Träningsmatch: Luleå Hockey - Djurgårdens IF 8/8 2014
Re: Träningsmatch: Luleå Hockey - Djurgårdens IF 8/8 2014
SM-GULD!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Högström startar lite gruff med systrarna abbot. Kul att se.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
En syster som ska försöka slåss med Falk (tror jag). Typiskt dom där asen. Var inte så länge sedan någon av dom försökte sparka Zibanejad.
Tufft av Falk endå. Han stod på sig. Mindre tufft av Abbott att gå på en sån spelare.
Tyckte jag såg 4, inte 41. Men hörde Falk från kommentatorerna (om än osäkert där också).
Kan vi möta Luleå utan att det blir bråk? Jag tycker det är skitkul.
European Trophy säsongen vi åkte ur slutade i 5 matchstraff, matchen nere i Berlin innehöll bråk liksom matchen idag. Matcherna mot Luleå lär bli underhållande även denna säsong, det är kul att "rivaliteten" (främst då lagen emellan, alltså spelarna) som suttit i sedan kvartsfinalen fortfarande är där och skaver.
European Trophy säsongen vi åkte ur slutade i 5 matchstraff, matchen nere i Berlin innehöll bråk liksom matchen idag. Matcherna mot Luleå lär bli underhållande även denna säsong, det är kul att "rivaliteten" (främst då lagen emellan, alltså spelarna) som suttit i sedan kvartsfinalen fortfarande är där och skaver.
2-5. Cirka 15 sekunder kvar av matchen.
Re: Sv: Träningsmatch: Luleå Hockey - Djurgårdens IF 8/8 201
Jag såg 41. Abbott startade bråk med Högström, men Falk var den som tog över.Godnoken skrev:Tyckte jag såg 4, inte 41. Men hörde Falk från kommentatorerna (om än osäkert där också).
Sådär, matchen slut. Mitt tips på att vi skulle vinna med en herrans massa mål gick alltså in. Tråkigt att Mantas inte fick hålla nollan bara. Kul att vara i den här arenan igen, även om man för det mesta bara hör en dunkdunktrumma. Haparanda nästa!
Ovanligt att en av systrarna ska slåss, men 5-2 vinst är alltid skönt. Härligt DIF
Re: Sv: Träningsmatch: Luleå Hockey - Djurgårdens IF 8/8 201
Ah okej, då såg jag rätt ändå. Ser framemot hetsen mot resten av SHL lagen nu.. Mycket aktivitet i Solidtango chatten.ciirree skrev:Jag såg 41. Abbott startade bråk med Högström, men Falk var den som tog över.Godnoken skrev:Tyckte jag såg 4, inte 41. Men hörde Falk från kommentatorerna (om än osäkert där också).

- Lee Harvey Oswald
Borde LHF vara oroliga?
Kanske
Kanske
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det är svårt att avgöra vilka man ogillar mest; systrarna Abbott eller bröderna Whestehrholmh. Kul att man får en hel del matcher under säsongen på sig att avgöra.
Alltid skönt med seger!
Alltid skönt med seger!
Victory is sweetest when you've known defeat.
android skrev:Vinst med tre baljor.
Född till sportchef.
Kanske inte ska dra för stora växlar på det här men vår sportchef Challe Berglund framstår mer och mer som ett geni. Han värvade extremt smart förra säsongen med begränsade medel och efter den här matchen där många nya spelare imponerat så växer Challe.