivanen

jag får tacka huliganerna.

Inlägg av Toivanen »

Tack för att ni förstör för oss riktiga djurgårdare, gör så klubben får böta pengar i stället för att kunna köpa spelare.stort tack till er TACKTACKTACK eller kunna lägga pengar på juniorer åter igen TACK
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Algot2003 skrev:Vem som startade det hela låter jag va vid. Eftersom det finns idioter överallt så finns det nog skyldiga på båda sidor.

Kan tänka mig att det var jävlig dålig stämning på tåget där det va bråk och då räcker det med att slänga en spydig kommentar så är det fight direkt. Fast helt rätt, helt idiotiskt att slåss och kasta sten!
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Tåget vet jag ingenting om då jag är från landsort.

Men jag såg folk söka bråk med varandra på våran läktare vilket känns fruktansvärt onödigt.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag föreslår att ni går in nedanstående länk och läser mer exakt vad som hände igår, kanske inte allting, men väldigt innehållsrikt.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=156257
DIF-schne

Inlägg av DIF-schne »

emil_e89 skrev:Om ni inte kallar de som agerade på detta vis Djurgårdare så är jag ledsena att medela att ni hade knappt 500 supportrar där, så många va det som betedde sig så pinsamt illa att nu dagen efter hela hockeysverige skrattar åt ert pinsamma beteende.
Jag brukar inte vara inne på det här forumet men jag fick lov att regga mig när jag läser de här inläggen från lhc-are.
Jag förstår inte hur en lhc-suporter ens vågar sig in hit och kalla oss för pinsamma. Det jag kommer att komma ihåg av gårdagen (förutom att jag var så besviken av resultatet att jag var gråtfärdig) är att det var den kvällen som DIF tog över cloetta center. Jag har nog aldrig varit med om en bortaklack som har ägt hemmaklacken så mycket som det vi gjorde igårkväll. Då menar jag givetvis sången och stödet som ekade så att chokladväggarna skallrade.

Fyfan vad mäktigt alltså!!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Micke Nylander skrev:Jag föreslår att ni går in nedanstående länk och läser mer exakt vad som hände igår, kanske inte allting, men väldigt innehållsrikt.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=156257

Mycket bra artikel..
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

DIF-schne skrev:
emil_e89 skrev:Om ni inte kallar de som agerade på detta vis Djurgårdare så är jag ledsena att medela att ni hade knappt 500 supportrar där, så många va det som betedde sig så pinsamt illa att nu dagen efter hela hockeysverige skrattar åt ert pinsamma beteende.
Jag brukar inte vara inne på det här forumet men jag fick lov att regga mig när jag läser de här inläggen från lhc-are.
Jag förstår inte hur en lhc-suporter ens vågar sig in hit och kalla oss för pinsamma. Det jag kommer att komma ihåg av gårdagen (förutom att jag var så besviken av resultatet att jag var gråtfärdig) är att det var den kvällen som DIF tog över cloetta center. Jag har nog aldrig varit med om en bortaklack som har ägt hemmaklacken så mycket som det vi gjorde igårkväll. Då menar jag givetvis sången och stödet som ekade så att chokladväggarna skallrade.

Fyfan vad mäktigt alltså!!!!

De tråkiga är bara att de kommer i skymundan, men vi va "hemmaklacken" så va de bara...Sen tycker jag att LHC borde skämmas över hur dom anornade säkerheten osv...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Helt lysande om DIF får böta mad vår redan strama budget! Perfekt nystart på lagbygget att bli av med 250 000. Bra jobb, hulligangrisjävlar! :evil:
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

>>>>>>emil_e89<<<<<<

Hur förklarar du då att era avstängda ligister kunde ta sig friheten att trampa in på arenan och börja hetsa? Jag befann mig istortsett mitt i tumultet och kan därför berätta att det var först då som upploppet bröt ut på riktigt. Jag vill betona att jag helt och hållet tar avstånd från det inträffade, men ingen rök utan eld så att säga.
tess81

Inlägg av tess81 »

jag har suttit och läst vad många av er här inne har skrivit..
1. tycker jävligt synd om grabbarna som åker ner till linköping för att kämpa till sig tre poäng och en slutspelsplats. och vet dessutom att väldigt många fans kommer och ska hjälpa dom från läktarn att ta den platsen.
2. jag tycker jävligt synd om jimmie som två gånger om vädjar till sina egna fans att sluta upp med det som dom håller på med och istället koncentrera sig på matchen och vinna läktar matchen.. för att hjälpa sina grabbar i en väldigt viktig match..
3.men vad händer jo IDIOTERNA (tycker inte heller att man kan kalla dom fans så som dom beter sig) börjar att storma lhc´s klack innan matchen på allvar äns har börjat.. visserligen kan det mycket väl ha varit så att lhc´s supportrar börjar att tjafsa med jk men då behöver man inte sjunka till deras nivå och börja lika dant.. och ja jag har faktiskt sätt lhc fans som klättrar på avspärrningarna mellan klackarna.. så det var inte bara jk det säger jag inte..
4. att man sen inte kan kanske prestera sitt allra bästa på planen det förstår jag mycket väl att grabbarna inte kan när dom hela tiden är medvetna om vad som händer på läktaren det kan inte vara så jävla enkelt då att koncentrera sig på vad dom ska göra..när dom är oroliga över vad sina fans/huliganer hittar på på läktarplats..
5 att man sen undrar på varför man ska ta med sina barn på matchen det tycker jag är upp till var och än.. jag skulle aldrig ta med min dotter på en match i cloetta center när dom placerar klackarna brevid varandra det kan ju inte vara mer än upplagt förbråk och trubbel..men jag tar mer än gärna med min dotter till tex hovet eller globen och har så gjort det flera gånger.. där vet man i alla fall att säkerheten fungerar..
6. jag vill samtidigt säga att jk har inlett en utredning för att se hur detta ska kunna följas upp..vilket jag tycker verkligen är rätt.. förhoppningsvis kan dom kanske även hitta dom som är initiativ tagarna till detta och dom i sin tur hoppas jag får betala dom dryga böter som djurgården kommer att få efter det här..
7. men hädan efter hoppas jag att man som supporter verkligen slipper att se det här så att man kan stötta sitt lag både i med och motgång som en supporter ska göra.. och i vilket fall jag gör.. det som sedan hände på linköpings resecentrum e så onödigt så det e inte sant.. när jag åkte hem från linköping idag så såg man resultatet av det som hade hänt och det var inte kul att se.. och veta att det var djurgårdare som hade gjort det.. tåget som dom åkte iväg i efter var väl det tåget dom hade åkt ner med som arrangerad resa genom jk...

TILL SIST VILL JAG BARA SÄGA ATT JAG VILL GE ALL CRED TILL GRABBARNA SOM HAR GJORT EN SUPER SÄSONG.OCH DET HAR VARIT ETT RENT NÖJE ATT GÅ OCH SE PÅ ER.. NU TAR VI NYA TAG OCH NÄSTA SÄSONG BLIR DET SLUTSPEL..
Skriv svar