Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:Holm var inte bänkad förra säsongen. Han skadade ju axeln jäkligt illa i slutet av säsongen.
Han var väl bänkad ett tag i början då han spelade dåligt? Eller det kanske va första säsongen i HA förresten?
Debacle

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Debacle »

Holm var visst bänkad, ni kan fråga honom själv... Ni som är så övertygade om hans storhet, jag ber då ödmjukast att få en förklaring om vad för typ av spelare han är och vad hans styrkor är enligt er?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Debacle skrev:Holm var visst bänkad, ni kan fråga honom själv... Ni som är så övertygade om hans storhet, jag ber då ödmjukast att få en förklaring om vad för typ av spelare han är och vad hans styrkor är enligt er?
Holms styrkor är väl främst defensiven. Skridskoåkningen.
Han började dåligt i båda HA säsongerna men avslutade bra i båda, dock satte ju skadad stopp andra året. Men första året i HA så dominerade han i andra halvan, lätt våran bästa back då.

Jag vet inte med er men när man ser en spelare och ger ett "betyg" på denna . Gör ni det då på 2-3 matcher?
Denna diskussion är Deilert all over again. Man bildar en uppfattning och följer sedan inte deras utveckling.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Han ser sig själv som en offensiv back, vilket han tyvärr inte fått visa för mycket då hans defensiva kvaliteer gjort att han fått spela mer defensivt. Men när han gått fram med fart ser man vad han har i sig.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Holm var INTE bänkad han var skadad!!!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Någon med plus som kan lägga ut denna från SB. "Lyftet: spelarflykten"?
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Stoppel sa in en intervju för några veckor sedan att man bara kommer anställa en sportchef i år och lägga till den assisterande nästa år. Så utgår till 100% från att det är Jocke Eriksson som kliver in i den rollen nästa år.
Angående detta.

I artikeln med Strömberg i dagens SB angående sportchefsrollen i SSK så ser man Jocke E som en annan kandidat att ta plats. Dock efter detta året i DIF får jag det till.
Man ska i SSK på lång sikt använda två stycken precis som i DIF.

Så vad blir det tror du om han får välja. DIF eller SSK?
Användarvisningsbild
JackHeart

Inlägg av JackHeart »

ciirree skrev:Någon med plus som kan lägga ut denna från SB. "Lyftet: spelarflykten"?
Antar att det är detta:
Lyftet:?Mästarflykten
Ros: Skellefteås dynasti är över – det kan SHL tacka gudarna för

Flykten från Skellefteå 2014 är det bästa som hänt svensk hockey på länge.

Nu får vi en spännande serie – igen.

Jag ser att fem–sex lag har chansen att lyfta Le Mat i april.

Jag har sett två träningsmatcher på två dagar och ­givetvis är det för tidigt att dra för stora växlar på något. Går inte att säga vilka lag som har bäst grundspel eller ­vilka spelare som ser vassa ut – egentligen.

Eller att sätta ihop en tabell som visar hur man tror att serien ska sluta.

Vänta två veckor så går det att göra en mer seriös bedömning.

Men en sak är säker – SHL 14/15 kommer att bli oviss. Mer än serien varit tidigare.

Skellefteås dynasti är över, på grund av alla spelare som de tappat till NHL och KHL, och det ska SHLs vd Jörgen Lindgren tacka gudarna för. Det finns inget ­tråkigare än när samma lag vinner guld år efter år.

Ni minns väl Boltics framfart i bandyn på 80-talet eller Djurgården och Färjestads hockey-epoker.

Nu får vi en levande serie och som jag ser det har fem–sex lag chansen att bli bäst i Sverige den här säsongen.
Växjö kan bli historiskt

Ett lag som fascinerar mig är Växjö. De gör allt rätt just nu. Bra värvningar och korrekt utveckling på laget. Man blir lite bättre för varje säsong som går och kan göra en smart uppdatering hela tiden.

Tror att förra säsongens förlust mot Färjestad i semifinalen var precis det som Öhman, Evertsson och Hallam behövde. Att växa för snabbt ger ofta ond värk, men nu förstår de vad som krävs för att gå hela vägen och den här säsongen kan bli historiskt med ett guld till mörkaste delen av Småland.
Vinner inga pokaler i augusti

Ett annat lag som jag ser som en stark utmanare att gå hela vägen är Frölunda. De har också fått växa i lugn och ro, och fått bygga i sin egen takt och på ett sätt som ­Roger Rönnberg gillar där ungdomlig touch är a och o.

Övriga som jag, motvilligt, tippar bli bäst i SHL i vinter är Linköping, Skellefteå (om de värvar) och Brynäs. Men som sagt – det är augusti. Det är bara försäsong.

Jag såg Leksand mot Västerås i går kväll. Ingen höjdarmatch och bäst i Tegera Arena var publiken. Leksingarna såg extremt sega ut och kanske var hårdkörningen i veckan en anledning till det.

Hyllade Tomi Sallinen syntes inte så mycket i matchen. Han måste lyfta sig om det ska bli daladans i vinter.

Men säger det igen. För­säsongen säger inte ­mycket. Och man vinner inga pokaler i augusti.

Fakta
De har lämnat Skellefteå

Jimmie Ericsson, f, SKA St. Petersburg

Joakim Lindström, f, St Louis Blues

Viktor Arvidsson, f, Nashville Predators

Pierre-Edouard bellemare, f, Philadelphia Flyers

Stefan Steen, mv, Växjö

Stefan Warg, b, Malmö

Jonas Frögren, b, Leksand

Bud Holloway, f, Bern

Johan Alm, b, Nashville Predators

Melker Karlsson, f, San José Sharks

Petter Emanuelsson, f, San Jose Sharks

Oscar Möller, f, Ak Bars Kazan
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

ciirree

Inlägg av ciirree »

Stör mig asmycket på att kaptenerna inte presenterats än och säsongen börjar om en vecka. Stör mig ännu mer på att sportchefsrollen inte är klar och Challe går av snart.

Tror knappast inget av dessa inte är klart ännu då tiden är knapp till säsongstart. Känns som om man vill dra ut på nyheterna
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

ciirree skrev:Stör mig asmycket på att kaptenerna inte presenterats än och säsongen börjar om en vecka. Stör mig ännu mer på att sportchefsrollen inte är klar och Challe går av snart.

Tror knappast inget av dessa inte är klart ännu då tiden är knapp till säsongstart. Känns som om man vill dra ut på nyheterna
Förra säsongen var inte kaptenerna officiellt tillkännagivna förrän strax innan premiären i HA så du kan nog få vänta ett par veckor till.
http://www.difhockey.se/artikel/2629/
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
ciirree

Inlägg av ciirree »

Arkju skrev:
ciirree skrev:Stör mig asmycket på att kaptenerna inte presenterats än och säsongen börjar om en vecka. Stör mig ännu mer på att sportchefsrollen inte är klar och Challe går av snart.

Förra säsongen var inte kaptenerna officiellt tillkännagivna förrän strax innan premiären i HA så du kan nog få vänta ett par veckor till.
http://www.difhockey.se/artikel/2629/
Ja jag såg det.
Stör mig endå.
Känns som om DIF alltid drar ut på allt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Samuelsson ansluter tidigare än sagt.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -tidigare/

Skönt!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Såg det nu med. Hoppas han är med redan första CHL matchen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

ciirree skrev:Såg det nu med. Hoppas han är med redan första CHL matchen.
Det är han, det står ju i artikeln. :)
Låst